חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

יום ג’ 15/7 - עדכון העירייה למבצע צוק איתן

 

עד כה לא היו נפילות בשטח העירוני ולא נרשמו אירועים חריגים. מאחר ואין שינויים בהערכת המצב של פיקוד העורף הלימודים במוסדות החינוך ובקייטנות של עמותת סחלבים נמשכים כסדרם

 

בסוף השבוע האחרון, במוצאי שבת, נכנסו גם תושבי העיר מודיעין מכבים רעות, בעל כורחם באופן פעיל למבצע "צוק איתן", כאשר ברחבי העיר נשמעו ברחבי העיר אזעקות שהכניסו את התושבים למרחבים המוגנים. אזעקת "צבע אדום", נשמעה גם בבוקר יום ראשון ואחת נוספת, ככול הנראה אזעקת שווא, נשמעה גם ביום ראשון בערב, כאשר על פי פיקוד העורף מערכת כיפות ברזל יירטו את שלושת המטחים.

מפיקוד העורף ומשטרת מודיעין עולה כי לא היו נפילות בשטח העירוני ולא נרשמו אירועים חריגים. העירייה עדכנה באופן שוטף באמצעות אתר העירייה ודף הפייסבוק שלה כי מאחר ואין שינויים בהערכת המצב של פיקוד העורף הלימודים במוסדות החינוך ובקייטנות של עמותת סחלבים נמשכים כסדרם.

מינהל החינוך העירוני ועמותת סחלבים בשיתוף עם מחלקת הביטחון של העירייה ערכו תדרוכים וריענון נהלים לצוותים החינוכיים בעיר. סיירים של מחלקת הביטחון של העירייה עברו בגני הילדים ובבתי הספר והנחו את מפעילי בית הספר של החופש הגדול והקייטנות לוודא כי הממ"דים, כמו גם המקלטים בבתי הספר בעיר, מוכנים לשימוש ואף קיימו תרגולים בתחילת כל יום לימודים.

בעירייה עדכנו כי לאור החשש מירי לעבר העיר עברו עובדי העירייה העובדים באתר הקרוואנים ברחוב דם המכבים למבנה תיכון עירוני א’ ושם למעשה קיבלו עובדי המחלקות השונות את פני התושבים הזקוקים לשירותם. עובדי מחלקת התשתיות העובדים באתר ליד מכבים הועברו לבית הספר "מעוז המכבים".

בנוגע לאירועי הקיץ העירייה עדכנה כי בשל ההסלמה לא יתקיימו אירועי הקיץ במהלך השבוע הקרוב בין השאר אמורים הדברים לגבי "פסטיבל תרבות רחוב" שאמור היה להיערך בימים שלישי עד חמישי, הקרנת הסרטים בפארק קולנוע בפארק ענבה, יריד חוצות ענבה, אירועי "שני ספורטיבי", קבלת שבת בטבע ביום שישי, פעילות מתחם מודיעין וויליג’, הזולה הניידת. בנוגע לאירועי היכל התרבות מהעירייה נמסר כי יש לוודא באופן פרטני על כל אירוע ואירוע.

עוד נמסר מהעירייה כי יש להישמע להוראות פיקוד העורף ובעת האזעקה להישאר במרחב הבטוח עשר דקות לאחר הישמע האזעקה. כמו כן ממשטרת מודיעין נמסר כי באם תהיה נפילה בשטחי העיר התושבים מתבקשים שלא לגעת ברסיסי רקטות כיפת ברזל או ברקטות ששוגרו אל העיר ולדווח באופן מידי למשטרת מודיעין או למוקד העירוני 106.

ראש העיר, חיים ביבס עורך הערכות מצב מידי יום ומקבל עדכונים שוטפים ציין כי התנהגות התושבים בימי הלחימה היתה עד כה שקולה ורצינית וניכר היה כי בעת הישמע אזעקות הציבור שהיה בשטחים הציבוריים פעל בהתאם להנחיות פיקוד העורף ונכנס למרחב המוגן. ביבס הוסיף והדגיש כי למרות העובדה שמערכות כיפת ברזל מצליחות ליירט את הרקטות המשוגרות לעבר הישובים  יש להוסיף ולהתמיד לפעול על פי ההנחיות: "ביום שלישי שעבר, מיד עם פתיחת המצב וירי הרקטות לאזור המרכז, התחלנו בנוהל מעבר לחירום הכולל רענון נהלים, מוכנות העיר למצב בטחוני חדש, הפסקת פעילות במבנים יבילים ופתיחת המקלטים במכבים רעות ובמוסדות הציבור ברחבי העיר. לאורך כל הימים קיימנו הערכות מצב עם נציגי פיקוד העורף ורח"ל והעברנו הנחיות לציבור כיצד לנהוג בהישמע אזעקה ברחבי העיר.

כאשר נשמעה אזעקה לראשונה בעיר במוצאי שבת המוכנות בעיר היתה גבוהה ותושבי העיר פעלו לפי ההנחיות הנדרשות. כולי תקווה שהשקט והביטחון יחזרו לאזורנו בהקדם."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות