חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

פסטיבל צלילי סתיו 2013

 

הגשם שקיבל את פני משתתפי ואורחי פסטיבל צלילי סתיו המסורתי שנערך בפעם ה-14 לא הרתיע למעלה מ 8,000 צופים שהגיעו בהמוניהם ונהנו מעשרים הופעות בסגנונות שונים ומגוונים שהתקיימו ברחבי העיר  

 

הגשם שקיבל את פני משתתפי ואורחי פסטיבל צלילי סתיו המסורתי שנערך בפעם ה-14 לא הרתיע למעלה מ 8,000 צופים שהגיעו בהמוניהם ונהנו מעשרים הופעות בסגנונות שונים ומגוונים שהתקיימו ברחבי העיר: מוסיקה קלאסית, מוסיקת עולם, ג’אז ועד רוק ומוסיקה ישראלית. את הפסטיבל פתח המופע "געגועים לנעמי שמר" שהציג את המיטב שבמיטב שיריה של המלחינה והיוצרת מהמוערכות ביותר בתולדות התרבות הישראלית כלת פרס ישראל.

הצופים שמילאו את היכל התרבות העירוני זכו להופעה מרשימה של חברי להקת "הכל עובר חביבי", ישראל גוריון והטנור-יותם כהן, שהציגו את יצירותיה של המשוררת הלאומית נעמי שמר. לאחר ההופעה נהנו הצופים ממוסיקת הנשמה השחורה בביצוע של כרמי שימרון. ראש העיר מר חיים ביבס ברך את באי הפסטיבל וציין "שגם לאחר שעברנו את אירועי הקיץ ופסטיבל הקרקס שהתקיים רק לפני כחודש נותנים תושבי העיר אמון בעשיה התרבותית בעיר ומוכיחים זאת גם בפסטיבל צלילי סתיו הקלאסי והמסורתי שלנו ,המקרב עולמות וגילים " .

                    

                          
  

ביום שישי בבוקר מבקרי קניון עזריאלי בעיר נהנו מהופעה של מוזיקת כלייזמר שניגנה מוזיקת פולקלור, כליזמר הונגרי, רומני צועני ועוד שהתקיימה באמצע הקניון, בין החנויות והקונים העוברים ושבים. בצהריי היום נהנו ילדי העיר מקולטורה מוזיקאלית הגשם שירד אמנם הביא להעברת מופעי הרחוב להיכנס לאולמות אולם ההנאה מהמופעים של "אספלט אקסודוס" של האמנים שניגנו תוך ביצוע תרגילי אקרובטיקה וחוש הומור ומהקונצרט "בארץ התווים" עם עינת חרוש לא פחתה ואף עלתה.

באותה השעה התקיים מופע לכבודו של נחצ’ה הימן בהיכל עינן שבקניון עזריאלי "נשים שרות נחצ’ה" בהשתתפות נחצ’ה הימן, בתו, סי הימן, אופירה גלוסקא, חני ליבנה, ורדינה כהן ונטלי רותם. לכבוד המופע החליטה העירייה להודות לנחצ’ה על היצירות הרבות שיצר במרוצת השנים כאשר מנהל אגף תרבות אלון שמידט העניק לו מגן הוקרה מטעם העיר. בערב שבת הגיעו מאות צופים לשמוע את הגיטרה של אבי סינגולדה מנסרת את הלילה כאשר יחד עם אחד הגיטריסטים המובילים בעולם עלה לבמה ישי יכין, תושב העיר שניגן יחד עם סינגולדה את "דיפ פרפל".

סינגולדה, שניגן עם מיטב הזמרים בישראל העניק חוויה מוסיקאלית כאשר ניגן מהקלאסיקות של גיטרה. "שבת בבוקר יום יפה ...."התקיים המופע אדון שוקו" עם להקת התפוזים שסחפו אחריהם ילדים והורים במסע מוזיקלי קסום המבוסס על שירי אריק איינשטיין ובהם "אדון שוקו", "מכופף הבננות", "גברת עם סלים", "מה עושות האיילות בלילות", "שלוש ארבע לעבודה". הפסטיבל המוצלח משך אליו צופים רבים גם בהופעות שנערכו לאור השמש כאשר עשרות צופים הגיעו למופע בעמק האלה "לה בסטה באנד" ונהנו מקונצרט בלקני קצבי.

ומופע מוסיקה אירית קלטית במדשאה מול בית האמנים ברעות,ארבע עונות של ויולדי ופיאצולה בבה"ס הדמוקרטי ושירים מאמא רוסיה באמפי ביניין העירייה ,הנושף בחלילים בספרייה שהתמלאה במאות צופים ומופע מדרשיר באולם בבית הכנסת אלעד ותזמורת ראשון לציון בקונצרט קלאסי בהיכל. לאקורד הסיום של הפסטיבל היו שני מופעים שהשאירו טעם של עוד "סינמה - אריק דוידוב" כאשר החצוצרן הנודע סיפר דרך החצוצרה את סיפור חייו כפי שהשתקפו מהסרטים ותוכניות הטלוויזיה שליוו אותו ומופע ג’אז ישראלי של תזמורת ה-"ביג בנד", הייצוגית של העיר בניצוחו של אלי בנאקוט , שסיימה את הפסטיבל עם מוסיקת ג’אז ישראלית.

מנהל אגף תרבות ואירועים בעירייה ומפיק הפסטיבל אלון שמידט: "השילוב של ימי שמש וימי גשם נתנו לצלילי הסתיו את התפאורה המושלמת לסוף השבוע מוצלח ביותר. פסטיבל צלילי סתיו הפך למסורת אהובה שרק משתבחת עם השנים ומהנה עבור שוחרי המוסיקה על כל סגנונותיה. לאורך ימי הפסטיבל ראיתי מאות תושבים שנדדו מאירוע לאירוע הכירו את העיר דרך המוסיקה ושיתפו פעולה עם האמנים ,מה שאומר שמודיעין מתעצבת תרבותית ומחכה לעוד . ובהזדמנות זו אני רוצה להודות לצוות של האגף לתרבות ואירועים ששוקד על העשייה התרבותית בעיר. אז להתראות בפסטיבל צלילי סתיו 2014."

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות