חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מתקפת מפוחים על מודיעין

 

למרות שהשימוש במפוח עלים הוצא אל מחוץ לחוק קבלן המועסק על ידי העירייה "מצפצף" על ההוראות וממשיך להשתמש בו באופן שוטף. העירייה: "הקבלן יטופל בחומרה"

 

מספר ימים אחרי שדווחנו על שימוש לא חוקי של קבלן המועסק על ידי העירייה במפוח עלים ברח’ רחל אימנו, נדד מפוח העלים לרחוב ירחים שבשכונת הכרמים ולעמק בית שאן בסמוך לבתי הספר.

בשבוע שעבר קלטה עדשת המצלמה שלנו עובד קבלן שהשתמש במפוח העלים בשעת ניקיון הגן הציבורי ברח’ ירחים, והיום (יום שלישי) מדווח פעיל הציבור, אמציה דויטש, מעל דף הפייסבוק שלו כי: "מ-2011 אסור השימוש במפוחי עלים (במיוחד ליד בתי הספר). עכשיו עובדים איתו בין שני בתי ספר יסודיים ברח’ עמק בית שאן. את קבלני הגינון זה לא מעניין. היה רועש מאוד".

החל מיום 27 באפריל 2011 נאסר לחלוטין השימוש במפוחי עלים מרעישים (אין מפוחים שלא מרעישים). שימוש כזה במפוח עלים מהווה עבירה פלילית, שנושאת עמה עונש שיכול להגיע לשישה חודשי מאסר או קנס של 2,800 ש"ח. מפוחים אלה מהווים מטרד איום, מיותר ומזיק בריאותית, מאחר והם ממלאים את האוויר באבק, עפר ומתכות מסוכנות אחרות. מהמשרד לאיכות הסביבה הדגישו כי "על פי התקנות החדשות לא רק המשתמש עצמו במפוח עובר על החוק, אלא גם מי שמרשה לאחר להפעיל מפוח, כך שלמיטב הבנתי, אחריות פלילית תחול על בעל בית פרטי או חברי ועד בית, אשר הגנן שהם שכרו לביצוע עבודות הגינון בביתם השתמש במפוח שכזה".

לטענת נציג המשרד, תחול אחריות פלילית על בכירי העירייה, אשר עובדיהם ו/או עובדים המועסקים על-ידי קבלני עבודה שנשכרו על-ידם לצורך ביצוע עבודות אלה, עושים שימוש במפוחים שכאלה.

כזכור, תושב העיר דימטרי פרסיץ פנה אלינו לפני מספר ימים עם תלונה חריפה כנגד קבלן המועסק על ידי העירייה, המפר את החוק באמצעות שימוש במפוח עלים מרעיש ומזהם. 

"משעה שבע וחצי בבוקר ליד הבית שלי ברח’ רחל אמנו 138, כבר בפעם שלישית החודש עובדים עם מפוח עלים ועושים רעש, אבק וסירחון של דלק", כותב לנו פרסיץ ומוסיף: "תלונות חוזרות ונשנות לעירייה לא עוזרות כי התופעה חוזרת על עצמה פעם אחר פעם. החוק אוסר במפורש שימוש במכשיר זה ואולי תביעה אישית כנגד הקבלן תשנה את המצב". עוד מדגיש פרסיץ: "כל פעם כשאני מצלצל לעירייה הם מייד מפסיקים, אך זה חוזר פעם אחרי פעם. סימן שיש הסכמה בשתיקה ועובדים בשיטת מצליח".

תושבת נוספת שהצטרפה לתלונה אומרת: "זה אכן שיטת מצליח- גם לי זה קרה כמה פעמים. כשאמרתי להם שזה לא חוקי,  אמרו לי שאם יש מישהו שמתלונן אז הם מפסיקים. מה שקורה בפועל זה שרוב האנשים לא נמצאים בבית בשעות הבוקר לכן הם כל פעם מנסים מחדש".

פעילת הציבור ענבל בן ברית כהן הוסיפה לתלונות, כי גם באזור רח’ אלמוגן ראתה בעבר שימוש חופשי כזה במפוח שבוצע בניגוד לחוק בידי קבלן המועסק על ידי העירייה. 

בעקבות המקרה ברח’ ירחים פנינו שוב לדוברות העירייה והדגשנו: "כזכור בשבוע שעבר ציינתם בתגובתכם כי הקבלן המבצע ננזף והובהר לו כי חל איסור בשימוש במפוח עלים". ושאלנו:

1. האם מדובר באותו קבלן מבצע?

2. האם העירייה הפיצה לקבלני הניקיון והגינון הנחייה גורפת וחד משמעית האוסרת שימוש במפוח עלים בניגוד לחוק?

3. אם כן: מה עושה העירייה כדי לאכוף את החוק? כיצד מסבירה העירייה שהקבלנים "מצפצפים" עליה? האם העירייה מתכוונת לקנוס את הקבלנים המפרים את הוראותיה ואת החוק?

מדוברות העירייה נמסר בתגובה כי: "העירייה רואה בחומרה רבה את השימוש במפוח במקומות האסורים לשימוש. הקבלן המבצע יטופל בחומרה, לאחר שכבר הובהר לו כי חל איסור בשימוש במפוח עלים."

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות