חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

אמילי הילדה

 

אז אפשר להגיד על מודיעין מה שרוצים, על כך שהיא בבנייה מתמדת, על כך שאין בה מספיק מסעדות ומקומות בילוי, אבל כל זה מתגמד מול הלב החם והמחבק של האנשים שחיים בה

 

כמי שחיה בעיר מודיעין ב-11 השנים האחרונות שמעתי הגדרות רבות לעירי מאנשים שאינם חיים בה. "כוורת מלאכותית, עיר נטולת צביון. אין בה רבעים שכל אחד מהם נראה ומרגיש אחרת, אין בה את המרכז הישן, אין בה רחובות עם חנויות לטייל בהם."

אורחים לרגע אמרו גם דברים טובים. "יש בה מקום לזוז, היא מתרוקנת בשעות היום ויש חנייה בשפע, קל להתמצא בה ויש בכל רובע שלה כל מה שצריך: סופרמרקטים, מכבסות, ספרים וכד’ שלא לדבר על כך שזאת העיר עם הכי הרבה פארקים ושטחים ירוקים והמבנים בנויים כך שלרוב האנשים יש נוף ושטח פנוי מול המרפסת"

אף אחד לא דיבר איתי על הלב של תושבי מודיעין. על הלב הזה  אני  רוצה לספר.

כמי שעובדת בחינוך נתקלתי פעמים רבות בתופעה של התגייסות קהילתית לעזרה כשהיא נדרשת. זה תמיד ריגש אותי אך הפעם ההתרגשות שחשתי הייתה עצומה.

מודיעין הגדילה לעשות והכל בזכות ילדה קטנה אחת בת עשר,  תושבת העיר שחלתה במחלה נדירה של סרטן השחלות וגרמה לעיר שלמה להתגייס עבורה מקטן ועד גדול.

זה קרה לפני כשנתיים וחצי כשחלתה לראשונה והייתה אז בת שמונה והתברר שהיא זקוקה לטיפול חדשני בגרמניה, שקופת החולים מגדירה אותו "טיפול ניסיוני" ולכן אינה מממנת אותו ומשפחתה של אמילי לא יכלה לעמוד לבדה בתשלום שהגיע ל- 600 אלף יורו.

כבר אז ביוזמת הנהגת ההורים בתי הספר בעיר החלו ליזום פעולות התרמה בכל בתי הספר בעיר. תנועות הנוער, עסקים מקומיים וגופים שונים נתנו יד ליוזמה, וכל זה קורה שוב היום, לאחר כשנתיים. "כנראה שהמחלה מעולם לא עזבה", סיפר השבוע בעצב שמעון, אביה של אמילי. "בחודשים האחרונים היו ספירות של תאים אדומים ברמה מאוד נמוכה, זה התפתח והגיע לרמות מדאיגות. כרגע אנחנו עומדים מול סוג של צומת, וככל הנראה הולכים לקראת ניתוח משולב בכימותרפיה בארצות הברית, שעלותו מוערכת בחצי מיליון דולר".

תנועת בני עקיבא אספה מעל שלושים אלף שקל ביום אחד, ביום המעשים הטובים. הנהגת ההורים יזמה התרמה ברחבי העיר,שבמסגרתה אספו תרומות של 20 שקלים ויותר מכל משפחה במקום לשלוח את הילדים לבית הספר עם משלוח מנות עתיר קלוריות.

מתאים מאד לחג הפורים שרק חלף ולסיפור מגילת אסתר.

גם שם אסתר נדרשה לממש את ערך הערבות ההדדית, כשעמה היה בסכנת השמדה. היא נדרשה לצאת מאזור הנוחות שלה ולסכן את חייה על מנת שלא לעמוד מנגד כשכל אחיה עומדים בפני סכנה קיומית.

מרדכי הבהיר לה זאת היטב כשאמר לה:

" אַל תְּדַמִּי בְנַפְשֵׁךְ לְהִמָּלֵט בֵּית הַמֶּלֶךְ מִכָּל הַיְּהוּדִים, כִּי אִם הַחֲרֵשׁ תַּחֲרִישִׁי בָּעֵת הַזֹּאת רֶוַח וְהַצָּלָה יַעֲמוֹד לַיְּהוּדִים מִמָּקוֹם אַחֵר וְאַתְּ וּבֵית אָבִיךְ תֹּאבֵדוּ ..."(אסתר ד)

בבית הספר בו אני עובדת שילבו את ההתרמה לאמילי בפעילות פורים. תלמידים הקימו דוכן למכירת עוגות ואחר כך המשיכו את המכירות במרכז המסחרי הסמוך לבית הספר. רק בפורים הם הצליחו לגייס בדרך הזאת 2500 ש"ח והשבוע ימשיכו ביוזמה.

יש במודיעין קבוצת הכנה לצה"ל שמארגנת טורנירים בכדורגל וכדורסל ומסיבת "זומבה" למען אמילי. בחודש הבא יתקיים מופע התרמה בפארק ענבה.

באחד מהעיתונים המקומיים נכתב: " מודיעין לא ציינה את "יום המעשים הטובים" אלא ממש הסתערה עליו". עמוד שלם בעיתון ניסה לפרט רק חלק מהמעשים שמאות תושבים  ומאות תלמידים עשו ללא תמורה, רק כדי לסייע לזולת.

אז אפשר להגיד על מודיעין מה שרוצים, על כך שהיא בבנייה מתמדת, על כך שאין בה מספיק מסעדות ומקומות בילוי, אבל כל זה מתגמד מול הלב החם והמחבק של האנשים שחיים בה, שמגלים פעם אחר פעם שערבות הדדית ועזרה לזולת הן לא סיסמאות ריקות מתוכן.

אז אמילי היקרה,

אני, כמו כל תושבי מודיעין, מאחלת לך בריאות שלמה.

האהבה והחיבוק שאת ומשפחתך זוכות לו בודאי שיועילו במטרה הזאת.

ולתושבי עירי מודיעין אומר שאני גאה להיות שייכת לעיר הזאת והשכנים אכן טובים בעיני!

אפשרויות לתרומה

העברה ישירה לחשבון הנאמנות בבנק הפועלים  סניף 532 מס’ חשבון 501535 ע"ש קו לחיים נאמנות אמילי אמבר

תרומה בכרטיס אשראי בטלפון 03-9250505 ולציין עבור אמילי אמבר

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות