חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

צלילי קסם - ”ברבורים אגוזים ופרחים” // רואה מסך

 

המופע הזה בשבילי הוא ”תה של אחר הצהריים” מלווה בסוגים שונים של עוגיות מיוחדות ומיני מתיקה, אשר מוגש לך בתוך חצר אנגלית, לכו לצפות עוד מעט שעת התה נגמרת....

 

שעות אחר הצהריים ידועות כזמן תעסוקה עבור כל האימהות אי שם באופק, החלטתי שהפעם אשנה כיוון וקפצתי להיכל התרבות לצפות עם בתי הקטנה בת ה-7 במופע צלילי הקסם "ברבורים אגוזים ופרחים" סיפור ילדותו של המלחין הנודע  פיוטר צ'ייקובסקי.

אקדים ואומר שמוזיקה קלאסית תמיד הייתה ערבה לאוזניי אבל מכאן להצליח לתרגם זאת עבור הדור הצעיר זאת כבר באמת אומנות. השחקנית ניצה שאול בקסמה האישי בחינניות ובקלילות שובה מביאה אלינו לבמה החל משנת 2001 את סדרת המופעים "צלילי הקסם" אותם היא יצרה, כתבה וערכה, סדרת המופעים כוללת שילוב מגוון של אומנויות הבמה החל ממוזיקה קלאסית, ג'אז, מחול ואופרה.

הפעם נחשפנו לסיפור חייו של פיוטר שרצה מאוד להיות מוסיקאי, אבל הוריו רצו שיהיה עורך דין ומכאן מתחילה לה מסכת בה שזורים סיפור חייו המרתק, שבמרכזו נמצאת פאני האומנת המקסימה שלו אשר מצאה דרכים מעניינות לגרום למוסיקה לבקוע מראשו והצליחה לגרום לו לבטא רגשות באמצעות המוסיקה, בשביל להמחיש ולהעמיק את התחושות עבור הצופים הצעירים והמבוגרים בחבורה.

 המופע משלב קטעי נגינה וריקוד, באמצעות רביעיית כל מיתר, פסנתר ורקדנים מקצועיים, קטעי המחול המפורסמים היו כה קסומים ביניהם "אגם הברבורים", "מפצח האגוזים", "היפיפייה הנמה", הייתה לי מעיין תחושת ריחוף קלה באוויר, אשר החזירה אותי למאה ה- 18 עם תלבושות מרהיבות ומקוריות שהיה נדמה לי שאני נמצאת בנשף בארמון מלוכה, עם כל הגינונים והנימוסים בטקסיות מהודרת.

היופי הגדול היה לחוות ולצפות בילדים שלאורך כל המופע היו קשובים, נינוחים ומרותקים לכיסאות ולניצה שאול אשר סיפרה את הסיפור וידעה להתחבר לילדים בצורה מעוררת השתאות, בגובה העיניים והיו שותפים מלאים במופע, דבר אשר יצר קרבה חמימה והכל במרחק נגיעה.

מדהים אותי לצפות במופע עם תפאורה יחסית פשוטה וללא גימיקים מיותרים, אשר עדיין מצליח להיכנס אל תוך ליבם של הילדים. הערך המוסף לדעת הוא לא  ההיכרות עם המלחין או עם היצירות, אלא החיבור של המוסיקה להיבטים נוספים: הקשר של לחייו של היוצר, החיבור למחול והסיפור שמסתתר ביצירה.

המופע הזה בשבילי הוא "תה של אחר הצהריים" מלווה בסוגים שונים של עוגיות מיוחדות ומיני מתיקה, אשר מוגש לך בתוך חצר אנגלית, לכו לצפות עוד מעט שעת התה נגמרת...

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות