חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

עיר בהקפאה

 

המחירים בעיר נותרו בשנה האחרונה ללא שינויים משמעותיים. אין כמעט בנייה חדשה. המשקיעים מחו"ל נעלמו. ממתינים לשכונות החדשות

 

תנופת הבניה לה היינו רגילים במשך שנים רבות במודיעין, דעכה לחלוטין. אם בעבר פעלו בעיר למעלה מ-70 קבלנים שונים, הרי שהיום נותרו פעילים קבלנים בודדים בלבד. גם אתרי הבניה הצטמצמו מאוד, וכיום הבנייה החדשה מרוכזת בשכונת הכרמים (ציפור) ומספר פרויקטים מעטים בשכונת מוריה (בוכמן דרום).  

ההערכות הכלליות בקרב מומחי כלכלה ונדל"ן צפו, כי המשבר הכלכלי העולמי של השנים האחרונות יפקוד גם אותנו ויכה בחוזקה בענף הנדל"ן תוך האטת הפעילות הבנקאית בתחום האשראי, וכי הדבר יגרום לירידת מחירים כשהראשונים להיפגע יהיו דירות היוקרה בעיר. ואמנם בעקבות אותו משבר חלה בשנים האחרונות, האטה משמעותית בכמות העסקאות במודיעין, הן ביד ראשונה והן ביד שנייה. ציבור רוכשי הדירות מחוץ למודיעין וציבור משפרי הדיור מתוכה נמצאו במגמה ברורה של המתנה, ובנוסף המשקיעים מחו"ל נעלמו לחלוטין מזירת הנדל"ן, אך ירידת המחירים המיוחלת לא התרחשה. הדירות שמרו, פחות או יותר, על מחירן עם עלייה קטנה והדרגתית. 

  

לדברי נורית ת. מנהלת "תיווך מודיעין", קיימים מספר מאפיינים מעניינים בשוק הדירות העכשווי בעיר, המכתיבים למעשה את אופיו ומגמותיו של שוק זה:

1. מודיעין הינה עיר של זוגות צעירים עם ילדים, המעוניינים להיכנס לגור בדירתם החדשה לפני תחילת שנת הלימודים, כך שרוב העסקאות מתבצעות בחודשים מרץ עד יולי ולאחר מכן מתחילה ירידה בהיקפי העסקאות.

2. יש קונים שסבורים כי מחירי הדירות במודיעין גבוהים מדי (בועת נדל"ן?) וצריכים מתי שהוא לרדת, כך שמי שאינו חייב לרכוש את דירתו באופן מיידי, מעדיף לעתים להמתין עוד ועוד. מגמה זו לצד ההאטה הנכרת בהתחלות בנייה בעיר, הביאו לצמצום משמעותי בהיקפי המכירות בעיקר בחודשי החורף.

3. בדירות יוקרה המוכרים נותרו לעתים ישובים על הגדר והמתינו, ורק במקרים של אין ברירה בחרו למכור את דירתם, תוך אילוץ להתפשר שמשמעותו היתה לפעמים ירידה קטנה במחיר. התחזית לירידת מחירים גדולה לא התרחשה בפועל. 

4. לאור עליית המחירים הגבוהה שהייתה במודיעין במהלך השנים, העיר איבדה חלק מהאטרקטיביות היחסית שהיתה לה על פני ערים אחרות בסביבה, כמו נס ציונה, ראש העין, ראשל"צ, גדרה ורחובות, שבכולן יש תנופת בניה בשנים האחרונות והן בהחלט מהוות תחרות למודיעין.

5. לפני כעשור מודיעין הובילה בבטחה את טבלת מכירות הנדל"ן של משרד השיכון עם פער גדול על פני ערים אחרות. היו שנים בהן כ-20 אחוז מהבניות החדשות בארץ היו כאן. כל זה חלף עבר לו ולפי כל התחזיות לא יחזור בשנים הקרובות. אולם, בנייתן הקרובה של שכונת הציפורים (קייזר דרום), ובעקבותיה שכונת נופים הסמוכה לה, תגרום מן הסתם להתעוררות גדולה בשוק הנדל"ן בעיר כשרבים יבקשו לשפר דיור ואחרים ירכשו דירות להשקעה, אולם עד שזה יקרה יחלפו עוד חודשים ארוכים למדי של דשדוש והאטה. 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות