חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

26 אחוז בלבד

 

הייצוג הנשי במועצת העיר החדשה מסתכם ברבע מהחברים בלבד. עלייה קלה יחסית לקדנציה הקודמת אך עדיין אחוז נמוך למדי

 

רק חמש נשים, מתוך 19 נציגים, נבחרו בבחירות האחרונות למועצת העיר. שיעור ייצוג של 26 אחוז בלבד משקף את דחיקת הנשים ברשימות רבות למקומות לא ריאליים. אמנם מדובר בעליה קלה יחסית לקדנציה הקודמת בה כהנו רק שלוש נשים מתוך 17 חברי מועצה שהיו אז ואשר היוו 17 אחוז מכלל הנבחרים.

למועצת העיר נבחרו: עו"ד הילה בן אליעזר וורד גל בחרי מסיעתו של ראש העיר חיים ביבס, מירי ארד מסיעתו של אילן בן סעדון, מירב פלג מ"שחר עושים חינוך" סיעתו של מויש לוי, והילה שי וזאן מ"הבית היהודי".  

חלק מ-12 הרשימות שהתמודדו הציבו את הנשים במקומות לא ריאליים. כך נהגו ברשימת "כולנו מכבים רעות", ב"מודיעין של כולנו" רשימתו של שרון מעוז, ברשימתו של אלכס וינרב ובסיעת "גשר" של ברוך בוחניק. 

הכוח הנשי המצומצם שנבחר, אינו תואם את רצון הציבור הפלורליסטי במודיעין, אשר מאמין כי יותר נשים במועצה תשפענה לטובה על כלל ההתנהלות בעיר. "נשים מהוות למעלה מ- 50 אחוז מהאוכלוסייה בעיר ואין שום סיבה שלא יהייה להן ייצוג הולם בפוליטיקה המקומית", טוענת ענת דווידי תושבת שכונת המגינים. לדעתה, "נשים אתיות יותר ופחות כוחניות ועל כן הימצאותן במועצה חיונית כדי לקבל החלטות איכותיות יותר".

"הפוליטיקה במודיעין אמורה להיות מערכת פתוחה ושוויונית, אך בפועל מסתבר, כי מרכיבי הרשימות מעדיפים עדיין את הנשים כרעיות וכעקרות בית" אומרת לנו ענבל ג. אם חד הורית שמוסיפה: "גם חמשת הנשים שנבחרו יידחקו בוודאי לתפקידי שוליים או לתפקידים נשיים מסורתיים. אף אחת מהן אינה מועמדת לתפקיד מפתח למרות שהן מוכשרות ומשכילות לא פחות מהגברים שנבחרו".

לאמתו של דבר, ייצוגן של הנשים בפוליטיקה המקומית בארץ היה תמיד נמוך מאד ושיעור נוכחותן במועצות הערים אף מועט מזה של נשים בכנסת. המגמה הארצית מלמדת, כי קיימת בפוליטיקה המקומית מגמת שיפור, אולם במימדים קטנים למדי ובאופן איטי מדי. הפוליטיקה נתפסת עדיין כתחום גברי ואגרסיבי ונשים רבות נרתעות מכך.

בבחירות האחרונות מספר מועמדות ראויות נותרו מחוץ למועצת העיר, כשהבולטת בהן היא הציירת איילת עמית ממפלגת "יש עתיד". כמו כן, שלושת חברות המועצה שכיהנו בקדנציה הקודמת פרשו ולא התמודדו מחדש. למעשה, במודיעין מעולם לא היתה מועמדת לראשות העיר וגם סגנית ראש עיר לא היתה לנו, מרבית הנשים נמנעות מסיבות שונות מלקחת חלק במשחק הפוליטי ולכן המספרים של נבחרות הציבור שלנו נשארים נמוכים למדי.

אז בבחירות 2013 זה לא קרה. נשות מודיעין לא יצאו לכבוש את הרשות, לא נרשמה הסתערות נשית והנשים לא לוקחות, עדיין, את העניינים המוניציפאליים בידיים. האם בבחירות 2018 זה יקרה? ימים יגידו.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות