חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

הסכם גג: מודיעין יוצאת לעצמאות

 

בטקס רב משתתפים נחתם הבוקר (יום ד’) במודיעין הסכם לפיו העירייה מקבלת על עצמה את תכנון וביצוע הקמת השכונות החדשות בעיר

 

שר האוצר יאיר לפיד, שר השיכון אורי אריאל, ומנהל רשות מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן, וראש העיר חיים בביס, חתמו היום (ד’) במרכז הרב תחומי במודיעין על הסכם גג לבניית אלפי יחידות דיור חדשות בעיר.

במסגרת ההסכם, ישווקו בעיר כ-11,800 יחידות דיור, מתוכן כ-5,000 ישווקו כבר בשנים 2014-2015. ההסכם כולל את התכנית להקמת מרכז העיר ופיתוח שדרות החשמונאים ובה כ-1,450 יחידות דיור, (כולל פרויקט "אמת המים" בהמשך לבניני דימרי, פרויקט ה"רמבלס", מגורי סטודנטים ודיור מוגן) וכן את שלושת השכונות העתידיות: נופים ובה - 1,800 יחידות דיור, גבעת שר המונה 4,600 יחידות דיור ומתחם P הכולל 3,800 יחידות דיור. סך הכל כ-11,500 יחידות דיור.

יודגש כי שכונת הציפורים שהיא הראשונה להיבנות נותרה מחוץ להסכם זה שכן התכנון והפיתוח בה כבר נעשים על ידי משרד השיכון.

על פי ההסכם העירייה תקבל על עצמה את תכנון וביצוע עבודות הפיתוח בתשתיות צמודות בשכונות החדשות והעתידיות, בהתאם ללוחות הזמנים הנגזרים מקצב השיווק, כך שעבודות הפיתוח יסתיימו במקביל לאכלוס הדירות ולא ייווצר מצב כפי שהיה בעבר בו תושבים נכנסו לדירותיהם מבלי שהתשתיות והרחובות סביבם היו מוכנים. העיקרון המנחה את ההסכמים הוא העמדת מימון ראשוני מוקדם על ידי הממשלה לפיתוח תשתיות, מוסדות חינוך ומבני ציבור, פארקים ומחלפי תחבורה נדרשים, עוד משלב שיווק הפרויקט תוך הבטחה לקבלת היתר בנייה תוך לוח שמנים מקוצר. כך אמורים לקצר באופן דרמטי את זמן פיתוח השכונות החדשות והקמתן.

עם העברת הפרויקט לאחריותה, תקציב החברה הכלכלית של מודיעין יגדל פי ארבעה ויזנק למיליארדי שקלים בעתיד. רווח חשוב נוסף: הרווחים מהיטלי ההשבחה יופנו למטרות מקומיות בלבד.

ראש העיר חיים ביבס, אמר בפתיחת הטקס: "היום חתמנו הסכם משמעותי מאוד לעיר מודיעין, מכבים רעות. הסכם שיביא להשלמת השלב הראשון להקמת העיר, תוך שימת דגש על דיור לזוגות צעירים. ההסכם יביא לגידול במספר התושבים ויאפשר מחירי דירות זולים יותר עבור זוגות צעירים וילדים ממשיכים שיתגוררו בסמוך להוריהם. ההסכם כולל תוספת תקציבית להקמת מבני ציבור, שתאפשר שדרוג משמעותי של תשתיות העיר בתחומים שונים ובהם חינוך אקדמי, תרבות וספורט. בדומה להסכם שנעשה לפיתוח מערב ראשון לציון, המשמעות היא השארת התקציבים בתוך העיר ובניית מוסדות הציבור, החינוך והפארקים בשכונות החדשות בצורה טובה ויעילה יותר עבור התושבים העתידיים. הכסף שייגבה משיווק יחידות הדיור בעיר יושקע אך ורק בתוך העיר ועבור תושביה ולא כמו שהיה בעבר. קצב הבנייה יהיה מהיר יותר ויעיל יותר ולא יהיה יותר מצב בו תושבים ייכנסו לבתים חדשים וימתינו להשלמת הרחוב או בניית גן ילדים סמוך. בצורה כזו תחסוך העירייה כספים ומשאבים רבים מאוד שיושקעו בחזרה בתושבים ובפרויקטים לפיתוח העיר לטובת כלל התושבים".

שר האוצר לפיד אמר עם חתימת ההסכם: "אני רוצה להדגיש - אנחנו מוכנים להפסיד כסף. הזמנים שבהם המדינה ראתה בדיור הזדמנות להרוויח על חשבון האזרח הסתיימו, מה שמעניין אותנו זה שלדור שלם יהיה איפה לגור. המטרה המרכזית פשוטה והיא שזוג צעיר ממעמד הביניים יוכל להרשות לעצמו לרכוש כאן דירה. יש רק דבר אחד שיוריד את מחירי הדיור: לבנות הרבה מאוד, לבנות עשרות אלפי יחידות דיור בשנה, הרבה מעל הגידול הטבעי, גם לקנייה וגם להשכרה. אנחנו חייבים לצמצם את הפער הגדול שנוצר בהתחלות הבנייה ולייצר עלייה משמעותית בהיצע, וזה מה שאנחנו מתכוונים לעשות". שר השיכון אריאל ציין כי "היום נפתח פרק חדש בתולדות העיר מודיעין-מכבים-רעות. העיר גדלה ופרחה וזוכה לביקושים גדולים, וכעת עם תוספת כל כך משמעותית של יחידות דיור, תאפשר להביא תושבים חדשים וגם להוריד את המחירים. כמו כן אני בטוח כי גם השיווק יהיה במתכונת חדשה של מחיר מפוקח וקבוע מראש, אשר יהיה נמוך ממחירי השוק הנוכחיים בצורה ניכרת. אנחנו נמצאים בנקודה שהדברים בשלים להכרעות אמיתיות שיש להן משמעויות תקציביות לא מבוטלות כדי שהמחירים יהיו נמוכים יותר".

מנהל רשות מקרקעי ישראל, בניצי ליברמן, אמר כי "מתווה הסכמי הגג, שאומץ בידי משרדי האוצר והשיכון, סולל את הדרך לשיווק ארצי של כ-74 אלף יחידות דיור בידי רשות מקרקעי ישראל בטווח הזמן המיידי באזורי הביקוש שבין קריית גת לקריית ביאליק. הסכמי הגג הם כלי מרכזי המציג התגייסות ממשלתית מקיפה וכוללת במענה לביקוש הקיים בשוק הדיור".

MCITY יביא במהדורת "מבט למודיעין" שתשודר במוצאי שבת, את עיקרי הדברים שנאמרו על ידי המשתתפים בטקס.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות