חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

נולד למשול

 

חיים ביבס מאותת שהוא מתכנן קדנציה שלישית, מבהיר כי עדיף להיות ראש עיר מאשר שר בינוני ומתכוון לשנות את תדמית השלטון המקומי. וגם: "איחודי ערים נועדו לכישלון"

 

חיים ביבס וגדעון סער

בראיון מקיף ונוקב במוסף הפוליטי של "ישראל היום" (7.2.2014) חוזר ראש העיר חיים ביבס על הצהרה שנתן לכותב שורות אלו בראיון חג לפני כחצי שנה בה הדגיש כי יתכן מאוד שלא יסתפק בשתי קדנציות בראשות העיר, אלא ירוץ גם לקדנציה שלישית. "כן, יש לי תוכניות גם לקדנציה השלישית בתפקיד", אמר ביבס. קדנציה כזו אמורה להסתיים בשנת 2023 כך שמי שהשתעשע עד כה ברעיון לרשת את ביבס בעוד חמש שנים, יכול לפחות זמנית, להפסיק לעשות זאת.

מסתבר שביבס כרגע אינו פוזל לפוליטיקה הארצית: "אני לא מבין את ההתלהבות מהפוליטיקה הארצית. היום אני עומד על ניהול תקציב של מיליארד שקלים, וזה מרגיש לי הרבה יותר חשוב ומעניין מלתפקד כשר עם תיק בינוני בממשלה".

ובכל זאת, הכותב, עדי רובינשטיין, מסמן את ביבס כפוליטיקאי שעשוי להיות במרכז עולם הפוליטיקה הארצית שלנו בעוד עשר שנים: "הנה הפנים של הפוליטיקה הארצית בישראל בעוד עשר שנים מהיום"...."אפשר להתרשם שמודיעין, על כל האתגרים שטמונים בה, משמשת עבורו פיילוט לא רע לקראת הדברים הגדולים באמת שהוא מתכנן לעצמו. השלטון המקומי, ועד הבית של ראשי הערים, הוא עוד תחנה שחייבים לעבור דרכה. כך או כך, 17 שנה בלבד אחרי שהתחיל את הסטאז’ שלו בשווקים של מרכזי הליכוד, ביבס הפך לאיש החשוב בפוליטיקה המוניציפאלית", כך טוען רובינשטיין.

ביבס עצמו, לא ממש מסכים שהשלטון המקומי יוותר עם תדמית של ועד הבית של ראשי הערים. לפני שלושה שבועות, בסמוך לבחירתו לתפקיד יו"ר מרכז השלטון המקומי, בראיון משודר ב-MCITY שאלתי אותו: "מהם הנושאים העיקריים שאתה מתכוון להתמקד בהם בעדיפות ראשונה בתפקידך החדש"? על כך השיב ביבס: "בראש ובראשונה בשינוי התמיד של השלטון המקומי - לא עוד ועד עובדים של ראשי הרשויות".

ביבס התייחס בראיון ל"ישראל היום" לשאלת איחוד ערים: "קח לדוגמה את נושא האיחוד בין ערים ומועצות. ברוב המקומות, לאורך ההיסטוריה, הסיפור הזה כשל כישלון חרוץ. מחליטים להתאחד - בלי לחשוב הלאה על ההשלכות. לחלופין, לא בודקים מה התרחש. במציאות בשטח, כמה מתוך 24 האיחודים שנעשו עד היום נשארו עומדים ומתפקדים. אתה חושב שהאיחוד שנעשה כאן, בין מודיעין למכבים ורעות, עבד חלק? ממש לא. מצד אחד זו עיר צעירה עם משפחות צעירות, ומצד שני יישובים שאולי נמצאים גבוה בסולם הסוציו־אקונומי, אבל בעלי אוכלוסייה מבוגרת עם צרכים משלה".

ניתן להסיק מכך שבשנים הקרובות לא נראה עוד איחודים, בעיקר בשל הקרבה של ביבס לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הפנים גדעון סער. בראיון הווידאו ששודר ב-MCITY נשאל ביבס על ידי - האם בתור יו"ר השלטון המקומי, הקשרים ההדוקים עם ראשי המדינה מהווים יתרון או חסרון? על כך השיב ביבס: "יש לך יתרון מלא כשאתה קרוב לראשי המדינה, ראש הממשלה ומספר שרים בכירים ובעיקר שר הפנים שגם הוא חבר מאוד טוב שלי".

באותו ראיון שהתקיים, כאמור, מיד לאחר היבחרו לתפקיד יו"ר השלטון המקומי שאלתי את ביבס: "אתה מנצח בכל התמודדות בה אתה לוקח חלק. יש לך נוסחת פלא איך עושים את זה"? "אין לי שום נוסחת פלא", טען ביבס והוסיף: "הנוסחה היחידה היא לעבוד מאוד מאוד קשה, להתמיד, להגיע לכל אחד, לדבר לאנשים בגובה העיניים, ממש לכולם, בין אם הוא גדול או קטן, בכיר או זוטר, תמיד תסתכל עליו כאילו שהוא בדיוק כמוך. רק כך תוכל להגיע לשלב הזה".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות