חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

נסיבות העזיבה לא ברורות

 

פרסום ראשון - בלעדי ל-MCITY: מנהל המתנ"ס, "יבוא אישי" של ראש העיר, מסיים את תפקידו לאחר כשנה וחצי בלבד. האם ביקש לעזוב מרצון או שמישהו הראה לו את הדלת החוצה? בכל מקרה בקרוב יפורסם מכרז חדש

 

מזה מספר חודשים שקיימות בעיר שמועות לגבי עתידו של מנהל מתנ"ס מודיעין (מנהל עמותת "סחלבים") נתי בר נתן. השבוע נודע בלעדית ל-MCITY כי מאחורי השמועות עמדו דברים ממשיים למדי וכי עכשיו זה סופי: בר נתן מסיים בימים הקרובים את תפקידו לאחר כשנה וחצי בלבד.

אותנו זה לא הפתיע. כבר עם פרסום הידיעה בדבר בחירתו של בר נתן לתפקיד התריע כותב שורות אלו על כך שהמינוי תמוה למדי. שכן, כשאיש צבא קבע מהמשטרה הצבאית נבחר למנהל מתנ"ס מתבקשת השאלה האם ניסיון צבאי בלבד מתאים ומספיק לניהול מערכת חברתית קהילתית בסדר גודל כזה?

לפני כשנתיים התקיים תהליך בחירת מנהל למתנ"ס העירוני בו לקחו חלק 39 מועמדים חיצוניים ופנימיים של חברת המתנ"סים שהגישו את מועמדותם לתפקיד. המועמדים עברו תהליך סינון ומרכז הערכה ובסיומו הגיעו ארבעה מועמדים לשלב הסופי.

הארבעה עמדו בפני ועדת מכרזים מטעם הנהלת עמותת סחלבים אשר בחרה בבר-נתן, תושב העיר שעמד לסיים את שירותו הצבאי בדרגת סגן אלוף במשטרה הצבאית. בר נתן, הוא בעל תואר שני במדעי המדינה ובוגר המכללה לביטחון לאומי. בין תפקידיו השונים היה מפקד מצ"ח מרכז-דרום, מפקד היחידה המרכזית של מצ"ח ומפקד בית הספר של המשטרה הצבאית.

אולם לא ניתן היה להתעלם מנתון אחד נוסף: בר נתן היה מועמדו של ראש העיר חיים ביבס אשר הכיר אותו משירות משותף בצבא. בר נתן הינו, כאמור, קצין צה"ל בעל ניסיון והכשרה צבאית בעיקר. אין ספק שהוא מילא סדרת תפקידים פיקודיים חשובים בצבא וכי השכלתו רחבה. אך האם ניסיון והשכלה כזו מתאימים כדי לנהל מתנ"ס שלו מאפיינים ניהוליים חברתיים מיוחדים וספציפיים המצריכים חשיבה שונה וגישה קהילתית רחבה ומקצועית.

בחירתו של איש צבא קבע, מיומן ובכיר ככל שיהיה, לתפקיד מנהל מתנ"ס, גרם בזמנו למספר פעילים בכירים מאוד המקורבים לנושא ולדירקטוריון המתנ"ס והבקיאים בעבודה הקהילתית, להרמת גבה. דומה כי ועדת הבחירה התעלמה מהצורך להתאים את המועמד לתפקיד.

מנהל מתנ"ס צריך להצטיין ביחסי אנוש ולעסוק, בין היתר, בפרויקטים ותהליכים קהילתיים, בתרבות ובתרבות הפנאי, במורשת ישראל, בספורט, בנוער, בגיל הרך, בחינוך לא פורמאלי, באוכלוסיות מיוחדות, בקידום תהליכי שינוי ודיאלוג עם תושבים ועם מתנדבים, ביזמות חברתית, בתהליכי העצמה ובתכנון קהילתי, בתחומים אורבנים למיניהם, בניהול כספים וגיוס משאבים ותרומות.

מרבית תחומי עיסוק אלה זרים לחלוטין לאדם שבילה את מרבית חייו במערכות צבאיות. על כן עזיבתו את התפקיד לאחר תקופה קצרה יחסית אינה מהווה הפתעה והיתה צפויה למדי.

נסיבות עזיבתו לוטות בערפל. בתקופה האחרונה פורסמו ידיעות בעיתונות המקומית בדבר קשיים שנתגלו בניהול המתנ"ס ויחסים בין אישיים מעורערים בין המנהל לחלק מהעובדים.

מנגד, טוען דובר העירייה כי: "מנכ"ל עמותת סחלבים נתי בר-נתן החליט השבוע, בשל סיבות אישיות, לסיים את תפקידו. העירייה והעומד בראשה, יו"ר דירקטוריון החברה וצוות העובדים מודים לו על עבודה מאומצת והשקעה רבה בהתנעת מספר רב של תהליכים אותם הוביל במהלך תפקידו בשנתיים האחרונות. בשבועות הקרובים יתפרסם מכרז חדש לתפקיד".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות