חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

סערה בוועדת המכרזים

 

חבר מועצת העיר שרון מעוז מעלה שאלות רבות לגבי התנהלותה של ועדת המכרזים במכרז לפינוי אשפה ופסולת. איך זה יכול להיות שיד ימין פוסלת חברות ובו זמנית יד שמאל מנהלת מו"מ עם אותן החברות?

 

האם הופעלו לחצים על חברות פינוי אשפה שלא לגשת למכרז של עיריית מודיעין? האם שתי החברות שעבדו עד היום והגישו שוב את מועמדותן עשו בכוונה להיפסל? תשובה ברורה וחד משמעית לשאלות הללו לא הצלחנו להשיג, אולם בכל מקרה דיון סוער עם הרבה סימני שאלה התקיים בשבוע שעבר בוועדת המכרזים של העירייה סביב מכרז לפינוי אשפה ופסולת בעלות כוללת של למעלה מ- 20 מיליון שקל.

מפרוטוקול הישיבה ניתן ללמוד, כי שני הקבלנים היחידים שניגשו למכרז הם אותם קבלנים המועסקים היום, אך הצעותיהם נפסלו. יחד עם זאת צוין כי העירייה מרוצה מתפקודם. סגן ראש העיר אילן בן סעדון המשמש כיו"ר הוועדה טען, על פי הפרוטוקול, כי החברות "אולי רצו לפסול את עצמן". הוצע שלמרות הפסילה יש לנהל עימן משא ומתן. לכך התנגד בתוקף חבר המועצה שרון מעוז אשר דורש לקיים מכרז חדש עם פרסום רחב ובו יתמודדו קבלנים רבים.

מעוז ל MCITY: "לא יתכן שבכל מכרז גדול של עיריית מודיעין בדרך פלא יש רק מועמד אחד או שניים. במדינת ישראל יש עשרות חברות פינוי אשפה. הזהרתי את יתר חברי המועצה שלא להיכנע לבריונות ודרשתי מכרז חדש".

שרון מעוז: מתנגד להחלטת הוועדה  צילום: יואל תמנליס

בהתכתבות בין מעוז למנכ"ל העירייה יורם כרמון שהעתק ממנה הגיע למערכת MCITY טוען מעוז בין היתר: "ברצוני לציין שהצבעתי נגד החלטת הוועדה בעניין זה שכן צוין בפני שלא התאפשר (פיזית) לאף חברה להגיש הצעה במכרז למעט שתי החברות הפועלות כיום. הכניסות לעירייה נחסמו בעת המכרז. בנוסף שתי החברות לא עמדו בתנאי המכרז וככל הנראה פסלו עצמן בכוונה על מנת להיכנס למו"מ כנראה בידיעה שהעירייה תתקפל".

תשובתו של כרמון: "הדבר הנכון במייל שלך הוא - שאתה התנגדת להצעה לקיים מו"מ. יש לציין כי תמכו בהצעה לקיים מו"מ החברים: אבי אלבז, שחר מי און , אילן בן סעדון. עו"ד מטעם היועמ"ש  נכח בישיבה ונתן חו"ד כי ההחלטה הינה תקינה וחוקית. ניסיונך להלך אימים על חבריך וחוסר יכולתך לקבל החלטה שהתקבלה ברוב קולות גם אם היא אינה תואמת את רצונותיך- הינה מהלך אנטי דמוקרטי. אך יותר מכך הפתעת אותי שהצעת לקדם את חברת וויאוליה- ודי בכך. בנין העירייה היה פתוח לפני המכרז, בזמן הגשת המכרז ובתקופה שאחריו לתושבים ולכל מי שרצה להיכנס אליו. מדובר פה בניסיון ליצור מצג שווא. פנייתך לעיתונות מהווה ניסיון זול להכפיש את חבריך למועצה". לאור הנ"ל והיכרותי אותך אין לי אלא לקוות כי מכתבך נובע מחוסר הבנה ולייחס זאת ל 100 ימי חסד שיש לתת לכל חבר מועצה חדש".

תשובתו של מעוז לא אחרה לבוא: "ראשית תודה על תשובתך. עולות ממנה מספר שאלות ומחויבותי לאור האשמותיך להבהיר מספר הבהרות: כמה חברות רכשו את החוברת ולא נגשו למכרז? האם אתה מכחיש שנמנע על ידי מישהו לאפשר לחברות שרכשו את המכרז להגיש הצעתן? האם אתה או משהו מטעמך טענו בוועדה שהחברות פסלו עצמן בכוונה על מנת להיכנס למו"מ עם העירייה? טענותיך כי הצעתי לקדם את חברת ויאוליה הינן בגדר הוצאת לשון הרע. לא ביקשתי לקדם את ויאוליה אלא להציע לויאוליה ולחברות נוספות להתמודד במכרז, אם המהלך חוקי, ואף ציינתי שצריך את חוות דעתה של היועצת המשפטית בעניין".

לאור ההתכתבות הזו שאלנו את דובר העירייה: מדוע לנהל משא ומתן עם חברות שנפסלו במכרז במקום לצאת במכרז חדש כנדרש על פי חוק? תשובת הדובר: "העירייה מעוניינת לקבל את השירות הכי טוב במחיר הנמוך ביותר ולכן היא מעוניינת למצות את תהליך התמחרות במו"מ מול המציעים ורק במידת הצורך לצאת למכרז נוסף". עוד שאלנו: האם היועצת המשפטית של העירייה אישרה לקיים משא ומתן מול החברות שנפסלו ע"י ועדת המכרזים? תשובת הדובר: "עיריית מודיעין מכבים רעות פועלת על פי כללי הניהול התקין ובהתאם לדרישות החוק ונעזרת ביועצים משפטיים. העירייה לא היתה יוזמת את תהליך ההתמחרות לולא היתה לה חוות דעת משפטית התומכת במהלך".

כרמון:"הכל תמכו חוץ ממך"  צילום יואל תמנליס

מדוברות העירייה ביקשו להוסיף כי: "לעירייה יש אמון רב בחברי ועדת המכרזים ובהם חברי המועצה אבי אלבז, שחר מי און וסגן ראש העיר, אילן בן סעדון, שעושים עבודתם נאמנה למען שמירת הקופה הציבורית. התהליך כולו נעשה על פי חוק ומלווה על ידי יועצים משפטיים ואינו שונה מהליכים מכרזיים דומים. מצערת העובדה שחבר המועצה מעוז לא מבין ולא מכיר את כל הפרטים, לוקח חצאי אמירות ומוציא אותן מהקשרן. העירייה תמשיך בתהליך עד לבחירת הזכיין החדש, שייתן את השירות הטוב ביותר עבור תושבי מודיעין מכבים רעות, במחיר הנמוך ביותר תוך שמירה על הקופה הציבורית. במידה והמו"מ יצלח ותימצא חברה המספקת שירות טוב במחיר הרצוי, המכרז יובא בפני חברי הנהלת העיר".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות