חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

פרשת הרב כורסיה - פרק שלישי

 

תקציר הפרקים הקודמים: הרב כורסיה, מנהל האולפנה לבנות הפיץ מכתב בקרב ההורים נגד גיוס בנות לצה"ל. הנהגת ההורים הביעה מחאה וקראה לראש העיר להתערב. כל חברי מועצת העיר שתקו. בעקבות פרסומנו מאמש שני חברי מועצה מגיבים

 

בעקבות דברי ההמשך שפרסמנו כאן אתמול בפרשת המכתב אותו הפיץ מנהל האולפנה בגין התנגדות שירות בנות בצה"ל, שיגר הבוקר (יום ג’) חבר מועצת העיר יו"ר סיעת "מודיעין חופשית" אבי אלבז, מכתב דחוף לראש העיר בקשר למה שהוא מכנה: "ערעור יסודות הציונות והדמוקרטיה", ותוך בקשה לדון בנושא בישיבות מועצת העיר והנהלת העיר.

בין היתר כותב אלבז: "הציבור הדתי-ציוני, תושבי העיר מודיעין-מכבים-רעות, הוא ציבור שמעורב ותורם למדינת ישראל בכל תחומי העשייה - בשירות צבאי וקרבי בצה"ל, בכלכלה ובשוק העבודה, משלם מיסים ומעורב בחברה ובהוויה הישראלית.

"במשך שנים אחדות, העיר מודיעין-מכבים-רעות, מובילה בראש רשימת הערים בגיוס של בנים ובנות לצה"ל וליחידות הקרביות, ובכללם בנות מהציונות הדתית שמתגייסות לצה"ל ותורמות למדינה - אנו חברי מודיעין חופשית מברכים על כך, תומכים ומעודדים את כלל בני ובנות הנוער מכל קהילות העיר להמשיך להתגייס ולתרום לצה"ל וליחידות הקרביות.

"לכן, אנו חברי מודיעין חופשית מגנים ודוחים בתוקף את המעשה הלא ציוני והלא ערכי של הרב כורסייה, שהפיץ לבנות האולפנא את מכתבו של הרב אליהו (שהוא לדבריו גדול רבני הציונות הדתית כיום), אשר כתב במכתבו: "השרות הצבאי אינו ראוי לבת ישראל", "השרות הצבאי גורם לבנות לנזק אמוני, ערכי גדול מאוד" ועוד.

"כבר לא מדובר על "זוטות" כמו מיקומם של חוטי עירוב, או תחבורה בשבתות. כאן מדובר על ערעור יסודות הציונות והדמוקרטיה, כפי שמדינת ישראל אמורה לייצג אותם.

"אנו חברי מודיעין חופשית פונים אליך וקוראים לך בשמנו ובשם כלל תושבי העיר, ללא קשר לצביונם הדתי, להפעיל את סמכותך לקרוא את הרב כורסיה לסדר, ולדרוש ממנו להתנצל בפני כלל ציבור תושבי העיר על הפצת המכתב".

כמו כן מבקש חבר המועצה אלבז מראש העיר להעלות את הנושא לדיון בישיבות הקרובות של הנהלת העיר ומועצת העיר.

גם חבר מועצת העיר שחר מי און הגיב לדברים: "אני מיודע בפרטי הפרשה כרגע רק מהפרסומים בתקשורת, אך חשוב לי להגיב אפילו לפני שביררתי את הנושא באופן רשמי, מאחר ומדובר כאן בנושא שהוא עקרוני וחשוב.

"אני רואה בחומרה רבה את פרסום המכתב להורים ואם אכן התבטא המנהל כפי שמצוטט: "בסך הכל שלחתי את המכתב שהעביר לי הרב אליהו, שהוא גדול רבני הציונות הדתית כיום. אם הרב שמואל אליהו מבקש ממני, מי אני שלא אבצע?"., הרי שזה חמור עוד יותר, מאחר ומכל מנהל נדרש שיקול דעת בעת העברת מסרים לציבור. מערכת החינוך אמורה להיות מושתתת על ערכים, וכאן בעיר שלנו- הגיוס לצה"ל הוא קונצנזוס, כפי שהוא צריך להיות בכל מדינת ישראל.

"אני כן מצפה ממנהלים לנקוט עמדה במסרים המועברים לקהילות, ולכן אני פונה כרגע לקבלת התייחסות מהגורמים המתאימים בעירייה, כדי לבדוק את המשך ההתנהלות במקרה זה, מאחר ולטעמי- לא ניתן לעבור על כך בשתיקה".

נזכיר, כי קולם והתייחסותם של בעלי תפקידי מפתח בנושא במועצה לא נשמע עדיין. כך לגבי ראש העיר חיים ביבס, חברי "הבית היהודי" מיכאל חרל"פ והילה שי וזאן, מחזיק תיק הדת ברוך בוחניק ומחזיקת תיק החינוך הילה בן אליעזר.

למען האיזון נזכיר כי הרב כורסיה העביר לנו הבהרה לדברים כדלקמן: "בטעות מכתבו של הרב אליהו שמואל - הרב הראשי לצפת נשלח במייל לתפוצה רחבה. המכתב נועד לדיון פנימי בתוך הפורום החינוכי של האולפנה. אחרי שהמכתב נשלח בטעות לתפוצה הכללית במקום המשפחתית הפנימית, אני מבקש להבהיר בקצרה את מדיניות האולפנה בנושא. כעיקרון - האולפנה פועלת לפי מדיניות מינהל החינוך הדתי - בראשות הרב ד"ר אברהם ליפשיץ ובקו החינוכי של מרכז ישיבות בנ"ע בראשות הרב חיים דרוקמן שליט"א. אנו מעודדים ומחנכים את הבנות לשרות לאומי משמעותי ואכן רוב הבוגרות עושות שרות לאומי משמעותי. בממוצע כ-15% מבוגרותינו הולכות לשרות צבאי וגם שם עושות קידוש ה’ גדול. בוגרותינו ההולכות לשרות צבאי הם בנותינו לכל דבר. אנו שומרים איתם על קשר ככל שניתן. שולחים מסרונים של ברכות, מזמינים לאירועי האולפנה ולכנסי בוגרות הנערכים מעת לעת. כולם בנותינו, בוגרותינו, תלמידותינו - גם אלה שבחרו לשרת את המדינה בשירות צבאי".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות