חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

האדריכל ספדיה ומלחמתו בעיריית מודיעין

 

לרבים מאיתנו יש לא מעט השגות על איך ששלב א’ של העיר תוכנן , בעיקר בגין בעיות תשתית ותחבורה. עכשיו בא האדריכל הדגול משה ספדיה שתכנן זאת ומלין מדוע שלב ב’ "נלקח ממנו" לטובת משרד אחר  

 

כולנו מכירים את השכונה בשמה כשכונת הנחלים ועמק החולה, אבל לצעירים בינינו, נספר ששמה המקורי הינה, מתחם ספדי, וזאת על שום מה, וליתר דיוק על שם מי, על שם האדריכל שבנה אותה ובין היתר תכנן את כל מודיעין, קרי, מודיעין כפי שהיא כיום כולל שכונת הציפורים.

בפועל, המשרד בזמנו בשנת 2008, קבע שמודיעין תוגבל לשלב א’ בלבד, ושלב ב’ שתוכנן אף הוא ע"י ספדיה בוטל. ואולם בינואר השנה עם העברת סמכות הבניה לשכונות החדשות (הציפורים עדיין באחריות משרד השיכון) ממשרד השיכון לעירייה ,  יצאה העירייה מחדש במכרז לתכנון שלב ב’.

ראו כתבה בנושא שפורסמה כאן בינואר השנה: הסכם גג: מודיעין יוצאת לעצמאות

            ספדי (במרכז) בימים אחרים עם ספקטור ועזריאלי

אותו אדריכל כך על פי ידיעה שפרסם כתב "הארץ", קשת רוזנבלום, התלונן כי עיריית מודיעין "עבדה" עליו וכי בזמן שהוא עמל על תכנון שלב ב’, ראש העיר הנוכחי חיים ביבס, העביר את התכנון למשרדה של נעמה מליס.

                        ראש העיר חיים ביבס מסביר עד לאן מודיעין תגיע

בעירייה כאן לא מתרגשים מהאדריכל ובמענה לתלונות השיבו לו כי בזמנו בוטל שלב ב’ אותו הוא תכנן, מה עוד שהוא כבר קיבל ממשרד השיכון את שכרו בגין התכנון. עתה משהבניה עבר לסמכות העירייה, ראש העיר החליט להחיות את תכנון שלב ב’ ובמכרז שהעיריה הוציאה ואשר גם משה ספדיה השתתף בו, זכה דוקא משרדה של נעמה מליס.

יתכן שהאדריכל סבור עד היום שהוא בנה עיר לתפארת ובעיות התשתית והתחבורה אינן קיימות, אחרת קשה להבין איך בא היום בטענה ש"גנבו" לו את תכנון שלב ב’ זאת בניגוד להחלטת העיריה לא לקחת את אותה תוכנית מוכנה ולצאת עם תכנון מחודש של שלב ב’, מין הסתם כדי להבטיח שהיא לא תחזור על ליקויים שהיו בשלב א’.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות