חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

אקטואליה מהפרשה: אחרי (שבת הגדול)

 

וכאשר אנו חוגגים את חג החירות הבא עלינו לטובה בשולחן הסדר יחד עם כל בני המשפחה יש לשנן זאת לא רק לבן החכם והתם אלא במיוחד לבן הרשע

 

בעיצומם של הניקיונות וההכנות לפסח בחצי אוזן  מאזין לפרשנויות על "הפרת ההתחייבות" לשחרר רוצחים עם דם על הידיים. תוך כדי שמיעת הגינויים המוצדקים על מעשה הנבלה של מתפרעים מיצהר נגד חיילי צהל.. רוב הפרשה עוסק בעבודת הכהן  וידועה לנו מקריאת התורה של יום הכיפורים בבקר ואחרי הצהרים.

באמצע  הפרשה  מודגש איסור אכילת דם. האיסור של  שפיכת הדם(של בהמה וחיה) ואכילתו חמור כל כך שיש מצווה מיוחדת  לכסות את הדם  בעפר אחרי השחיטה. העם היהודי כל  כך נזהר מלאכל דם וכל עקרת בית יודעת שאפילו דם שבביצה אסור לבשל. כל זה לא מנע משונאי ישראל בעבר להאשים את היהודים באפיית מצות עם דם נוצרי  והצדיקו את הפוגרומים לפני פסח ואין כאן מקום להאריך בנושא.

שני פסוקים בפרשה מבליטים את השוני ואת המיוחד בהיסטוריה שלנו. ג.כְּמַעֲשֵׂה אֶרֶץ-מִצְרַיִם אֲשֶׁר יְשַׁבְתֶּם-בָּהּ, לֹא תַעֲשׂוּ; וּכְמַעֲשֵׂה אֶרֶץ-כְּנַעַן אֲשֶׁר אֲנִי מֵבִיא אֶתְכֶם שָׁמָּה, לֹא תַעֲשׂוּ, וּבְחֻקּותֵיהֶם, לֹא תֵלֵכוּ!.   

פסוקים אלו מחייבים אותנו להתנהגות אחרת  ושונה מהעמים שסביבנו.  חובתנו להבליט את ההבדל המוסרי  שלנו לעומתם.

מאבקים שלנו שונים בתכלית מהמאבק של "האביב הערבי"!

וכאשר אנו חוגגים את חג החירות הבא עלינו לטובה בשולחן הסדר יחד עם כל בני המשפחה יש לשנן זאת לא רק לבן החכם והתם אלא במיוחד לבן הרשע.

שבת שלום וחג שמח!

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות