חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

השבוע לפני 20 שנה: הונחה אבן הפינה לעיר מודיעין

 

השבוע, לפני עשרים שנה ביום שלישי, 14/12/1993 הניח ראש הממשלה דאז, יצחק רבין ז"ל את אבן הפינה להקמת עיר העתיד של ישראל: העיר מודיעין. חתיכת הסטוריה...

 

השבוע, לפני עשרים שנה ביום שלישי, 14/12/1993 הניח ראש הממשלה דאז, יצחק רבין ז"ל את אבן הפינה להקמת עיר העתיד של ישראל: העיר מודיעין. הטקס נערך למרגלות גבעת התיתורה, ביום חורפי בהשתתפות רבין ז"ל, שר האוצר אברהם (בייגה) שוחט, שר הבינוי והשיכון בנימין (פואד) בן-אליעזר, סגנו אלי בן מנחם ונציגים בכירים של משרדי האוצר, הפנים והשיכון.
תחילתה של העיר מודיעין היה בתאריך 22 בדצמבר 1985 אז קיבלה הממשלה את החלטה מספר 1196 שקבעה: עיר חדשה תיבנה בשפלה שבין ירושלים לתל אביב בשם "מודיעין". החלטה זו  היוותה תקדים בתולדות המדינה שכן היתה זו הפעם הראשונה מאז קום המדינה שעיר בישראל תיבנה מהמסד ועד הטפחות. הסיבה להחלטה זו היתה מצוקת הדיור שנוצרה בארץ עקב העלייה ההמונית של יהודי ברית המועצות לישראל. מצוקה זו הביאה להתכנסות של המועצה הארצית לתכנון ובנייה במשרד הפנים.

יצחק רבין חותם על מגילת יסוד העיר

לא מעט חששות הועלו עם אישור הקמתה של העיר החדשה: היו שהביעו חשד שמשרד השיכון מתכוון להקים "עיר למיוחסים", דאגה נוספת הייתה קשורה להשפעה של מודיעין שנתפסה כיוקרתית על הערים הסמוכות לוד ורמלה,  היו שהביעו דאגה על ההשפעה שתהיה למודיעין על פיתוח ירושלים ותהיות לגבי אפשרות כי תקציבים פרטיים וציבוריים יופנו למודיעין על חשבון הבירה ויאטו פיתוח מקורות תעסוקה נוספים בה.
למרות כל החששות, התכנית יצאה לדרך וצוות אדריכלים בראשות משה ספדיה ובליווי משרד השיכון החל בהכנת תכניות הבנייה של העיר שאושרו בשנת 1990. שנה לאחר הנחת אבן הפינה החלו עבודות הבינוי בשטח ובחודש יולי 1996 הגיעו לעיר ראשוני התושבים שהפכו את החזון להקמת עיר חדשה למציאות.
שמונה שנים בדיוק לאחר הנחת אבן הפינה, בתאריך 14 בדצמבר 2001 הוכרזה מודיעין כעיר ואם בישראל בטקס מיוחד במעמד נשיא המדינה דאז, משה קצב. שנתיים לאחר מכן, בשנת 2003 אוחדה העיר מודיעין עם מכבים רעות. היום, 20 שנים אחרי הנחת אבן הפינה מונה העיר המאוחדת מודיעין מכבים רעות עם יותר מ-86 אלף תושבים.

ראש העיר חיים ביבס: "מודיעין מכבים רעות היא הפרויקט המוניציפאלי הגדול ביותר במדינת ישראל. סיפור הצלחתה של העיר, שקלטה כל כך הרבה תושבים, התפתחה באופן כל כך אינטנסיבי ובנתה מערכת חינוך מובילה בישראל וקהילה איכותית תוך פחות מ-20 שנה זה דבר בלתי רגיל בכל קנה מידה. כתושבי העיר יש לנו הרבה מאוד במה להתגאות, אך עם זאת עוד הרבה עבודה ותוכניות לעתיד לפיתוחה ובנייתה של העיר, והשגת המטרות והיעדים שלשמם הוחלט על הקמתה".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות