חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מבני גן יושכרו למפעילים פרטיים למסגרות גילאי 0-4

 

גני ילדים מתרוקנים ובוועדת המכרזים מתכוונים להשכירם למפעילים עצמאיים עבור מסגרות לגיל הרך 0-4

 

מדובר בכיתות גן, ששימשו את העירייה, ובגלל תמורות דמוגרפיות אין לעירייה שימוש בהם ככיתות גן. אשר על כן הוחלט לאפשר למפעילי גנים עצמאיים בעיר, לשכור את המבנים לצורך הפעלת מסגרות לפעוטות בגילאי 0 - 4.

נבהיר כי בעיר קיים צורך רב במסגרות לפעוטות בגילאים אלה. המבנים תוכננו בהתאמה לצרכיהם של הפעוטות, ועל כן מהווים פתרון ראוי והולם הן להורים ולפעוטות, הן למפעילים והן לעיריית מודיעין מכבים רעות.

צעד זה, מעבר להיותו פתרון ראוי כמסגרת חינוך לפעוטות, גם מצמצם ומדלל את הפעלת גני הילדים בתוך דירות בבנייני מגורים, שמלכתחילה אינם מתואמים ומתאימים להפעלת גנים, אינם עומדים בתקנים הבסיסיים, ומהווים הפרעה לשכנים.

כידוע שימוש במבנה המיועד למגורים לצרכים אחרים, (בהתאם לסעיף 146 לחוק התכנון והבנייה) מחייב היתר של ועדת תו"ב לשימוש חורג מתכנית בניין ערים (תב"ע). הוועדה רשאית להתנות מתן היתר בדרישות שונות וכן להגביל אותו בזמן.

למכרז ניגשו ארבעה מפעילים. הושכרו שני מבנים לשני מפעילים, בעלות של האחד בסך 7.500 ₪ וגן נוסף בסך של 10.000 ₪ לחודש. השכירות ניתנה לשנה אחת, כדי שנוכל לבחון את המחוייבות והעמידה של העירייה בהתאם להמלצות ועדת טרכטנברג בכול הנוגע לחינוך חינם מגיל 3.

יו"ר הועדה אילן בן סעדון:
"לוועדה לתיכנון ובנייה מגיעות אלינו בקשות רבות להיתר שימוש חורג שח גני ילדים פרטיים במבני מגורים וקשה לראות את ההתמודדות של המתנגדים שלרוב צודקים בתענותיהם וחשוב לציין שאנו דנים בכול בקשה לגופו של עניין ומתוך שאיפה של כמה שפחות הפרעה לתושבים ומתוך הקפדה כי הגנים יעמדו בדרישות: הפעלת בקומת קרקע, כניסה נפרדת, פתרון חניה, אשפה ועוד."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות