חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

האם הם מפחדים?

 

ברוב של 12 נגד 4 דחתה מועצת העיר את הצעתו של חבר האופוזיציה שרון מעוז לקיים דיון ולהביא לאישור המועצה את ההחלטה לבטל את השמירה בגני הילדים

 

ישיבת מועצת העיר של חודש מאי עסקה באריכות בכוונת העירייה לבטל את השומרים בגנים ולהציב במקומם מערכות קודנים, מצלמות ואינטרקום. את הנושא העלה חבר האופוזיציה, שרון מעוז, בתאום עם הורים רבים שבגנים של ילדיהם בשכונת המגינים אמור להתקיים פיילוט בנושא.  

מעוז טען כי נושא אבטחת גני הילדים נוגע לתחומים עירוניים רבים: חינוך, ביטחון, רווחה וקהילה. ולדעתו לא ניתן לקבל החלטה כה משמעותית ללא שיתוף מועצת העיר, מערכת החינוך והנהגת ההורים העירונית, משטרת מודיעין ומחלקת הביטחון. על כן הוא הציע לקיים דיון במועצת העיר בנוגע לביטול המאבטחים בגני הילדים, דיון בנוכחות, נציגי ההורים, הגננות, המשטרה ומחלקת הביטחון ולהעלות את ההחלטה לביטול המאבטחים לאישור מועצת העיר.

הצעה לגיטימית והגיונית זו זכתה ליחס מוזר מצד ראש העיר וחלק מחברי מועצת העיר, יחס הנובע ככל הנראה, מחשש להתמודד מול ההורים בשאלות הקשות שסביב השינוי הצפוי.  

תחילה נעשה ניסיון למנוע מחלק מההורים להיכנס לאולם הישיבות של מועצת העיר, למרות שישיבות המועצה מוגדרות כפתוחות לקהל הרחב, נטען כי המקום צר מלהכיל את כולם. ברם, רק בחודש שעבר, כשנושאי הדיון היו "לא טעונים" נכחה באולם כמות כמעט כפולה של קהל.  

במענה לדברי מעוז אמר ראש העיר חיים ביבס: "אי אפשר להגיד עלינו שהדיון בנושא לא נעשה בשיקוף מלא. במספר רשויות אחרות כבר ביצעו את השינוי מזמן. עם כל הכבוד השומרים בגנים לא נותנים אבטחה אמיתית, הם מתעסקים בעיקר בטיפוח הגינות. הנהגת ההורים ונציגויות של הורי הגנים אישרו, גם המשטרה אישרה, ורק אז נכנסנו לפיילוט. אפילו בירושלים מספר רב של גנים ללא שומרים. לכן, מועצת העיר לא תדון בנושא מקצועי כזה אלא רק במדיניות. אי אפשר להפוך נושא כזה לפוליטי. אם יש הורים מודאגים הם ישבו עם אנשי המקצוע ויקבלו הסבר. לא אתן לגרור את הנושא לפופוליזם".

יו"ר הנהגת ההורים, אמציה דויטש: "קיבלנו את האישורים לשינוי מהמשטרה. הן של המטה הארצי והן של התחנה המקומית. הם הגורם המקצועי ולכן קבלנו החלטות לאשר".    

חבר המועצה מויש לוי שהחזיק את תיק החינוך בקדנציה הקודמת ואף העלה בזמנו לראשונה את אפשרות החלפת השומרים במערכות אלקטרוניות אמר: "ראיתי בזמנו את תקציב העתק שאנו מוציאים על השמירה בגנים וביקשתי לבדוק האם אפשר לבצע שינוי תוך שמירה על רמת הביטחון ויחד עם זאת לשחרר כספים למטרות שיושקעו בגני הילדים למען הילדים. הבדיקה הראשונית שלי העלתה שאפשר גם לשמור על רמת הביטחון וגם להוריד עלויות. את ההצעה העברתי לוועדת הביטחון. שם לא היתה היענות והנושא לא קודם". בהמשך דבריו הוסיף לוי כי "אני לא מחזיק באותן דעות של מעוז אבל יש נקודה אחת שהיא כן חשובה. הנושא הזה מורכב מאוד, זה נוגע גם לתחושה של האנשים, יש היבטים של חינו, ביטחון, רווחה, זה נוגע לכולם, הורה שראה שומר ופתאום איננו יש לכך השפעה גם ברמה הפסיכולוגית. לכן אני חושב שזה יהיה נכון להציג כאן את התוכנית. אם בדקו את הכל עם כל הגורמים אין שום סיבה שלא לבוא בישיבת מועצה, להגיד זו התוכנית, זה מה שמתוכנן. השולחן הזה הוא המקום לדון בזה. יש לי תחושה שרוב היושבים כאן לא יודעים את פרטי התוכנית".

חבר המועצה דני ליכטמן מחזיק תיק הביטחון: "קשה מאוד לקבל שינויים ובדרך כלל שינויים מלווים בהרבה אמוציות. יש גם המון דיסאינפורמציה שעוברת. על פניו נראה אולי שיש תהליך של שיפור הרמה הכלכלית על חשבון האבטחה, אבל אחרי שבדקתי והתרשמתי, ברור לי שזה חלק מתפיסה של הכנסת אמצעים טכנולוגיים עם טווח ראייה בזמן אמיתי. זה מיושם בכמה מקומות בארץ וזה עובד טוב. התפיסה החדשנית אפקטיבית יותר. אין פה חיסכון אלא המרה של שיטה אחת באחרת טובה יותר. אנחנו עושים פיילוט ויש לבעלי המקצוע מדדים לבדוק הצלחה ולקבל החלטה נכונה".

ברוב של 12 חברים בעד וארבעה מתנגדים (שרון מעוז, מויש לוי, מירב פלג ואבי אלבז) החליטה מועצת העיר לדחות את הצעתו של מעוז.  

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות