חיפוש

 

 
לדף הבית >>     בחירות 2013 >>

רשמים מיום הבוחר

 

צוות MCITY שוטט ביום הבחירות בין הקלפיות ומצא בעיקר שממה בשעות הבוקר והתעוררות לאחר החשיכה שהביאו ל 50 אחוזי הצבעה

 

צוות MCITY שוטט ביום הבחירות בין הקלפיות בעיר. פעילים רבים שמחו לשוחח עמנו ולשפוך את שעל ליבם ביום גורלי זה. ג' הוא פעיל צעיר בן 17 הנושא חולצה צבעונית של "שחר עושים חינוך". אנחנו פוגשים אותו בקרבת בית הספר בשכונת השמשוני. מסתבר שיש לו זכות בחירה לראשונה בחייו וזה גם מרגש אותו וגם משעשע אותו בו זמנית.

ג', כך מסתבר, כבר הצביע בשעה מוקדמת מאוד. הרגשת שאתה חורץ גורלות בהצבעתך, שאלנו אותו? "להגיד את האמת, לא ממש. אני אמנם מודע לכך שעבור העיר זה חשוב אבל לא מכיר את עבודת מועצת העיר ולכן לא לגמרי ברור לי איך הפתק שלי ישפיע במישרין על עתיד העיר", אומר לנו ג' בכנות וברצינות רבה ומוסיף: "אבל אני בטוח שהבחירה שלי בשחר עושים חינוך היא הבחירה הנכונה, הן מבחינת האנשים והן מבחינת תחומי הטיפול".

 

אלעד ופעיל ברגע של מנוחה

לצדו של ג' מצאנו עוד מספר נערים ונערות, לא כולם מייצגים את אותה הרשימה, למרות שבשגרה הם חברים טובים הרי שהיום יש ביניהם חילוקי דעות ותחרות על קולו של הבוחר. "עד עשר בלילה אנחנו יריבים, יש בינינו ניגודי אינטרסים. כשהקלפיות יסגרו נחזור להיות ידידים", אומרת לנו נערה חייכנית המעידה על עצמה כעל תלמידת יב' בבית הספר ע"ש יצחק רבין.

בן כיתתה, בחור גבה קומה שעסוק בחלוקת פליירים לעוברים ושבים, מספר לנו כי לפני שנים רבות בהיותו ילד אביו לקח אותו עמו להצביע, הכניס אותו עמו אל מאחורי הפרגוד והוא סייע לו להכניס את פתק ההצבעה למעטפה ואחר כך לשלשל את המעטפה הסגורה אל חריץ הקלפי. "אז לא ממש הבנתי מה קורה שם, מה המטרה ולמה עושים את זה. היום עשיתי את זה לראשונה בעצמי כמו ילד גדול וזה די מרגש".    

בשעה 11:30 בקלפי של בית הספר "עידנים", ראש העיר חיים ביבס מצביע עם רעייתו יפית. הוא מגיע בליווי "גדוד" של פעילים ותומכים. התקשורת נכנסת יחד איתו לקלפי, הוא נראה מתמהמה מאחורי הפרגוד. לחלל האוויר נזרקת השאלה הצינית המתבקשת: האם ראש העיר עדיין מתלבט?

עמדה של בן סעדון

במקביל בעירוני ב' מתקיימת הופעת אורח קצרצרה של שר האוצר יאיר לפיד שבה לחזק את אנשי תנועתו המתמודדים למועצה בראשות שחר מי און. שר האוצר שוחח עם חברי הרשימה, שמע מהם על תחושותיהם לגבי הקמפיין שניהלו לכניסת הסיעה למועצת העיר בפעם הראשונה, ועל התעצמות ההיכרות עמם בחודשים האחרונים בקרב תושבי העיר, ואמר כי אין לו ספק שאנשים מרגישים את האיכות הבולטת של חברי הנבחרת.

לפיד איחל להם הצלחה רבה בבחירות, ואמר כי זו הפעם הראשונה שסיעת יש עתיד פועלת גם במישור המוניציפאלי וזהו חלק מתהליך השינוי שהסיעה חותרת אליו במדינה כולה בשנים הבאות, שינוי שמובל על ידי אנשים טובים ואיכותיים שפועלים ממקום של אכפתיות ומוכנים לקום ולעשות.

על מדרגות עירוני ב' אנו פוגשים מועמדים רבים: סגני ראש העיר מויש לוי ואילן בן סעדון, חבר המועצה יגאל צדוק, ואת אלעד שמעונוביץ מרשימתו של ביבס שנראה משוחח באריכות עם נציג אנונימי של שרון מעוז, אולם מנתק ממנו מגע כשהוא מבחין שאנו מצלמים. בין הפעילים האחרים שוררת כאן אווירה חברתית טובה. כולם מצטלמים עם כולם. שמים לרגע את היריבות בצד. מצב הרוח מרומם, אולם המוטו שחוזר על עצמו מפי פעילים רבים: חבל שיש כאן יותר עיתונאים וצלמים מאשר מצביעים.   

"קשה לי מאוד להשלים עם האדישות של התושבים", אומר לנו אחד המצביעים שבא להצביע עם אשתו בקלפי של בית ספר "אסיף", ומציין: "אנחנו מצביעים לביבס כי אנחנו מרוצים מהתפתחות העיר בשנים האחרונות, אך אני לא מבין את אלה שלא אכפת להם מכלום והם נשארים בבית. הרי ראש העיר וחברי המועצה קובעים את עתיד העיר ואת עתידנו בכל כך הרבה תחומים שזה מאוד חשוב. החינוך, איכות הסביבה, הניקיון של העיר, הפארקים, הדיור לצעירים, התחבורה, פעילות התרבות ועוד. בקיצור, חשוב מאוד להצביע ונראה לי שרוב התושבים לא ימהרו לוותר ובערב יגיעו לקלפיות. שכן, אם לא יצביעו, הם מאבדים בכך את הזכות המוסרית ל'קטר' בשנים הקרובות".   

בכניסה לבית הספר "חוט השני" אנחנו פוגשים זוג צעיר שבא עם ילדיו. האימא שנושאת תינוק במנשא מסבירה לנו במבטא רוסי קל: "זוהי הזדמנות עבורנו ללמד את ילדינו הגדולים את חווית הבחירות. עבורנו כהורים זו ההזדמנות לתת להם שיעור בדמוקרטיה ולהעביר לילדנו את המסר של אכפתיות ואחריות חברתית. בינואר בבחירות הכלליות דברנו איתם על נושאים ארציים ועכשיו זה ללמד אותם שניהול חיינו בעיר לא קורה לבד ללא הנהגה וכי לכל אחד מאיתנו יש כוח להשפיע ולקבוע מי תהייה אותה הנהגה מקומית שיכולה לשנות את עתיד ופני העיר לטוב או לרע. כך אנחנו נותנים להם דוגמה אישית וערכים לחיים".

בסביבות השעה תשע בערב אנו מגיעים לבית הספר "אסיף" ומופתעים לגלות שמרבית הפעילים כבר התקפלו. המקום חשוך, תנועת המצביעים דלה. אולם חוויה מתקנת ממתינה לנו בבית הספר "קשת", שם יש תנועה לא מעטה, כל מצביע שמתקרב למקום זוכה לקבלת פנים חמה של פעילי הרשימות השונים שאורבים בכניסה. ליד הקלפיות משתרכים תורים ארוכים. התופעה מעודדת.

עוד מעט סוגרים את הקלפיות. אנו חולפים על פני מספר קלפיות נוספות, גם בהן יש תנועת מצביעים ערה. הפעילים מקפלים את ציודם ואיש איש פונה לדרכו. "יום העבודה" הארוך מאוד תם. ממתינים לתוצאות האמת.  

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות