חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

אנדרלמוסיה במתנ”ס העירוני

 

על סף פיצוץ: יחסי עבודה מעורערים במתנ"ס. ניסיון לפטר את יו"ר ועד העובדים. העובדים, להם טענות קשות כלפי ההנהלה והיו"ר שלמה פסי מבקשים להכריז על סכסוך עבודה. דובר העיריה מכחיש את האשמות בתוקף וחבר דירקטוריון בתגובה: "הבעיה היא של יו"ר הוועד שאינו ממלא את תפקידו"

 

עובדי המתנ"ס פנו הבוקר (יום ג’) להסתדרות הכללית וביקשו להכריז על סכסוך עבודה. לדברי נציגי הוועד הבקשה נובעת ממספר סיבות ובכלל זה: ניסיון של ההנהלה להכשיל את הזכות החוקתית להתאגדות, ננקטו אמצעים פסולים מטעם ההנהלה כנגד יו"ר ועד העובדים יהודה ויצמן, הבעת התנגדות מצד ההנהלה להסדרת זכויות העובדים לרבות שכר וזכויות נלוות. בהקשר לכך מבקשים העובדים, בין היתר, להפוך לעובדי עירייה כפי שנהוג במתנ"סים רבים בארץ.

לוועד הפעולה של העובדים טענות קשות כנגד הנהלת המתנ"ס והיו"ר שלמה פסי, שהוא גם חבר מועצת העיר וממלא מקומו של ראש העיר חיים ביבס. בין היתר טוענים העובדים כי מיום שביקשו להתארגן כדי לעמוד על זכויותיהם ניסתה ההנהלה לטרפד את צעדיהם, להקשות על העובדים, לפטר באופן שרירותי את יו"ר הוועד ולפגוע ממשית בנציג העובדים לרבות ניסיון לבצע שינוי בתפקידו ולפנות את משרדו.

בנוסף טוענים העובדים כי ההנהלה החליטה באופן חד צדדי ללא הסכמת נציגות העובדים וההסתדרות על ביטול משרה של עובד בחוסר תום לב, על פיטורי עובדים ועל שינוי ארגוני למרות שטרם גובש הסכם קיבוצי. 

עוד מלינים העובדים על התנהלות פסולה ופוגענית כלפיהם, לרבות מתן הוראות לנעילת שערי מקומות העבודה ואי מתן אפשרות כניסה לנציגי העובדים. תלונות חריפות יש לעובדים כלפי יו"ר הנהלת המתנ"ס, מ"מ ראש העיר, שלמה פסי - לדבריהם פסי התבטא, לכאורה, בצורה מעליבה ומזלזלת ובין היתר כינה את נציגי העובדים "שקמיסטים".

במקרה אחר, נטען כי לכאורה איים פסי על נציג ההסתדרות בשעת דיון על זכויות העובדים בחדרה של הסמנכ"לית שבי דרעי המטפלת גם כן במשבר החמור במסגרת תפקידה כדירקטורית במתנ"ס וכיו"ר ועדת כח אדם בו. את כל הטענות הנ"ל מכחיש דובר העירייה מכל וכל.

כזכור, בתקופה זו מתנהל המתנ"ס ללא מנהל, שכן המנהל הקודם פרש מתפקידו בסוף השנה שעברה ומחליפו יכנס לתפקידו רק ב-2 במרץ, כך שמזה כחודשיים ממלא את התפקיד בפועל שלמה פסי.

חבר דירקטוריון סחלבים שביקש להישאר בעילום שם טען בשיחה עמנו כי מזה תקופה ארוכה יהודה ויצמן יו"ר הוועד אינו ממלא את תפקידו ואינו מבצע את המשימות הנדרשות ממנו. במבנה החדש של המתנ"ס הוא קיבל את תפקיד אב הבית, משרה אותה אינו ממלא כראוי. על כן הוא נקרא לשיחת שימוע וכשהבין שהוא עומד להיות מפוטר החליט להקים את הוועד כדי להגיד שמתנכלים לו בתור יו"ר הוועד".

חבר הדירקטוריון ביקש להוסיף כי הוועד לא הוקם כחוק וכי לא נערכו בחירות. עוד טען חבר הדירקטוריון כי הסיפור הוא נקודתי סביב תפקודו של ויצמן וכי העובדים לא עומדים מאחוריו. "לא הכל חלק במתנ"ס אך אנו עושים בו תהליך של שינוי. להגדיר את המצב כקריסת מערכות כפי שמנסים לעשות זה רחוק מאוד מהאמת", אמר.

דובר העירייה מסר בתגובה כי: "עמותת סחלבים מתנהלת באופן מיטבי ומקצועי והאמירות כאילו נמצאת במשבר כלשהו עולות מתוך אינטרס אישי בלבד. לעמותה יש דירקטוריון חדש שאישר לאחרונה את התקציב לשנת 2014 ותכנית עבודה עם יעדים ומטרות הכוללת שינוי ארגוני על מנת לייעל את עבודתה"

"חוסר שביעות מקצועית מתפקודו של אחד העובדים ובחינה מחודשת של תפקידו", מוסיף הדובר, "גרמה לו לפנות להסתדרות ולהקים וועד חדש שעד עתה לא זכה לתמיכה או הצטרפות העובדים עצמם. הטענה כאילו יו"ר הדירקטוריון איים או היכה את נציג ההסתדרות משוללת מן היסוד. הנהלת העמותה תמשיך לפעול למען תושבי העיר בתחומים עליהם היא מופקדת ולא תושפע ממאבק או רצונות אישיים של עובדים כאלה ואחרים".

תגובת שלמה פסי:

"במהלך השנה בה אני משמש כיו"ר עמותת סחלבים הכרתי עמותה שפועלת ומתנהלת בצורה איכותית ומקצועית. בעמותה יש עובדים רבים שעושים את מלאכתם על הצד הטוב ביותר ומתוך רצון אמיתי לעזור לתושבים. עם זאת, למרבה הצער גם בסחלבים יש עובדים אשר אופי עבודתם אינו תואם את רף הביצועים הגבוה הנדרש מהם כעובדי עמותת סחלבים. במקרה הנוכחי זהו עובד שלאחר מספר מפגשים איתו בהם הובעה בפניו חוסר שביעות מקצועית מתפקודו הוא החליט לפנות, כמוצא אחרון, לארגון העובדים ולנסות להיאחז בקרנות המזבח באמצעות הקמת ועד חדש. עם כל הכבוד לעובד זה, להשקפתי, עובד שסרח מקומו אינו בעמותת סחלבים ולא משנה מה מעמדו ומה תפקידו.

בנושא האמירות על העמותה והצגתה כאילו היא נמצאת במשבר. מדובר במצג שווא שאינו תואם את המצב במציאות. לאחר הבחירות המוניציפליות הוקם דירקטוריון חדש שכבר התחיל לעבוד: התקציב לשנת 2014 כבר אושר ובכללו גם תכנית העבודה לשנה זו ובה שינוי ארגוני שתוכנן מתוך רצון לשפר ולשדרג את פעילות העמותה כאשר מטרת העמותה אחת היא: לשרת את תושבי העיר.

הטענות שהופנו כלפי הן מגוחכות ואף מעליבות ואיני רואה צורך להגיב עליהן מאחר ואין כל קשר בינן לבין המציאות".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות