חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

האם שמי מודיעין הפכו שוב לחלק ממסלול נחיתת המטוסים?

 

בשבועיים האחרונים אנו עדים שוב לעשרות טיסות נמוכות ומרעישות מעל העיר. האם מדובר בתופעה קבועה ובשימוש שוטף במסלולים החדשים של נתב"ג או שזהו חלק מאילוץ זמני כתוצאה ממזג האוויר? בעירייה טוענים: "אין לנו מידע חדש. כנראה שמדובר באילוצי מזג האוויר"

 

לאחרונה דווח מרשות שדות התעופה על שינוי מסלולי ההמראות והנחיתות בנתב"ג ובמקביל חודשו הטיסות מעל העיר ונרשמו כאן מספר ימים "קשים" לתושבים.

כזכור, בחודש ספטמבר 2008 התגלתה לראשונה כוונתן של רשות שדות התעופה (רש"ת) ורשות התעופה האזרחית להפעיל נתיב נחיתת מטוסים מעל העיר. כתוצאה משינוי המסלולים, באופן זמני, חלק מהנחיתות בנתב"ג עברו להתבצע מכיוון מזרח ומשמעותן מעבר של מטוסים מעל העיר.

בתחילת שנת 2009 החליטה העירייה להגיש עתירה לבג"ץ נגד ההחלטה לשינוי נתיבי הנחיתה. העירייה שכרה את שירותיהם של יועצי תעופה ישראליים ובין-לאומיים על מנת להציע חלופות מטעמה לנתיבי נחיתה שאינם עוברים מעל שטחה המאוכלס של העיר. 

בעתירה ביקשה העירייה מבית המשפט הגבוה לצדק, להורות למשיבים להסביר מדוע לא ישמרו זכויות תושבי העיר לשינה בלילה ולמיגון אקוסטי בפני רעש. כמו כן ביקשה העירייה מבית המשפט לשנות את תוכנית המתאר הארצית של נמל התעופה בן גוריון ולבטל את הנתיב החדש מעל מודיעין לאחר תקופת שיפוץ המסלולים בנתב"ג. עוד ביקשה העירייה מבית המשפט להורות  לשר להגנת הסביבה לעשות שימוש בסמכותו ולהוציא צו הקובע כי השימוש בנתיב בלילה אסור.

בית המשפט דחה את כל דרישותיה ובקשותיה של עיריית מודיעין בטענה של חוסר אקטואליה. בית המשפט קבע עוד כי תהליך הנחיתה אינו מחייב את תיקון הוראת תוכנית המתאר וכי לא נפל פגם בכך שתהליך הנחיתה החדש לא הוסדר בתמ"א. בית המשפט קיבל את הנתונים של משרד התחבורה ורשות שדות התעופה כי היקף הרעש מעל העיר אינו עולה על תחום הרעש שנקבע בתקן.

בית המשפט הותיר פתח לפנייה מחודשת אליו במידה והעירייה והוועדה המקומית יהיו סבורים כי השימוש במסלול לאחר השיפוץ חורג מתבנית התפעול שנקבעה.

כאמור, לאחרונה דווח על ידי רש"ת כי השיפוצים הושלמו ומיד אחר כך נחשפו תושבי העיר לשינוי דרמטי בכמות הטיסות ועוצמת הרעש ברחבי העיר.

לנוכח המצב החדש שאלנו השבוע את דובר העירייה:

1. האם השינויים האחרונים שביצעה רשות שדות התעופה (להלן: רש"ת) אמורים להשפיע על מודיעין מבחינת כמות הטיסות?

2. האם במסגרת השינויים נקבע כי מסלול הנחיתות מעל מודיעין יהפוך לפעיל באופן שוטף?

3. אם כן, על איזו כמות ממוצעת של מטוסים מדובר, והאם יש הגבלות בשעות הנחיתות?  (היום, יום א’, למשל, העירו מספר נחיתות את תושבי העיר כבר בשעה 05:30).

4. האם הטיסות מעל העיר תהיינה אך ורק במצבים חריגים כמו האובך ששרר כאן בימים האחרונים?

5. האם הסיכומים בנושא שהושגו בעבר מול רש"ת בטלים?

6. האם ראש העיר או מישהו מטעמו קיים לאחרונה מגעים על מנכ"ל רש"ת ו/או עם שר התחבורה לנוכח המצב החדש. אם כן, מה היו הסיכומים?

בתגובה טען דובר העירייה: "אין לנו מידע חדש. כנראה שמדובר באילוצי מזג האוויר".

אין מנוס מלציין כי זו תגובה מוזרה מצדה של העירייה. זה לא נשמע טוב ששינוי כל כך בולט וכל כך משמעותי עבור איכות החיים של התושבים לא גרם לאיש להרים טלפון לרשויות האחראיות לכך, להתעדכן או לשאול שאלות - היכן ראש העיר, היכן מחזיק תיק התחבורה במועצת העיר, היכן מחזיקת תיק איכות הסביבה במועצה, היכן מהנדס העיר, היכן המנכ"ל והמשנה למנכ"ל?

הייתכן שכולם נרדמו בשמירה ואפילו רעש המטוסים מעל ראשיהם לא גרם להתעוררותם? 

תגובה מאוחרת של דוברות העירייה:

 "בשנת 2009 יצאה עיריית מודיעין מכבים רעות, יחד עם תושבי העיר, למאבק נגד נתיבי הנחיתה העוברים מעל העיר. מאבק זה הגיע לשיאו בחודש יולי 2010 כאשר העירייה פנתה לבג"צ בנושא. מאחר ובמהלך התקופה שחלפה נעשה שינוי בנתיבי הנחיתה ועל פי הצהרת רש"ת כיום המטוסים אינם עוברים מעל העיר נדחתה עתירה זו. ריבוי נחיתות המטוסים בימים האחרונים נעשה כתוצאה מהאובך הכבד ששרר בימים אלה ולא אפשר למטוסים לנחות כבשגרה. עם חלוף האובך כך יופסקו הנחיתות מאזור מודיעין."

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות