חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

E.T. שב הביתה

 

בית הרופאים הווטרינרי במכבים ביצע ניתוח חדשני ומהפכני להצלת חיי חתול. ההליך הכירורגי הייחודי כלל: הוצאת מומים בראש, השתלת עפעפיים ושחזור לסת

 

חתול כבן שנה בשם איטי נולד עם מספר מומים בראש, מומים לא פשוטים הממוקמים באזורים אסטרטגיים השולטים על הבעות פנים, עיניים, עפעפיים, חך, לסת ואברי נשימה פנימיים. מצבו הנדיר של החתול לא רק הפריע לו בהתנהלות היום יומית הנורמטיבית אלא הוא הווה סכנת חיים ממשית. מספר לא מבוטל של וטרינרים חששו שלא ניתן לעשות דבר להציל את החתול ו/או להקל באיכות החיים שלו, בזמן המועט שנותר לו לחיות.

החתול נשלח לאבחון בבית הרופאים הווטרינרי מכבים, שם קיבל אותו ד"ר איתן קריינר, וטרינר ראשי בבית הרופאים הווטרינרי מכבים, המתמחה בין היתר בכירורגיית עיניים והשתלות. לאחר מספר בדיקות מקיפות, הכוללות איתור המומים והערכת המסוגלות של החתול לעבור ניתוח פולשני ומסובך הכולל הרדמה מלאה - הוחלט על טיפול חדשני ומהפכני שהתבצע בעולם פעמים ספורות בלבד.

דר’ קריינר. צילום פרטי

סדרת הניתוחים המשולבים, שבוצעו בבת אחת בהרדמה מלאה, כללו כאמור הליך כירורגי פולשני. במקביל התבצע הליך חדשני ומהפכני להשתלת שפת עפעף כאשר רקמת עפעף חדשה נלקחה משפת פיו של איטי. לאחר השתלת הרקמות, עבר איטי שיקום כך שיוכל לשלוט בהבעות פניו באופן רצוני.

ד"ר איתן קריינר: "יחד עם הצוות שלי כאן בבית הרופאים הצלחנו לבצע ניתוח מאוד חדשני ונדיר. מה שהפך את הניתוח לכל כך מורכב היה עבודת (אבחון, ניתוח, וטיפול) תחת מיקרוסקופ  ותחת לחץ של זמן היות שביצענו כמה מהלכים כירורגיים מורכבים בפרק זמן קצוב על מנת שלא לסכן את החתול בהרדמה ממושכת ו/או במספר הרדמות לצורך מספר הליכים.

"ניתוח כירורגי מהסוג הזה הוא נדיר בבעלי חיים. מעטים הם הווטרינרים המבצעים הליכים קוסמטיים להשתלות באזור הפנים ואברי הנשימה. את הידע והמומחיות בנישה זו אנו הווטרינרים שואבים ממחקרים, טכניקות וטכנולוגיות של הרפואה האנושית. עולם הווטרינריה ’מפגר’ אחרי רפואת האדם בעשור, אולם יש תחומים שאליהם הווטרינריה איננה מגיעה. אלא לרוב התחומים המורכבים ביותר, היקרים ביותר והנדירים ביותר שמרפאות רבות לא חודרות אליהם משיקולי כדאיות (עלות תועלת) או חוסר משאבים (ידע, כוח אדם, מכשור וטכנולוגיה).

"כשהחלטתי לנתח, ידעתי שניתוח מורכב וחדשני מהסוג הזה הינו פורץ דרך אך ידעתי גם שהוא כרוך בסיכון. מה שהניע אותי ללכת למהלך הקליני המורכב הזה היה הידיעה שאיטי הוא חתול צעיר שכל החיים שלו עוד לפניו. בשביל זה הלכתי ללמוד רפואה וטרינרית 7 שנים.

"כל הליך רפואי היה פעם חדש ופורץ דרך עד שהוא הפך שגרתי. אנחנו הווטרינרים חייבים לדחוף את התחום קדימה כי שום גוף ממשלתי או קבוצת אינטרס לא יפעלו כאן לקידום נושא בריאות החיות. בוודאי שלא ידחפו את התחום הזה כפי שדוחפים את רפואת האדם. ללא מנוף לחץ מבחוץ, אנו צריכים לפעול מתוך מוטיבציה פנימית ומחויבות לדחוף את תחום רפואת החיות קדימה, אל המאה ה-21."

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות