חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

אל תשלכני לעת זקנה

 

עשר שנים חלפו מאז החל תהליך הקמתו של קומפלקס הדיור המוגן בכניסה לעיר עבור האוכלוסייה המבוגרת והבנייה עוד לא החלה. תשכחו, לפחות זמנית, מהאפשרות להעביר את הוריכם המבוגרים להתגורר על ידכם במודיעין

 

ברחוב צאלון, מול היכל הספורט שבכניסה לעיר אמור היה להיבנות קומפלקס לאוכלוסייה המבוגרת הכולל דיור מוגן, מערך סיעודי, מרכז יום לקשיש וקומות מסחר. מדובר בפרויקט דיור מוגן ראשון מסוגו שייבנה בעיר.

כבר לפני עשר שנים החלו בעיריית מודיעין לקדם את הנושא ובשנת 2007 זכתה חברת "דיור מוגן מודיעין בע"מ" במכרז של מינהל מקרקעי ישראל וחתמה על חוזה הרשאה לתכנון, פיתוח ובניה של המרכז. בהתאם לכך, הוכנה תוכנית בנין עיר חדשה המסדירה הקמתו של בית דיור מוגן ומרכז יום לקשיש. התוכנית זכתה בתחילה לתמיכה גורפת מעיריית מודיעין, אשר קידמה את התכנית יד ביד עם מינהל מקרקעי ישראל ועם היזמים.

בהמשך, ככל הנראה מתוך רצון לגייס תמיכה ואהדה של תושבים שהתנגדו לתוכנית, שינתה העירייה את עמדתה ותמכה בהתנגדות התושבים. בין היתר, טענו התושבים שהתנגדו, כי התוכנית מציעה בינוי בגובה שאינו סביר לאזור עירוני, וכן כי היא עלולה לגרום לעומסי תנועה באזור.

במקור הייתה התוכנית אמורה לכלול מבנה של 10 קומות אולם הוועדה המקומית של עיריית מודיעין הקטינה את האישור לכדי 8 קומות בלבד.

לאחר שינוי התוכנית שטח המרכז הוא כ-11.5 דונם ובו מרכז יום לקשיש בן שתי קומות, כשבשאר השטח יהיה מבנה מרכזי לדיור מוגן ושטח מסחר: 6 קומות דיור מוגן מעל 2 קומות מסחר, מבני דיור מוגן בן 2-3 קומות, מבנים למערך סיעודי ומרפאה. בשטח הדיור המוגן מוצעות 231 יחידות בשטח של עד 72 מ"ר ליחידה.

השינוי לא סיפק את התושבים וקרוב ל-70 תושבים חתמו על ההתנגדות. את ההתנגדויות לתוכנית הגישו תושבים המתגוררים בסמוך למקום בו יוקם הקומפלקס, בעיקר מרחוב שיר השירים וסביבתו הקרובה. בין היתר הם טענו בערעור: "אנו לא מתנגדים עקרונית להקמת בית אבות לדיור מוגן. אנו מתנגדים ליוזמה הנדל"נית להקמת מרכז מסחרי במקום". בהמשך התייחסו המתנגדים גם לעומסי התנועה הצפויים באזור, לחסימת נוף, אוויר ואור, לפגיעה בפרטיות בשכונה שעד כה היתה שלווה ושקטה לחלוטין ולאפשרות של מפגעי רעש וזיהום אוויר.

באופן מפתיע למדי גם עיריית מודיעין, שככל הנראה לא היתה שלמה עם התוכנית שהיא בעצמה הכינה, ערערה על התוכנית בפני הוועדה המחוזית. לוועדה המקומית של עיריית מודיעין היו לפתע השגות על התוכנית, אולם גם הן נדחו על ידי הוועדה המחוזית שמצאה את התוכנית כראויה לתנאי המקום.

כאמור, לפני כשנה וחצי הוועדה המחוזית דחתה את ההתנגדויות וקיבלה את עמדת חברת דיור מוגן מודיעין, שיוצגה על ידי עוה"ד אלי וילצ’יק וכרמית רבי ממשרד כהן, וילצ’יק, קמחי ושות’, שטענו כי יש לתת תוקף לתוכנית. בהחלטתה ציינה הוועדה המחוזית כי "מדובר בפרויקט המתוכנן ברמה גבוהה וכי התכנית נותנת מענה הולם לכלל הצרכים. בתחום התכנית מוצעים מכלול שירותים וניתן מענה לצרכי האוכלוסייה המבוגרת בשטחי הדיור, המסחר, השטחים הפתוחים, הרפואה והסיעוד המוצעים בתוכנית". עוד קבעה הוועדה המחוזית, כי מדובר במראה אורבני רציף בכניסה לעיר מודיעין וכן כי נושא התנועה נבדק על ידי משרד התחבורה ועל ידי יועצת תנועה מטעם הוועדה המחוזית, ונמצא כי השפעת הפרויקט על מערכת הדרכים היא זניחה ולא תיווצר בעיה תחבורתית כתוצאה מאישור התכנית. עוד הוסיפה הוועדה, כי בעניין הסדרי התנועה במקום, הנושא מצוי בסמכות הרשות המקומית ולעת מתן היתרי הבניה ככל שיידרש תבוצע התאמה בנושא.

בתגובה לפנייתנו אמר דובר העירייה, כי  "הוועדה המחוזית אישרה את תכנית בניין עיר להקמת בית לדיור מוגן בעיר לאחר ששמעה את כל ההתנגדויות בנושא. בימים אלה היזם נמצא לפני הגשת תכניות הבינוי והבקשות לקבלת ההיתרים".

אז למרות הזמן הרב שחלף, כך מסתבר, איש אינו ממהר לזרז את הטיפול בנושא, היזם טרם הגיש את תוכנית הבינוי, כך שגם היתרי בנייה לא הופקו, ואם אתם חשבתם שגם לזקני העיר צריך לדאוג תוך זמן סביר או שהשתעשעתם באפשרות להביא בעתיד הקרוב את ההורים שלכם שיתגוררו ממש על ידכם, כדאי לדחות את הרעיון שכן יחלפו עוד שנים רבות עד שיהיה לנו כאן פרויקט לדיור מוגן. 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות