חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

קפית: כאן לא בית קפה, כאן מסעדה

 

הציפיה היתה שבית הקפה "קפית" יפתח בסופי שבוע, אבל מה שנפתח רחוק מלענות על מאווי רוב הציבור. ב"מודיעין חופשית" מאיימים ללכת לבית המשפט ובעיריה לא מתרגשים: תראו את חצי הכוס המלאה

 

 יש שיקראו לזה, צחוק מהעבודה, יש שהנהנו בראשם, "אלו החיים" ויש שייחסו זאת לאומנות הבלתי  אפשרית של הפוליטיקה, כאשר צריכים לזגזג בין הרצון לספק  גם את זה וגם את זה.

אלא שלא תמיד זה הולך קל. אתמול שלח עו"ד שמואל שנהר, המייצג את "מודיעין חופשית" (בראשותו של אבי אלבז) מכתב  לראש העיר חיים ביבס מכתב ע"י ובו הוא דורש מראש העיר לקיים את תנאי המכרז ש"ילד" את "קפית" בפארק ענאבה.

ומה במכתב:  "הנני פונה אליך בשם עמותת "מודיעין חופשית" בדרישה לפתוח את בית הקפה "קפית" בשבת. באוגוסט 2012 פרסמה החברה הכלכלית מכרז פומבי "לקבלת זיכיון להפעלת בית קפה בפארק נחל ענבה בעיר מודיעין מכבים רעות"

בהמשך מפרט עו"ד שנהר את מה המכרז קובע: 2 מטבחים, מטבח עם תעודת כשרות שיעבוד רק בימי חול, והשני ללא תעודת כשרות אבל כולל שבתות ומועדים. עוה"ד מציין שהמכרז דיבר על בית קפה ולא מסעדה, בניגוד למה שקיים בפועל בשטח: " צמד המילים "בית קפה" חוזר בהסכם פעמים רבות מאוד ולא במקרה, כי הפעלת בית קפה הייתה המטרה ולא הפעלת מסעדה ומטרה זו תואמת את דרישת השימוש בקרקע, שיועד לפארק ענבה".

 

בפועל, סבור עוה"ד בשמה של "מודיעין חופשית" זה לא קורה בפועל ומכאן שהעיריה רשאית לאכוף על חברת "קפית" לקיים את ההסכם או לחילופין לבטל את ההסכם עם חברת "קפית" לנוכח ההפרה היסודית של סעיף זה. 

ומה בדיוק קרה בפועל: "באמצע חודש מאי 2014 נפתח בית הקפה "קפית",ולפתע הסתבר לתושבי העיר, כי  בבית הקפה "קפית" לא מופעלים שני מטבחים, שאחד מהם היה אמור להיות פתוח בשבת. בית הקפה סגור בשבת, אולם נמצא תרגיל הונאה, שאין לו זכר בתנאי המכרז או בתנאי ההסכם: במפלס התחתון של המבנה הוקמה מסעדה, לא בית קפה ולא מסעדה רגילה אלא מסעדה אסיאתית והיא זו שפועלת בשבת. בכך אירעו שני דברים חמורים משמעותיים, גם משפטית וגם ציבורית: האחד - המכרז וההסכם הופרו הפרה יסודית ושניים - התברר לציבור במודיעין, חילוני, ברובו המובהק, שהוא הוטעה על ידך ועל ידי העירייה והחברה הכלכלית, לאורך כל הדרך".

בהמשך מכתב הדרישה, מדגיש עו"ד שנהר שפתיחת בית הקפה בסופי שבוע באה לשקף את רצון רוב הציבור בעיר ומציין שאחוז המצביעים למפלגות הדתיות לא עבר את ה 17: " ועל כן מן הדין שפרנסי העיר יקשיבו לרחשי הציבור הזה ויתנו תשובה לרצונו ואומנם כך היה בתחילת הדרך, כאשר יצא לדרך המכרז להפעלת בית הקפה, שהיה אמור להפעיל מטבח אחד בשבת". 

ומה מבקשת/דורשת "מודיעין חופשית: "למלא אחר התחייבויות העירייה והחברה הכלכלית, הן בהסכם עם "קפית" והן כלפי הציבור ולפתוח מטבח אחד בבית הקפה, ולא בשום מקום אחר, בשבת, ואם  לא תענו  (העיריה והחברה הכלכלית" לדרישה זו, לא יהיה מנוס אלא לפנות,  בעניין זה, לבית המשפט לקבלת הסעד המתאים".

תגובת העיריה:"לפני חודשיים נפתחו בעיר שתי מסעדות חדשות על יד פארק ענבה. האחת פועלת שישה ימים בשבוע והשנייה שבעה ימים בשבוע. יש מי שמעדיף להסתכל על הכוס המלאה וליהנות ממסעדה המאפשרת לו ליהנות מארוחות צהריים וערב במהלך השבת ויש מי שיעדיף ליהנות מחצי הכוס הריקה ולהתלונן."

אבי אלבז: "תשובה חמקנית ואינה מתייחסת ענינית למכתבו של עו"ד שנהר"

עו"ד שנהר: תושבי מודיעין מצפים שהעיריה תכבד הבטחותיה והסכמים ושתפעל בדיוק לפי תנאי המכרז וההסכם שכרתה עם חב’ "קפית" ולפתוח בית קפה אחד בשבת".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות