חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

הצלחות לנבחרת הרובוטיקה של עירוני ב’

 

נבחרת הרובוטיקה של עירוני ב’ מודיעין- פרימו 4596 זכתה להצלחה רבה בתחרות הארצית של FIRST ISRAEL שנערכה בהיכל נוקיה תל אביב

 

חברי קבוצת הרובוטיקה של תיכון ע"ש רבין (עירוני ב’) PRIMO4586  התכוננו לימי התחרות במשך כל השנה, אך מרגע הכרזת התחרות בחודש ינואר השנה, היה זה מירוץ נגד השעון. זו השנה השנייה בלבד בה מתחרה הנבחרת בליגת ה-FRC של ארגון FIRST, והשנה שיפרה את הישגיה הטכנולוגיים באופן מרשים ביותר.

במשך שישה שבועות מרגע קבלת המשימה, עמלו חברי הקבוצה על בניית שני רובוטים זהים: האחד- הרובוט שנשלח לתחרות עצמה, והשני- רובוט אימונים בו נעשה שימוש ממש עד רגע התחרות, על מנת לרכוש ניסיון, לשפר ולהתאמן. 

התחרות השנה היתה מבוססת על עקרונות של משחק הכדורעף, בה הרובוטים נדרשו לקלוע כדורי יוגה ענקיים לאזורים שונים במגרש. הרובוטים נדרשו לדעת לאסוף כדורים, לנסוע איתם, להתמקם באזור שאליו רצו לקלוע, וכמובן גם לפגוע במטרה. מצד שני הרובוטים נדרשו גם ליכולת משחק הגנתי כאשר הכדור היה בידי חבריהם לקבוצה, והפגנת כישורי משחק קבוצתי תומך.

המשחק נערך בין שתי קבוצות המונות 3 רובוטים כל אחת. מירב הנקודות ניתן לרובוטים אשר ביצעו אסיסטים עם חבריהם לברית. בתחרות השתתפו 53 קבוצות מכל הארץ. היום הראשון של התחרות הוקדש לאימונים של הרובוטים ולהכרת היכולות של הנבחרות הרבות, כדי לשפוט את ביצועיהן מאוחר יותר, כאשר יידרשו הקבוצות המובילות לכרות בריתות למשחקי רבע הגמר ומעלה.

לאחר היום הראשון אנשים מתחילים להכיר ולדבר על קבוצות שונות, ולהעריך את ביצועיהן, אך ביום השני החלה התחרות עצמה: לכל נבחרת היו 10 משחקים בהם שיחקה עם 2 רובוטים נוספים, בברית שנקבעה בהגרלה, מול ברית של שלישייה אחרת. לכל אורך המשחקים הפגינו חברי קבוצת PRIMO יכולת גבוהה מאוד, כאשר הגענו מספר פעמים לראש הטבלה במקום הראשון!!! ביום השלישי הסתיימו משחקי המוקדמות, כשאנחנו במקום העשירי. שמונה הקבוצות עם הניקוד הכי גבוה בחרו שתי קבוצות שיהיו איתן ברית וישחקו איתן ברבע הגמר, במטרה היא ליצור את הברית הכי חזקה ולנצח בגמר. הנבחרת שלנו נבחרה ע’’י הנבחרת שדורגה במקום השביעי-2679  "טייגר טים" מירושלים, ביחד עם ה"גרין בליץ" 4590, מהכפר הירוק. הברית שלנו נלחמה קשות במשחק רבע הגמר, אך כדרכן של תחרויות- לא כולם מצליחים להגיע לגמר.

אך הנבחרת לא נעצרה ברבע הגמר, אלא קיבלה פרסים נוספים: פרימו קיבלה את פרס השופטים, המסתובבים במהלך התחרות ובוחנים את התנהלות הקבוצות השונות. המאמץ הקבוצתי הניכר, התמיכה ההדדית והדיונים מלאי העניין של צוות הדוברים עם השופטים, הביאו אותנו לזכייה בפרס חשוב זה. בנוסף, הקפטן של הנבחרת - יונתן סיגל זכה במלגה של שתי סמסטרים בטכניון. כמו כן אחד מהמנטורים שלנו- רועי שמואלי,  קיבל את פרס מתנדב השנה עבור חלקו בבניית אתר ההזמנות של ארגון FIRST ישראל.  

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות