חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

האם בקרוב ילמדו בעיר נהיגה באמצעות סימולטורים?

 

סגן ראש העיר אילן בן סעדון שהיה עד לא מכבר מורה נהיגה, בוחן פתיחת בי"ס לנהיגה ע"י סימולטורים

 

סגן ראש העיר אילן בן סעדון קיים השבוע סיור בבית הספר לנהיגה smart drive  בהדרכתו של עדי מימרן יו"ר בית הספר על מנת לבחון פתיחת מסגרת של בית ספר לנהיגה בעזרת סימולטורים כדי להקל ולשפר את רמת הנהג בטרם יבצע את הלמידה המעשית.

בן סעדון שהיה מורה לנהיגה מכיר מקרוב את הקשיים שבהם מתמודדים תלמידים. התמקדות ניתנה לתלמידים עם בעיות קשב וריכוז, שכן לימוד הנהיגה הינו תהליך המורכב מלמידה קוגנטיבית, פיתוח מיומנות מוטורית, יישום של משמעת חברתית, ושילוב בין כל אלה בזמן אמת - בכביש.

הפרעות קשב וריכוז וכן היפראקטיביות עשויות להקשות מאוד על תהליך לימוד הנהיגה במישורים השונים - החל ממעבר מבחן התיאוריה ולימוד החוקים והתמרורים, המשך בצורך בשמירה על רמת ריכוז גבוהה בעת הנהיגה, וכלה בהימנעות מפעולות אימפולסיביות בכביש, לעיתים כתגובה להתנהגות של נהגים אחרים בין אם תקינה ובין אם לאו.

התוצאה של בעיות אלה הינה לרוב דחית הוצאת הרישיון לשלב מאוחר יותר בחיים, לעיתים ויתור מוחלט על הוצאת רישיון נהיגה, כשלון במספר רב של מבחני תיאוריה וטסטים, הוצאות גבוהות על רישיון הנהיגה ותסכול רב מתחושת הכשלון.

תהליך הלימוד הרגיל עבר התאמה לצרכי התלמידים, כך שהתווספו לו מספר שלבים מרכזיים, אשר המכנה המשותף של כולם הינו המענה האישי לצרכי כל תלמיד ותלמיד:

אילן בן סעדון: "המטרה היא ליצור נהג חדש טוב, חכם וזהיר. תפיסת העולם שאובה מתפיסת העולם של קורס טיס, בהתאם לה, אני מאמינים שיש להפיק את המקסימום מכל "שעת טיסה",  על ידי ביצוע הכנה נכונה לשיעור, מיקסום תהליך המשוב במהלך השיעור וגם ביצוע "תחקיר" אחריו"

לצד שיטת לימוד הנהיגה המסורתית, הוטמעו טכנולוגיות לימוד מתקדמות ואמצעי המחשה דיגיטליים שונים. אחד המרכיבים המרכזיים הוא אימונים באמצעות סימולטור הנהיגה המתקדם בעולם, המאפשרים לנהג החדש להתמודד עם מצבים שלא נתקל בהם בשיעורי הנהיגה המסורתיים, ביניהם: מצבי "כמעט תאונה", נהיגה בתנאי מזג אוויר קשים, מצבי סכנה שונים, ילד המתפרץ לכביש ועוד.

בשנים האחרונות, השימוש בסימולטורים ללימוד נהיגה תפס תאוצה ברחבי העולם. יצרן הסימולטורים פארוס, הנחשב למוביל בעולם בתחום התחבורה היבשתית (רכבים, אופנועים, משאיות וכד’).  הסימולטורים של פארוס מאושרים ללימוד נהיגה על פי חוק בחלק ממדינות אירופה ובחקיקת האיחוד האירופי. מעל 10,000 סימולאטורים של פארוס פועלים ברחבי העולם בעשרות מדינות, לרבות ארה"ב, צרפת (הנחשבת לחלוצה בתחום הבטיחות בדרכים), אנגליה, אירלנד, פינלנד ועוד.

דני ליכטמן מחזיק תיק תחבורה: "לימודי נהיגה מתקדמים בשונה מתחומי לימודים רבים, לאורך עשרות שנים מחפשים דרכים לשפר את ענף לימודי הנהיגה בישראל.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות