חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

סוף עידן הצהרת מספר נפשות לחישוב חשבון המים?

 

תאגיד "מי מודיעין" ושני תאגידים נוספים משתתפים בפיילוט של רשות המים הבוחן אפשרות לביטול חובת עדכון נפשות החלה על התושבים, ובמקום זה- קבלת נתונים ממסד נתונים ארצי

 

שנת 2009 זכורה לתאגידי המים בישראל כשנה קשה במיוחד, בשל החוק החדש שקבע כי על כל התושבים בישראל לעדכן את מספר הנפשות המתגוררות בכל יחידת דיור, לשם חישוב חשבון המים לפי תעריפי המים החדשים. תאגידי המים הוצפו בפניות, היו חסרים כוח אדם כדי לעבד את הנתונים באופן מיטבי, והדבר גרם לסחבת, למרמור תושבים ולעבודה סביב השעון של תאגידי המים.

תוצאה נוספת של הליך עדכון הנפשות היתה דיווח שנראה פיקטיבי על מספרי תושבים. בנובמבר 2009 הוציא תאגיד מי מודיעין הודעה לעיתונות, בה דיווח על עלייה מתמיהה של מספר התושבים בעיר דרך עדכון הנפשות. על פי הדיווחים שהתקבלו, ובשילוב עם הנתונים הקיימים במערכת על מספר הנפשות בכל יחידת דיור, נראה כי במקום 75,886 תושבים שאמורים היו להתגורר בעיר בתקופה זו, דיווחי התושבים בעדכוני הנפשות הראו כי גרים בה כ- 81,175 תושבים.

בתחילה קבע החוק כי יש לבצע עדכון נפשות מסוג זה כל שלוש שנים, אך עקב מחאת התאגידים- הכלל הזה הוקפא.

יצוין כי עדכון הנפשות חשוב ביותר לצורך חישוב חשבון המים. על פי כללי המים, כל נפש ביחידת דיור זכאית ל-3.5 קוב מים בחודש בתעריף נמוך, ושאר הקובים מחושבים בתעריף גבוה יותר. כמו כן קובע החוק כי ביחידת דיור בה לא עודכן מספר הנפשות, מחויב התאגיד להעמידו על 2 נפשות בלבד. מרגע קביעת כללים אלה, עדכון הנפשות הפך להיות קריטי לקבלת חשבון מים המתאים למספר הנפשות בבית, ומכאן חשיבותו של העדכון.

כאשר מנכ"ל תאגיד "מי מודיעין", משה אשכנזי, כיהן כיו"ר פורום מנכ"לי תאגידי המים והביוב, הוא העלה נושא זה לדיון מול רשות המים, והסביר כי אין שום צורך להטיל גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה.

אשכנזי הבהיר כי חייבת להיות דרך לייצר ממשקי עבודה עם מסד נתונים של המדינה, ואין שום צורך "לטרטר" את תושבי מודיעין מכבים רעות ואת כל אזרחי מדינת ישראל, אחת לשלוש שנים, למהלך בירוקרטי מורכב של עדכון נפשות.

לאחר מחאות ודיונים רבים, הוחלט ברשות המים לקיים פיילוט, בו משתתפים 3 תאגידי מים- אחד מהם הוא מי מודיעין.

בפיילוט מיוצר ממשק עבודה עם מסד הנתונים של רשות האוכלוסין, לפיו אמור התאגיד להתעדכן בכל לידה או פטירה, העברת כתובת מגורים ועוד.

משה אשכנזי, מנכ"ל "מי מודיעין": "במהלך השנים האחרונות פעלנו מול רשות המים למציאת פתרון הולם לנושא עדכון הנפשות. נראה לי הזוי שאחת לשלוש שנים נצטרך להעביר את התושבים מסכת עינויים של דיווח מספר נפשות תוך שליחת ספחי תעודות זהות ומילוי טפסים מיותרים, כאשר כל הנתונים קיימים במסד נתונים ממשלתי רשמי. ההליך גזל משאבים מיותרים והיה ברור כי על רשות המים למצוא דרך טובה יותר לעדכן את מספר הנפשות. אני שמח מאוד להשתתף בפיילוט הזה ומקווה בכל ליבי שהוא יצליח, ולא נצטרך לעבור שוב מצב של קריאה עירונית לעדכון נפשות". 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות