חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

מודיעין חופשית: מדוע מחירי הכניסה לבריכה לדתיים זולים יותר / מכתבים למערכת

 

עו”ד שמואל שנהר, חבר הוועד המנהל וב”כ עמותת ’מודיעין חופשית: מדוע לדתיים ואורחיהם מחוץ לעיר מגיעה הנחה מיוחדת בכניסה לבריכת השחיה העירונית

 

 

לכבוד חיים ביבס  ראש עירית מודיעין מכבים רעות

כבוד ראש העיר,

בשם עמותת "מודיעין חופשית", אני פונה אליך בדרישה לבטל, באופן מיידי. את ההנחה המיוחדת הניתנת לתושבי העיר הדתיים ולאורחיהם, המתרחצים בבריכת השחייה העירונית בשעות ובימים של הפרדת הרחצה בין גברים לנשים.

תושבים בעיר הביאו לידיעת "מודיעין חופשית", כי בריכת השחייה העירונית נותנת הנחה מיוחדת זו [מעבר להנחה המקובלת לקבוצות מסוימות] שנעה בין 25% ל - 30% לתושבי העיר הדתיים ולאורחיהם שאינם תושבי העיר עבור כניסה חד פעמית לבריכה או עבור כרטיסיה בת 12 כניסות לבריכה.

הנחה זו המעדיפה, באופן משמעותי, את התושבים המעדיפים רחצה נפרדת אינה חוקית, בהיותה מנוגדת לעיקרון השוויון ואינה מוסרית בכך שהיא מעניקה הנחה כספית משמעותית, ללא כל הצדקה, לחלק מן התושבים.

ואלה הנימוקים לדרישתנו לבטל מיד את ההנחה:

•1.      מתן ההנחה מנוגד לעיקרון מנחה במשפט הישראלי השולל העדפת תושבים מסוימים על פני האחרים, ללא כל הצדקה סבירה. "מודיעין חופשית" אינה מתנגדת לרחצה נפרדת של גברים ונשים. היא מבינה את הצורך של מיעוט קטן בעיר בהסדר זה ותומכת בו. אבל היא מתנגדת למתן ההנחה בעלות כרטיס כניסה לבריכה דווקא לאלה המבקשים להתרחץ בנפרד.

•2.      ההסדר הזה נולד כולו בעסקאות פוליטיות בין נבחרים למועצת העיר, מטעם מפלגות דתיות, לבין הנהגת העירייה. כמה אופייני הדבר לפוליטיקאים דתיים. לא עולה בדעתם לדאוג לכלל תושבי העיר, בעניין זה ובעניינים אחרים ולהעניק, למשל, הנחה מיוחדת לגימלאים או לחיילים. כל דאגתה נתונה למצביעיה הדתיים. רק הם זכאים להנחה המיוחדת.

•3.      מהי האלטרנטיבה העומדת בפני התושבים המבקשים הפרדה ברחצה בבריכה ? שלא תותר כלל הפרדה ברחצה, בשל שיקולים כלכליים או אחרים. אבל משהונהגה רחצה נפרדת ובצדק, אין כל סיבה בעולם לאפשר דווקא לציבור זה, הנהנה מן הפריווילגיה שביקש לעצמו, גם לשלם פחות, והרבה פחות, עבור כרטיס כניסה לבריכה.

•4.      מדוע לסבך עניינים ולקומם את כלל הציבור נגד ההפליה לטובה של הציבור הדתי. לא מספיק היה לעשות את הסדר הרחצה הזה ולחייב את המתרחצים במחיר הרגיל ? לכך לא יכולה להסכים העסקונה הדתית. היא תמיד תמצא סיבה להפלות את הציבור שלה לטובה. אחרי הכל כניסה חד פעמית לבריכה היא כניסה חד פעמית בכל יום שהוא ואין כל הבדל בין הימים, שלא לדבר על כך, שהצפיפות בבריכה בימי ההפרדה נמוכה בהרבה בהשוואה לימי הרחצה הרגילה.

•5.      יתר על כן, לא רק תושבי העיר המבקשים רחצה בנפרד מקבלים הנחה גדולה, גם אורחיהם, שאינם תושבי העיר, זכאים לכך. מה זכות יש להם ?

•6.      בעיקר חורה הדבר לתושבי העיר הגימלאים. דווקא חלק מאלה שידם אינה משגת לא זכאים להנחה המיוחדת בכניסה לבריכה, אף שהנושא עלה לדיון מול הנהלת הבריכה, אבל אדם דתי, המקפיד על רחצה נפרדת, זכאי לכך משום שמישהו בעירייה דאג רק לו.

•7.      אני פונה אליך, כבוד ראש העיר, לבטל את ההפליה לטובה הבלתי מוצדקת  [כי לפעמים יש מקום להעדפה בנושאים שונים] של המיעוט המבקש רחצה נפרדת, לשמור על עיקרון השוויון בין תושבי העיר ולחייב את כלל הציבור לשלם מחיר שווה עבור כרטיסי הכניסה לבריכה.

כל הפרה של עיקרון השוויון לא תעמוד בשום מבחן - לא מוסרי ולא משפטי.

 

בכבוד רב,

שמואל שנהר, עו"ד

בשם "מודיעין חופשית"

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות