חיפוש

 

 
לדף הבית >>     בחירות 2013 >>

תצא בחוץ!

 

שעה לפני סגירת הקלפיות במטה ”הבית היהודי” במרכז הקבלנים טרקו בפנינו את הדלת בבוטות והתריסים הוגפו

 

ככלל, יום הבחירות במטות המפלגות עבר בצורה חלקה ורגועה. אולם חריג אחד נרשם כאשר בסביבות השעה 21:00 הגיע צוות הצילום של MCITY למטה הבחירות של "הבית היהודי" ונהדף בבוטות על ידי פעילי המפלגה - הדלת נטרקה בפנינו והתריסים הוגפו בזריזות. שיתוף הפעולה לו זכינו בשעות הבוקר באותו מטה הפך לפתע לעוינות בלתי מובנת. כנראה, שכבר בשעה זו ידעו במטה כי מצבה של המפלגה בכי רע וכי המנדט השלישי, הכל כך מיוחל, אינו בהישג יד. כעבור דקות אחדות יצא מהמטה סגן ראש העיר מיכאל חרל"פ שניסה "לרכך" את התופעה ואת התנהגות הפעילים.

כחלק מהקרב הגדול על "תלתן 1" (כתובתה של עיריית מודיעין מכבים רעות) פתחו מרבית הרשימות המתמודדות מטות - מעין חמ"לים שעליהם קם או נופל יום הבחירות. בניגוד מוחלט לנעשה בסביבת הקלפיות, במטות לא נרשמה אדישות. כאן עבדו.

הפעילות החלה כבר בשעות הבוקר המוקדמות. ברוב המטות נצפו פעילים רבים שבאו לקבל תדרוך אחרון וציוד ליום הארוך והחם. דומה כי כל אחד יודע את תפקידו והמרצת הבוחרים החלה כבר בבוקר. המחשבים, הקפה, הטלפונים, רשימות הבוחרים הפוטנציאלים נשלפו ונפרשו על השולחנות והעבודה החלה במרץ. לכולם היה ברור דבר אחד: זהו יום הבוחר ואין מקצה שיפורים.

על פי פנקס הבוחרים היו במודיעין מכבים רעות 53,888 תושבים בעלי זכות בחירה. המטרה של אנשי המטות היתה ברורה: להביא אל הקלפי כמה שיותר מצביעים, ובעיקר כאלה שכבר הבטיחו מראש שהם "תומכים" ברשימה. אחד התפקידים החשובים הוא לברר ש"הקול המובטח" גם יודע לאן עליו להגיע כדי לשלשל את הפתק המיוחל.

בסיור בוקר במטות גילינו עבודה נמרצת וקפדנית, כך אצל חיים ביבס, אצל מיכאל חרל"פ אשר בשעה מוקדמת זו עוד קיבלו את פנינו בסבר פנים יפות ובשיתוף פעולה מלא, במטה של יגאל צדוק, במטה של אילן בן סעדון בו מרוכז כוח אדם רב, ובמטה של שחר עושים חינוך במרכז המסחרי של קייזר.

שיא הפעילות היתה בשעות הערב עם הישורת האחרונה והצ'אנס האחרון להביא עוד כמה מתפקדים. במטה של ביבס, סיפר לנו מועמד מס' 5 ברשימה שמעון גואטה, כי התקבלה החלטה של הרגע האחרון להעלות נערים על אוטובוסים שיגיעו לכל השכונות, שם הנערים דפקו בדלתות בתים של תושבים כאלה שהביעו רצון לתמוך ואשר טרם נרשמו כמצביעים בפועל. לדברי גואטה המבצע הזה הצליח בגדול והביא רבים אל הקלפיות ממש ברגע האחרון.

במטה של צדוק מסתמנת דאגה רבה, במטה של שחר עושים חינוך נותרו פליירים רבים, אך את כל השוקולדים הצליחו לחסל, ובמטה הבית היהודי מתוחים מאוד, שוררת עצבנות רבה וכאמור סוגרים בפנינו את הדלת בגסות חסרת תקדים.  

עם סגירת הקלפיות רוב העניין מתמקד במטה של ביבס, שם מוצב לוח אלקטרוני שמרכז את דיווחי האמת מהפעילים בקלפיות שהשתתפו בספירת הקולות. לסירוגין אנו שומעים התלהבות ומחיאות כפיים וגם אכזבות. רק בשתיים לפנות בוקר, אחרי שהכל כמעט ברור, ראש העיר הנבחר, "עושה כניסה" עם משפחתו, מתקבל במחיאות כפיים, מתחבק עם עשרות פעילים, וכעבור שעה קלה נושא את נאום הניצחון הקצר שלו.

ביבס מודה לכל הפעילים, לעובדי לשכתו הצמודים אליו, מברך את בן סעדון, מויש לוי וחרל"פ על הישגיהם, מאחל לחברי המועצה החדשים המון הצלחה, ומבטיח למלא אחר כל תוכנית העבודה שהופצה על ידו לא מכבר. "חברים יקרים, מעל 88% תמיכה לראשות העיר ושישה מנדטים למועצת העיר הם הבעת אמון ואמירה ברורה שאנחנו הולכים להמשיך ביחד לקדם ולפתח את העיר שלנו גם בחמש השנים הבאות. שוב תודה אישית לכל אחד ואחת מכם ולילה טוב", מסיים ביבס את דבריו והפעילים המותשים מתפזרים במהירות.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות