חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

תברואה לקויה בארגזי החול

 

הורים בגני הילדים מתלוננים: לא מנקים ומגרפים את החול, לא מונעים מחתולים לעשות את צרכיהם בארגזי החול. העירייה: "חצרות גני הילדים עומדים בתקנים הנדרשים ומתוחזקים בצורה שוטפת"  

 

קבוצת הורים לילדים בגני הילדים בעיר מתלוננת שהעירייה אינה ממלאת את הנחיות משרדי הבריאות והחינוך בכל הנוגע לתברואת ארגזי החול בגני הילדים.

בין היתר על פי הנחיות משרד הבריאות ומשרד החינוך יש להחליף את החול פעמיים בשנה, בכל בוקר יש לגרף את החול, בסוף כל יום עבודה יש לכסותו בברזנט והגדר החיצונית צריכה להיות צפופה על מנת למנוע כניסת בעלי חיים.

כל הנ"ל על פי ההורים אינם מתקיימים בפועל. אם לילד באחד מגני הילדים העירוניים בשכונת הנביאים ששוחחה עמנו טוענת שהגיעו אליה ידיעות על פיהן בחלק מגני הילדים החול לא הוחלף מזה שנים רבות וכי יש גנים בהם הילדים חוזרים הביתה עם פצעים של ממש כתוצאה מפרעושים, חרקים ומזיקים אחרים הנמצאים בתוך ארגזי החול ועוקצים את הילדים.

אם אחרת משכונת הכרמים טוענת, כי הגישה לחתולים אל ארגזי החול של הגנים חופשית לחלוטין וכתוצאה מכך החתולים חוגגים בארגזי החול ועושים שם בקביעות את צרכיהם במקום שהילדים צריכים לשחק במהלך היום: "החתולים מזהמים את החול בצואה ובכך מסכנים את בריאות ילדינו", אומרת האם המודאגת.   

מדוברות העירייה נמסר בתגובה כי: "חצרות גני הילדים עומדים בתקנים הנדרשים ומתוחזקים בצורה שוטפת על ידי הצוותים המקצועיים בעירייה. בכל שנה מנקה העירייה את חצרות גני הילדים ומוסיפה חול חדש בכל אחד מהגנים העירוניים, בהתאם לתוכנית עבודה מסודרת ועל פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך. מעבר לכך, בכל פעם שעולה בעיה בגן ספציפי, נציגי העירייה מגיעים ובוחנים הוספת חול, החלפתו, ניקוי נוסף וכיו"ב.

חשוב לציין כי על פי מומחים בתחום החינוך לגיל הרך, למשחק בחול יש תרומה אדירה בהתפתחות הילד. בעת המשחק בחול הילד מפתח מגוון כישורים ובהם כישורים שכליים, רגשיים וחברתיים. בנוסף הילד מפתח מוטוריקה עדינה, וגם פיתוח קואורדינציה וגם תיאום עין-יד.

חשוב לציין כי נציגי העירייה נפגשו מספר פעמים עם התושבות ואף ענו להן בהרחבה בכל נושא ועניין.

בנושא מניעת כניסת בעלי חיים לגנים. העירייה ביצעה פיילוט במספר גנים ובו התקינה גדר היקפית נוספת צפופה יותר שהפחיתה על פי דברי עובדות הגנים בצורה ניכרת. והפיילוט אף יורחב לגנים נוספים".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות