חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ביבס: ”היעד – הפיכת מודיעין לספינת הדגל של השלטון המקומי”

 

תקציב 2014 בסך 467 מיליון שקלים אושר השבוע בהנהלת העיר ויאושר סופית  הערב (יום ד’) בישיבת מועצת העיר. חבר האופוזיציה שרון מעוז יצביע נגד התקציב

 

מועצת העיר תאשר ביום רביעי השבוע את תקציב העירייה לשנת 2014. התקציב השוטף של על 467 מיליון שקלים, כ-37 מיליון שקלים יותר מתקציב 2013, המהווים גידול של כ-8.6% לעומת השנה שעברה. 

ראש העיר חיים ביבס, שהציג את התקציב בישיבת ההנהלה שהתקיימה ביום שני הציג גם את יעדי התקציב, כאשר בראשם עומד תחום החינוך שגם השנה יקבל נתח של יותר ממחצית התקציב העירוני.

בראש רשימת יעדי החינוך הציב ראש העיר את תכנית המחשוב העירונית, תכניות לקידום חינוך לערכים ויצירת אקלים חינוכי מיטבי במוסדות החינוך ותוכניות לטיפוח וקידום הישגים לימודיים בכלל וטיפוח וקידום הישגים לימודיים במדעים וטכנולוגיה בפרט, תכניות לקידום אוכלוסיות ייחודיות, הכוללות תכניות להגדלת מספר התלמידים הניגשים לבחינות הבגרות, עמידה ביעדי אי הנשירה ממוסדות החינוך ועוד.

בסך הכל עלה תקציב החינוך מ- 215 מיליון שקלים בשנה שעברה ל- 236 מיליון שקלים השנה, גידול של 21 מיליון שקלים.

האגף לשירותים חברתיים שתקציבו גדל השנה לכדי 28.55 מיליון שקלים לעומת 24.06 בשנה החולפת, מוסיף גם השנה להוות אחד האגפים החשובים ביותר, כאשר במהלך השנה הקרובה יגדלו מספר התכניות שהאגף מפעיל.

בתחום שיפור פני העיר העירייה תמשיך בהרחבת פרויקט המחזור של הפרדת פסולת רטובה ויבשה הפועל ביותר ממחצית העיר לשכונות נוספות, ושמירה על ניקיון העיר וטיפוחה כאשר השנה צמח התקציב לכדי 61 מיליון שקלים.
מגמה נוספת אותה הדגישו השבוע בעירייה היא המשך קידום ושיווק אזורי התעסוקה והמלאכה של העיר. על פי נתוני העירייה היקף הארנונה מעסקים צפוי לעלות מ- 60 מיליון שקלים ב- 2013  ל- 69 מיליון בשנת 2014, גידול של כ- 15% בהכנסות.

בנוסף לכך, השנה תעביר העירייה סכום של מיליון שקלים המיועדים לכיסוי הגרעון העירוני. כידוע הגרעון, הקיים עוד משנותיה הראשונות של העיר, ערב שנת הכספים 2013 נאמד בכ-30.510 מיליון שקלים אשר מחציתם, 15.01 מיליון שקלים הם גרעון שוטף ו-15.5 מיליון שקלים נוספים הם גירעונות תב"ר. עם סיום שנת התקציב הנוכחית יפחת הגירעון לכדי 28.9 מיליון שקלים, כאשר מגמת הפחתת הגרעון תמשיך גם בשנת הכספים 2014 אז צפוי הגרעון לקטון בכמיליון שקלים נוספים.

שרון מעוז: יצביע נגד

בנוסף לתקציב השוטף, אשרה מועצת העיר את מסגרת תקציב הפיתוח של העיר לשנים 2016-2014 הנאמדת בכ- 1.8 מיליארד שקלים הכוללת מספר פרויקטים מרכזיים שיתחילו להבנות בעיר בשלוש השנים הקרובות.

בין הפרויקטים ניתן למצוא את השלמת כיכר התחבורה בעלות של כחמישה מיליון שקלים, הקמת מסוף תחבורה ציבורית בעלות של 14 מיליון שקלים, הקמת בית הספר העל יסודי "עירוני ה" בעלות של 20 מיליון שקלים, הקמת בית הספר העל יסודי "אמית בנים" בעלות של 15.2 מיליון שקלים, הקמת בית הספר העל יסודי "אמית בנות" בעלות של 15.2 מיליון שקלים, הקמת בית הספר היסודי "יזמ"ה" בעלות של 14.1 מיליון שקלים.

ועוד, השלמת שלב ב’ של בית הספר היסודי תורני "אריאל" בעלות של 4.7 מיליון שקלים, הקמת אולם ספורט "עירוני ד" בעלות של 6.5 מיליון שקלים, הקמת מרכז קהילתי לצעירים ולגמלאים בעלות של כ- 10 מיליון שקלים השלמת פארקים ושטחים פתוחים בשכונות העיר, הקמת פארק טבע עירוני הכולל אמפי בטבע ושימושים ייחודיים נוספים בעלות של כ-30 מיליון שקלים, הקמת מגרש כדורגל עירוני בעלות של 8.5 מיליון שקלים.

פרויקט הדגל אותו תתחיל השנה העירייה הוא הקמה ופיתוח של המרכז העירוני של העיר - "הרמבלס" בעלות של כ- 300 מיליון שקלים. התוכנית כוללת שטחי מגורים, מסחר ומשרדים. בכוונת העירייה לשווק את התכנית ליזמים כבר בתקופה הקרובה כאשר בניית הפרויקט צפויה להסתיים בעוד כשלוש שנים. התכנית כוללת בנייה של יחידות דיור חדשות, חנויות ושטחי מסחר, מקומות בילוי ופיתוח שטחי ציבור חדשים במרכז העיר לרבות מכללה ומרכז לימודים אקדמאיים. במקביל לפרויקט "הרמבלס" צפוי להתחיל בשנת 2015 פיתוח שכונת נופים בה צפויה העירייה להשקיע כ - 600 מיליון שקל בפיתוח תשתיות ומבנים.

מציגים את תקציב 2012 - ארכיון

חבר מועצת העיר מהאופוזיציה, שרון מעוז, הפיץ השבוע הודעה לעיתונות. לדבריו: "התקציב העירוני מחולק לשלושה נדבכים: תקציב רגיל (הוצאות עירייה שוטפות), תקציב פיתוח (תשתיות עירוניות), וצו הארנונה (המיסים שאנו משלמים). כל אחד מהמרכיבים האלה יכול להעסיק פרופסורים לכלכלה במשך חודשים רבים. כחבר מועצה אני מוגבל ביכולת שלי ללמוד את התקציב העירוני תוך עשרה ימים מיום קבלתו ועד לאישורו במועצת העיר.

"גם אופן הגשתה של הצעת התקציב, מודפסת, בעותק אחד, לא מאפשרת לחלוק את המידע עם גורמים מקצועיים וחשוב מכך, עם התושבים עצמם. הרי בסופו של יום התקציב הזה מיועד לתושבי העיר ולא רק למקבלי ההחלטות.

"הציבור יודע מה טוב בשבילו. מכאן מתבקש שהתקציב יפורסם מבעוד מועד, טרם אישורו במועצה, כך שהציבור יוכל להפנות שאלות ובקשות, בנושאים המעניינים אותו, לנציגיו במועצת העיר, ואלו יהוו שופרם מול גורמי המקצוע בעירייה. כך אני מבין את תפקידי כחבר מועצה. אני מאמין ששקיפות ושיתוף הציבור רק מייעלים תהליכים ומונעים שחיתויות. אין בכוונתי לקחת אחריות ולאשר תקציב שאת רובו כלל אינני מבין וגם ניסיוני לקבוע פגישה מסודרת עם גזבר העירייה תרם אישור התקציב עלו בתוהו.

למרות שסעיף החינוך מהווה כמחצית מהתקציב העירוני, עיריית מודיעין מכבים רעות ניצבת במקום ה-119 בהשקעה בחינוך, מבין הרשויות המקומיות בישראל. לאור כל זאת החלטתי להצביע נגד אישור התקציב", מסיים מעוז את הודעתו. 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות