חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ספורט >>

”הג’וק שלי הוא לאמן בעיקר שחקני טניס תחרותיים”

 

אדם ביז’ו שהיה אלוף הארץ בגילאי 18, מאמן את הטניסאים המצטיינים בנבחרת של מועדון אביחי צאלה, ומאמין שלפחות אחד מהם יצליח להיות מדורג גבוה בדירוג העולמי

 

בגיל 22 העתיד היה נראה ורוד לאדם ביז’ו בענף הטניס בישראל: הוא השתתף בכ-20 טורנירים רבים שנערכו ביותר מעשר מדינות ברחבי העולם: קרואטיה, פולין, אוסטרליה, טורקיה ועוד, ובאמתחתו זכיות בטורנירים רבים וגם תואר אלוף ישראל בטניס בגילאי 18. אבל דווקא אז הוא החליט לפרוש בשיא הקריירה הספורטיבית ולפתוח בקריירת אימון מצליחה, שבמסגרתה הוא מאמן טניסאים וטניסאיות צעירים מוכשרים במועדון הטניס של אביחי צאלה במודיעין.

באוקטובר הקרוב ימלאו 26 שנים לאדם ביז’ו, שגדל בכפר סבא ומשחק טניס כבר מגיל שמונה. ביז’ו: "התחלתי לשחק כתחביב כבר מבית הספר, והמשכתי בזה עד גיל 23. בדרך אימנתי ילדים תחרותיים וגם כאלה שלא. הפסקתי את הקריירה כשחקן, כי מבחינה כלכלית לא היתה אז הרבה תמיכה לטניס בארץ, וזה לא כמו היום שיש ספונסרים. הרגשתי אז שההורים שלי נתנו את החיים שלי בשבילי. זה לא שלא הרווחתי כסף מתחרויות טניס, אבל הבנתי בגיל מסוים שאני מוציא יותר מאשר אני מכניס. החלטתי לאמן ילדים תחרותיים כי אני פשוט לא יכול אחרת. הג’וק שלי הוא לאמן בעיקר שחקני טניס תחרותיים".

לפני כחודשיים, בסיום העונה החולפת, היה ביז’ו שותף מלא להישג הספורטיבי הבולט בספורט המקומי במודיעין, מכבים ורעות - עלייה של קבוצת הבוגרים של אביחי צאלה מליגה א’ לליגה ארצית, כאשר ביז’ו היה המדורג ראשון בקבוצה של המועדון. ביז’ו נותן את הקרדיט לכל מי שהיה שותף איתו בקבוצה להישג הספורטיבי הנהדר, ואף מאמין שבשנה הקרובה הוא גם יהיה המדורג ראשון בקבוצה של המועדון בליגה הארצית.

ביז’ו, שכאמור היה מדורג ראשון בארץ בגילאי 18 בשנת 2007 ובצבא נחשב לספורטאי מצטיין, מחזיק ברזומה מפואר של תחרויות וטורנירים בחו"ל, אף שיחק יחד עם הטניסאים אמיר וינטרוב ודקל זלצר בתחרויות שנערכו באוסטרליה. ביז’ו: "לפני כמה שנים פנה אליי אביחי וביקש שאאמן את הנבחרות התחרותיות במועדון. תוך כמה דקות לחצנו ידיים, וכך הכרתי אדם שיש לי אליו חיבור מדהים, ומבחינתי הוא לא רק מאמן אלא מורה דרך שלי, שעוזר לי המון עם הניסיון הרב שלו".

ביז’ו מאמן את הנבחרת של אביחי צאלה, ששניים מהם הם נועם כליפי, שדורג במקום הראשון בארץ לגילאי 14, אביב ניסנבאום, שדורג במקום הראשון בארץ לגילאי 12, ואחת נוספת היא נטע תמיר, המדורגת במקום הראשון בארץ בגילאי 12. ביז’ו: "בטניס אין קיצורי דרך, עד שאתה מגיע לדירוג העולמי. אתה כל הזמן עובד ונותן מאה אחוז מעצמך, ואתה צריך לעבור דרך לא פשוטה ומאוד קשה כשאתה מגיע לרמות הגבוהות בטניס".

מהן הציפיות שלך מהטניסאים המוכשרים של המועדון? 

"אני מצפה מנועם כליפי לסיים את השנה כאלוף לישראל לגילאי 14, מאביב ניסנבוים שייכנס לדירוג העולמי בתחרויות PE ושיתברג בדירוג העולמי, ושנטע תמיר המדורגת במקום הראשון בארץ בגילאי 12 תסיים את השנה במקום הראשון בארץ ושבשנה הבאה תתברג בין שלוש המדורגות הראשונות בארץ, ושתיסע לאליפות אירופה בשנה הבאה, כמו בקיץ השנה. חוץ מזה, אני שמח לקדם כמה שיותר קבוצה של ילדים קטנים, וזו השאיפה שלי להגיע איתם השנה. להורים של הטניסאים המוכשרים יש חלק בלתי נפרד בהצלחה של ילדיהם, והם משקיעים ונותנים מעצמם לטובת הילדים, ועל כך צריך לתת גם להם את הקרדיט".

כיצד אתה מעריך את הפוטנציאל של שחקני הנבחרת של מועדון אביחי צאלה?
"למועדון הזה יש קאדר טוב מאוד מבחינת טניס וגם מבחינה אישית. מבחינתי, זו משפחה טובה וחמה, ויש לי קשר טוב וחם עם הילדים. למועדון יש פוטנציאל גבוה מאוד מבחינה מקצועית,  והבעלים שלו אביחי צאלה מאוד משקיע במועדון ברמה התחרותית ונותן את כל הכלים ואת האהבה לילדים ברמה הזאת. גם אם הוא היה צריך לנסוע לחודש תחרויות ואימונים בחו"ל עם החניכים של המועדון, הוא עושה זאת. אני מאמין בו ומקווה מאוד שהוא מאמין בי, ובהזדמנות זו מאחל בהצלחה לכל הילדים שמתאמנים במועדון ושיהיו כל הזמן עם הראש קדימה".  

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות