חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

שריפה ופיצוץ מכולות בשבט צופי ’אופק’ ברעות

 

שריפה שנגרמה ככל הנראה מרשלנותם של ילדים שעישנו נרגילה, גרמה להתלקחות ולפיצוץ של שתי מכולות ציוד יקר ערך בשבט צופי "אופק" ברעות. ראש השבט, שרהל’ה מתן, קוראת לקהילה לבוא ולסייע לשבט לקיים את מחנה הקיץ שמתוכנן לעוד כשבועיים. "תנועות הנוער הן שמורת טבע שיש לשמור מכל משמר" אמרה מתן

 

שריפת ענק שפרצה בסביבות השעה ארבע אחר הצהרים גרמה לפיצוץ עז של שתי מכולות ציוד, בשבט צופי "אופק" שברעות. הפיצוץ העז שהחריד את שלוות השבת ברעות ובשכונת בוכמן הצמודה, היה תוצאה של הצטברות חום, עשן וגזי בעירה של ציוד שהתלקח בחוץ והתפשט אל תוך המכולות בהן אוחסנו גם בלוני גז. כתוצאה מהפיצוץ נקרעו דפנות ותקרות המכולות העשויות מתכת.

למקום הגיעו שלוש כבאיות מתחנת מודיעין ואיילון שעסקו במשך שעה ארוכה בכיבוי האש. הכבאים השתלטו גם על האש שהתפשטה לשדה הקוצים הסמוך כתוצאה מגחלים וחלקים בוערים שהועפו למרחק. החשש הראשוני היה שבמקום ישנם מספר ילדים שנפגעו מהשריפה, אולם חשש זה התבדה.

עם זאת, כשפרצה השריפה היו במבנה הסמוך של קן הצופים, חברי תנועה ששהו במקום בשל ישיבה לקראת מחנה הקיץ המסורתי שמתוכנן לעוד כשבועיים. מעדויות לא ודאיות עולה כי מיד אחרי הפיצוץ הבחינו במספר ילדים נמלטים מהמקום. ההנחה היא שמדובר בילדים שעישנו במקום נרגילה והשריפה פרצה מגחלים שהושארו. למקום הגיעו גם מפקד כיבוי והצלה איילון, מאיר הראל, מנכ"ל העיר יורם כרמון, הקב"ט מיקי רווה, מנהל אגף השירות יעקב כהן וראש העיר משה ספקטור.

"רק אתמול, קיימנו ישיבה עם השכבה הבוגרת, ואמרתי להם שסוף סוף השנה ניתן להגיד שאנחנו מתחילים להראות כמו שבט מסודר, עם כל הציוד שיש לנו לקראת המחנה. וזה תוצאה של שמירה קפדנית במשך שנים על הציוד החיוני הזה", אמרה שרהל’ה מתן, ראש שבט "אופק" שמלווה את השבט כבר שנים רבות. עוד בשבת הגישה מתן תלונה במשטרת מודיעין.

השריפה כילתה ציוד מחנאות רב שכולל סנדות וחבלים בשווי של כ- 60 אלף שקלים, אוהלים, ציוד לתקיעה וחילוץ של יתדות ברזל, מקררים, כבלי חשמל ותאורה ועוד. "למרות זאת", אומרת שרהל’ה מתן, "אנחנו נצא בראשית יולי למחנה כשאנחנו מצויידים כראוי. אנחנו נעשה את הבלתי אפשרי".

למרות הכרזה זו, מעידה מתן כי השבט נמצא עתה במצוקה קשה והיא פונה לכל מי שיכול לסייע ולעזור, הן כספית והן בציוד, לעשות זאת עתה! בדחיפות. "אני מצפה לעזרה של כל מי שיכול לסייע: העירייה, עמותת רעות, הקהילה, הורים ותושבים. אם יש פה עדיין שמורת טבע אנושית של בני הנוער אלו הן תנועות הנוער. צריך לשמור ולשמר אותן בכל מצב ובכל דרך אפשרית", מסכמת ראש השבט שרהל’ה מתן.

בשעות הערב הגיעו למקום גם גורמים מתנועת הצופים ובוגרי השבט. בוצעה הערכת מצב והחלו בבדיקת החוסרים והנזקים. הבוגרים סייעו בארגון מחדש של מה שנותר ולא נשרף. כאמור, לדברי שרהל’ה מתן, מחנה הקיץ יתקיים, למרות הכל.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות