חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

חשש לניגוד ענינים

 

חבר המועצה שרון מעוז טוען לניגוד עניינים אפשרי במינויו של חבר המועצה אייל הנדלר לחבר ועדת תכנון ובניה. העירייה: נעשתה פנייה בנושא למשרד המשפטים  

 

חבר האופוזיציה החדש שרון מעוז פנה בשבוע שעבר לפני ישיבת המועצה הראשונה ליועצת המשפטית של העירייה עו"ד דנה חפץ טוכלר, בבקשה לבדוק חשש של ניגוד עניינים במינויו של חבר המועצה נציג מכבים רעות אייל הנדלר לתפקיד חבר בוועדת התכנון והבנייה של העירייה.

בפנייתו ליועצת המשפטית, עם העתק לראש העיר ולחברי המועצה החדשים, כותב מעוז בין היתר:

"מעל הצעת מינוי זו מרחפת עננה כבדה של ניגוד עניינים חריף בשל העובדה שחבר המועצה הנדלר הינו יזם נדל"ן העומד בראש קבוצת "כנען" שזכתה זה עתה במכרז קרקעות בשכונת הציפורים (קייזר דרום). קיים חשש לניגוד עניינים בדיונים הקשורים בעיסוקיו הפרטיים של חבר המועצה הנדלר, בעניינים הקשורים לשותפיו או מתחריו או בעניינים הקשורים בתכניות בניין עיר עתידיות עליהן חובת מכרז.

על פי הנחיות הלשכה המשפטית בעיריית מודיעין, פרק 4: "החובה של נבחר ציבור להימנע מניגוד עניינים", סעיף 1 (א), "בעל שליטה" - מנהל או עובד אחראי בגוף, או מי שיש לו חלק העולה על 5% בהון או ברווחים של גוף".

אייל הנדלר: כניסה בעייתית

סעיף 15 (ב) - חבר מועצה קבלן - " כלל זה יחול גם כאשר קבלן הוא קרוב של חבר המועצה או תאגיד שחבר המועצה הוא בעל השליטה בו".

סעיף 16: "חבר מועצה נציג סקטור עסקי - חבר מועצה שהוא, בין יתר עיסוקיו, מייצג את ענייניו של סקטור עסקי מסוים, לא יהיה חבר בגופים של הרשות המקומית הדנים בבקשות אישיות של חברי אותו סקטור עסקי או סקטור מתחרה לו".

היום (יום ב’) הוסיף מעוז: "למרות דרישתי לחוות דעתה של היועצת המשפטית של עיריית מודיעין טרם יאושר מינויו של חבר המועצה אייל הנדלר כחבר בוועדת המשנה לתכנון ובנייה במודיעין עקב חשש לניגוד עניינים, בחר ראש העירייה להביא לאישור המועצה את מינויו בישיבת המועצה מתאריך 20.11.13. מינויו של חבר המועצה אייל הנדלר כחבר בוועדת המשנה לתכנון ובנייה אושר על ידי המועצה. עקב כך פניתי לוועדה לניגוד עניינים במשרד המשפטים ולתנועה לאיכות השלטון על מנת שאלו יתנו את דעתם בנושא בוער זה".

מדוברות עיריית מודיעין, מכבים-רעות נמסר בתגובה כי: "בהתאם לנהלים, במקביל לתהליך המינוי פנה חבר המועצה איל הנדלר לקבלת חוות דעת מהוועדה לניגוד עניינים במשרד המשפטים".

חוות הדעת האמורה טרם התקבלה. כמו כן נודע לנו כי קיימת בעירייה חוות דעת בנושא מאת היועצת המשפטית, אולם חוות דעת זו לא פורסמה עד כה. לדעת כותב שורות אלו, טוב היתה עושה עיריית מודיעין לו היתה טורחת לבדוק מספר ניגודי עניינים אפשריים נוספים: מינויו של הנדלר לחבר בוועדה לתכנון מבני ציבור, מינויו של הנדלר כדירקטור בחברה הכלכלית, ומינויו של חבר המועצה דני ליכטמן מסיעת "אילן למודיעין" לתפקיד יו"ר ועדת התחבורה. שכן ליכטמן משמש כסמנכ"ל תפעול בחברת "אגד תעבורה".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות