חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

בלעדי - הבחירות הקפיאו את דו”ח המבקר

 

דוח הביקורת השנתי הוגש לראש העיר רק ביולי באיחור של שלושה חודשים, ומאז הדו"ח נותר במגירה מבלי שהובא לדיון ציבורי כמתחייב על פי חוק. דובר העירייה: "מאחר והמועד היה קרוב לבחירות הוחלט שהוועדה שתדון בממצאי הדוח היא הוועדה הנכנסת ולא זו המסיימת את הקדנציה"

 

הבסיס החוקי לעבודת מבקרי העיריות הוא בדיני עיריות, פרק תשיעי. בסעיף 170ג  נקבעים מועדי הגשת דו"ח הביקורת והטיפול בו. על פי החוק המבקר יגיש לראש העירייה דוח על ממצאי הביקורת שערך. הדוח יוגש אחת לשנה, לא  יאוחר מ - 1 באפריל של השנה שלאחר השנה שלגביה הוגש הדוח.

בדוח יסכם המבקר את פעולותיו, יפרט את הליקויים שמצא וימליץ על תיקון הליקויים ומניעת הישנותם. עוד נקבע על פי חוק כי תוך שלושה חודשים מיום קבלת דוח המבקר יגיש ראש העירייה לוועדה לענייני ביקורת את הערותיו על הדו"ח וימציא לכל חברי המועצה העתק מהדוח בצירוף הערותיו.

בעיריית מודיעין הוחלט השנה להתעלם לחלוטין מהחוק: מבקר העירייה, אריק משיח, אשר עד כה הקפיד להגיש תמיד את דוחותיו במועד הנקוב בחוק הגיש את ממצאיו לשנת 2012 באיחור של ארבעה חודשים למרות שבתור מבקר הרשות הינו מחויב להגיש לראש הרשות אחת לשנה, לא יאוחר מה-1 באפריל, את דוח הביקורת שערך. ואילו ראש העיר חיים ביבס בחר להקפיא את הדוח במגירת לשכתו מזה שמונה חודשים למרות שהוא מחויב להגיש את הערותיו לוועדת הביקורת תוך שלושה חודשים מיום קבלת הדוח לידיו.

ככל הידוע לנו הדוח המוקפא כולל נושאים טעונים אשר אנו מנועים על פי חוק מלפרטם כל עוד הדוח לא אושר סופית על ידי מועצת העיר. אולם אי פרסום דוח המבקר במהלך שנת 2013 מעלה שאלות רבות: מדוע הדוח הוגש לראש העיר רק במהלך חודש יולי כשהחוק מחייב את הגשתו עד ה-1 באפריל? האם למישהו לא היה נוח שנושאים אלו יועלו על סדר היום הציבורי בשנת בחירות? האם היה חשש שהעיסוק בדוח ישפיע על תוצאות הבחירות? בעיריות אחרות, כך על פי בדיקתנו, לא נוצר חשש כזה ודוחות המבקר הוגשו כרגיל ונדונו בהתאם לנהלים ולחוק.  

מעניין שהמערכת כולה נרדמה בשמירה סביב הנושא הרגיש הזה: וזה כולל את חברי מועצת העיר היוצאת, חברי מועצת העיר הנכנסת, מבקר משרד הפנים, מבקר המדינה, וגם התקשורת המקומית בעיר שתפקידה לחשוף פגמים וליקויים מסוג זה בהתנהלות של בכירי העירייה. מדוע אף חבר מועצת העיר לא דרש מראש העיר הסברים לגבי אי פרסומו של דוח המבקר? אולי בגין זה שהם לא רוצים "להרגיז" את הבוס, אולי בגלל שהם עדיין "לגמרי לא בעניינים" למרות שמאה ימי החסד שלהם כבר תמו מזמן, ואולי בשל העובדה שהם "עסוקים" בארגון "ירידי אושר".

לא ברור כיצד מתכוונים בעירייה לצאת מהמצב הזה, שכן בעוד חודש אמור המבקר להגיש כבר את הדוח שלו לשנת 2013, האם יופק דוח כפול לשנתיים? האם יוגשו שני דוחות נפרדים בזה אחר זה? ימים יגידו. חשוב לזכור, כי העיקרון הנמצא בבסיס הוראות החוק הוא עקרון הפומביות. על ידי הנחת דו"ח הביקורת על שולחן מועצת העיר, בסוף תהליך הבדיקה וקבלת הערותיו של ראש העירייה, מובא דו"ח הביקורת לדיון פומבי.

מדוברות עיריית מודיעין, מכבים-רעות נמסר בתגובה כי: "דו"ח מבקר העירייה הוצג לראש העיר בחודש יולי. על פי החוק על ראש העיר להחזיר את התייחסותו לדו"ח בתוך שלושה חודשים מקבלת הדוח, וכך היה. לאחר קבלתו על ועדת לענייני ביקורת העירייה לקיים דיון בממצאי הדוח. מאחר והמועד היה קרוב לבחירות הוחלט שהוועדה שתדון בממצאי הדוח היא הוועדה הנכנסת ולא זו המסיימת את הקדנציה. בשבועות הקרובים צפויה הוועדה לענייני ביקורת העירייה להתכנס לדיון בממצאי הדוח ובהערות ראש העיר, לקראת העלאתו לדיון בפני מועצת העיר".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות