חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מחאת הסרדינים

 

מחאת ההורים נגד הצפיפות בכיתות מתרחבת בקצב מהיר. רשויות רבות הצטרפו למאבק אותו מוביל מרכז השלטון המקומי. הנהגת ההורים במודיעין קוראת לחתום על עצומה

 

מאבק של הורים נגד לימודים של 40 תלמידים בכיתה שהחל בשבוע שעבר בפייסבוק תפס תאוצה רבה ומתרחב מיום ליום. ראש העיר חיים ביבס המכהן גם כיו"ר מרכז השלטון המקומי פנה השבוע לשר החינוך ולשר האוצר והבהיר כי בנושא הזה אין לראשי הרשויות כוונה לוותר.

הנהגת ההורים של מודיעין, בראשות אמציה דויטש, הפיצה הבוקר (יום ב’) בקשה לחתום על עצומה לצמצום מספר התלמידים בכיתות. ממשלת ישראל החליטה בשנת 2008 על הגבלת מספר התלמידים בכיתה ל 32 תלמידים.

במכתבה להורים מצטטת הנהגת ההורים מתוך החלטת הממשלה דאז:

"הקטנת מספר התלמידים בכיתה נועדה לאפשר למורה להעניק יחס אישי לכל תלמיד, להיות קשוב

לצרכיו, ולתת מענה הולם לכל תלמיד על מנת למצות את הפוטנציאל הגלום בו. צמצום מספר התלמידים בכיתה נועד לאפשר למורה סביבת עבודה טובה יותר להובלת תהליך חינוכי מיטבי, ליצור זמן איכות בו ניתן יהיה לחזק את הקשר האישי בין המורה לתלמיד ולשפר את ההישגים הלימודיים. ליצור אקלים בית ספרי נוח יותר, שיפחית את מימדי האלימות, לשפר את יחסם של התלמידים אל מוריהם ואת האווירה הלימודית בבית הספר ולהעלות את שביעות הרצון של התלמידים, המורים וההורים".

משרד החינוך לא הוציא את ההחלטה לפועל עד היום. בחלק מהרשויות המקומיות, וגם אצלנו במודיעין-מכבים-רעות, החליטה הרשות לממן כיתות על-תקניות על מנת לצמצם את מספר התלמידים בכיתה. לאחרונה, הורה משרד החינוך לרשויות מקומיות להפסיק את מימון הכיתות העל-תקניות.

הוראה זו קיבלה גם את אישור בג"ץ, כדי לשמור על שוויון בין רשויות חזקות לחלשות. משרד החינוך קבע שכיתת לימוד יכולה להכיל עד 40 תלמידים. המשמעות היא שבשנת הלימודים הקרובה, לא תוכל העירייה לממן כיתות על-תקניות חדשות. כיתות שכבר פועלות במתכונת זו, יאוחדו לכיתות גדולות יותר.

הנהגת ההורים העירונית במודיעין, מצטרפת למאבק הארצי של ההורים ומחזקת את ידי ראשי הרשויות ומרכז השלטון המקומי בראשות חיים ביבס הפועלים לצמצום מספר התלמידים בכיתה.

על כן קוראת ההנהגה לכלל ההורים לחתום על עצומה שתועבר לוועדת החינוך של הכנסת.

כאמור, רשויות רבות הצטרפו למאבק. ביבס בראיון לערוץ 10 אמר אתמול כי: "בנושא הזה אין כוונה לוותר. במשרד החינוך והאוצר חייבים להבין שאנחנו הולכים לפרויקט של צמצום התלמידים, כי ההורים בנושא הזה צודקים במאה אחוז".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות