חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

”אנו מטפלים ב-100-80 גברים שנכנסו למעגל האלימות”

 

כך אמר מנהל האגף לשירותים חברתיים בעיריית מודיעין, יעקב אלמוג, באירוע מיוחד שקיים סניף ויצו מודיעין לרגל היום הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים. באירוע סיפרה לינור אברג’יל, לשעבר מיס עולם, על ההתמודדות יוצאת הדופן שלה עם האונס הקשה שעברה באיטליה

 

במסגרת יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים, שהוכרז על ידי האו"ם כיום המיועד למאבק באלימות נגד האישה, נערכה בבית ויצו מודיעין ביום חמישי האחרון הרצאה מרגשת ומרתקת של לינור אברג’יל הנקראת "סיפור חיי" בנושא כוח והתעצמות נשית.

אברג’יל, מלכת היופי של ישראל לשנת 1998 והזוכה הראשונה מישראל בתחרות "מיס עולם" באותה שנה, בוגרת בית הספר למשחק בית צבי, עורכת דין ושחקנית תיאטרון, סיפרה בהרצאה על סיפור חייה, ובעיקר על ההתמודדות המדהימה ויוצאת הדופן שלה עם האונס שעברה לפני זכייתה בתואר מיס עולם.

בויצו מודיעין מעניקים במשך כל השנה בהתנדבות ייעוץ וטיפול משפטי באמצעות עורכות דין מתנדבות, וגם מועברים טיפולים משפחתיים באמצעות מטפלות משפחתיות מתנדבות ומגשרת. ויצו מודיעין הפכה למעין תחנת ביניים עבור נשים רבות ממודיעין ומיישובי הסביבה, שמעדיפות לא לפנות לרשויות כמו: מחלקת הרווחה של הרשויות המקומיות באזור או לתחנת המשטרה המקומית.

בתחילת האירוע אמרה יו"ר ויצו מודיעין יעל נגה כי במהלך 2013 נרצחו 19 נשים על ידי בעליהן ובני זוגם. נגה: "אפשר להגיד שאם היינו מטפלים בהן מוקדם יותר, אולי הן לא היו נרצחות. הנשים הן האחרונות שמזהות את המצוקה שלהן, ולכן תפקידנו הוא להזהיר אותן ולראות איך להקדים תרופה למכה".

נגה הודתה לשמונה המתנדבות העיקריות בויצו מודיעין, אמרה שויצו זקוק למתנדבות נוספות, וסיפרה על פעילויות רבות שנעשות בויצו למען הנשים: קבוצת תמיכה לנשים חד הוריות, קבוצת תמיכה לנשים יחידניות וקבוצה לנערות בסיכון.

יעקב אלמוג, מנהל האגף לשירותים חברתיים בעיריית מודיעין, הודה ליעל נגה ולויצו מודיעין על ארגון האירוע למען הקהילה. אלמוג: "אנו מטפלים בסדר גודל של 100-80 גברים שנכנסו למעגל האלימות. מדובר במערכת יחסים מאוד בעייתית. כבר ראיתי נשים שחטפו מכות במשך 30 שנה, וכשאתה שואל אותן איך זה קורה, הן עונות: ’ככה אני רגילה’. אני זוכר שהיתה אישה שהוצאנו אותה למקלט לנשים מוכות, וכל פעם היינו צריכים להעביר אותה למקלט אחר בארץ בגלל שהיא היתה מתקשרת לבעלה ומבקשת שיגיע".

אלמוג הודה כי "זה עסק מאוד מורכב, והרבה פעמים מעורבים גם ילדים. נכון לחודש שעבר, אנו מקבלים סדר גודל של 70-80 פניות לחודש של ילדים, ואני מאמין שמספר הפניות יעלה בשנה הבאה למאה פניות בחודש. אנו מחויבים לבדוק את כל הפניות, ואני שמח שהאוכלוסייה מודעת ושאנו מקבלים פניות רבות. לפעמים אנו רואים שזה לא כצעקתה, אבל האחוזים הבודדים הולכים וגדלים. בעיר פועלת גם תוכנית ’עיר ללא אלימות’, שמנסה לטפל בכל נושא האלימות בבתי הספר ובקהילה, אך למרות זאת התופעה קיימת וצריך לפקוח עין״.

לינור אברג׳יל, שרק לפני חודש ילדה ילד שלישי, ריגשה את הקהל הרב, שהיה מורכב בעיקר מנשים, והציגה בפניו קטע מרגש מאוד מסרט שהכינה במשך מספר שנים בשם ’מיס עולם האמיצה’. בסרט מתראיינות נשים רבות מכל העולם - חלקן מפורסמות וחלקן לא, שמספרות על האונס שעברו. אברג’יל: "עם מה שעברתי, הכי קל זה לצנוח למטה. לא הייתי אמורה לצאת בחיים מאותו לילה. אני זוכרת כל פרט ואיך האנס קושר, דוקר וחונק ואותי, ואני מתפללת לאלוהים: ’תציל אותי’.

אחרי האונס הוא הוריד אותי בתחנת הרכבת במילאנו ונסע לדרכו. נשים, אולי אנחנו חלשות מבחינה גופנית אבל מבחינה נפשית אנו חזקות מאוד. לצערי, אנו מגלות את זה ברגעים הכי קשים שלנו. נשים הן המין החזק והן מנהלות את העולם, אבל האלימות מפחידה והרבה פעמים מנצחת ומשתקת אותנו. הדרך היחידה לנצח את האלימות היא לדבר ולהוציא מהפה את הדבר הנורא הזה. זה קורה במשפחות הכי טובות, ורוב הזמן זה קורה בבית עם אנשים מוכרים".

אברג’יל ציינה כי לפי הסטטיסטיקה בישראל אחת מתוך ארבע נשים עברה או תעבור התעללות מינית. אברג’יל: "קשה לשמור את זה בפנים, כי זה כמו גידול סרטני שהולך וגדל ואוכל לך את החיים. רק כששמתי את הסיפור הזה בצד, יכולתי להבין מה קורה איתי ושזו היתה רק חוויה. במדינת ישראל בשנת 2013 המסר הסמוי הוא עדיף שתשתקי.

לי, ברוך השם, היה השכל לספר כי אמא שלי אמרה לי שאם מישהו פגע בי, זה סימן שאני צודקת. במסגרת הכנת הסרט שלי פגשתי נשים שאחרי 30 או 40 שנה עדיין אין להן חיים, כי המשפחה שלהן הוקיעה אותן. אם לא היתה לי את אמא שלי, לא הייתי פה היום. לכן, זה מאוד חשוב שכל אחת שתצא מפה תעשה צעד, ואם לא למענה אז למען נשים אחרות שהיא מכירה".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות