חיפוש

 

 
לדף הבית >>     אילן בן סעדון >>

בן סעדון: הגדלנו את תקציב העצמה כחולה

 

מועצת העיר נתנה אור ירוק ל”העצמה כחולה” ושריינה, פה אחד, תקציב להפעלת מחזור נוסף של פרויקט ”העצמה כחולה”, לאחר הצלחת הפרוייקט הראשון.

 

סגן ראש העיר (ללא שכר) אילן בן סעדון מסר השבוע כי לאור הצלחת המחזור הראשון של פרויקט "העצמה כחולה", נפתח לפני שבועות ספורים מחזור נוסף של המיזם בהשתתפות  14 נערים ונערות. בישיבת מועצה שהתקיימה בנושא, תמכו כל חברי המועצה, פה אחד, בהמשך הפעלת המיזם בעיר 

כזכור, לפני כשנתיים, קידם בן סעדון את הפרויקט, שנחל הצלחה רבה והפך מודל חיקוי גם לערים נוספות בארץ. הפרויקט פועל בשיתוף פעולה וסיוע מקצועי של שירות המבחן לנוער, כולל ליווי שוטף של נציגים מטעם העירייה ותמיכה מקצועית, הכוללת פיקוח ובקרה על כלל הפרויקט של קצין נוער יישובי עובדים סוציאליים.

הפרוייקט מסייע בידם של בני הנוער שמעדו לפתוח דף חדש, ולמחוק כליל את הרישום הפלילי, באמצעות עבודה טיפולית ובמקביל מעצים אותם ומאפשר להם לפתח כישורים חברתיים.

במהלך הפרויקט משתתפים בני הנוער בסדנאות טיפוליות תומכות, המטפחות את הכישורים החברתיים, מסייעות להם להכיר בבעיות המטרידות אותם, ולמצוא פתרונות ופורקנים מועילים.

סדנאות אלה מטמיעות בבני הנוער ערכים של אהבת הזולת, אחריות אישית, רצון לתרום לקהילה, מוסר אישי, הכרת האחר והתנדבות בקהילה. ומעניקות לבני הנוער, המשתתפים בפרויקט, כלים להתמודדות עם מצבים שונים, בדגש על הימנעות מביצוע עבירות פליליות, פיתוח יכולת לעבודה אישית וקבוצתית. הסדנאות גם מחזקות את הביטחון והדימוי האישי בקרב בני הנוער.

העבודה בסדנאות אלה הינה קבוצתית ופרטנית, במטרה לשלב את בוגרי התוכנית בתוכנית המשך בקהילה - במסגרות הנוער ובתוכניות התנדבות.

במחזור הראשון השתתפו עשרה נערים, ובמחזור השני, כאמור, משתתפות גם נערות.

בן סעדון: "אין לי ספק כי הצלחתו של המחזור הראשון מעודדת את כל הגורמים ואותי להמשיך ולפתוח מחזורים נוספים. מדובר בפרויקט קהילתי ייחודי. בכלל - הטיפול בבני הנוער הוא בעיני משימה ערכית, לאומית וחברתית ממדרגה ראשונה. ואני מרגיש בר מזל על הזכות שנקרתה בדרכי לעסוק בכך ולקדם את נושא הנוער במועצה".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות