חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

פתאום קם אדם בבוקר ומחליט שהוא מתאבד

 

במסגרת התכנית הלאומית למניעת אובדנות התקיים ביום שלישי השבוע במרכז הרב תחומי יום הכשרה לעובדים הסוצייאליים באגף לשירותיים חברתיים ופסיכולוגים בשפ"ח

 

היום התחיל בדברי פתיחה ע"י סגן ראש העיר אילן בן סעדון מחזיק תיק השירותיים החברתיים, מיכל אלימלך רכזת בריאות, שושי הרץ מנהלת היחידה למניעת התאבדות במשרד הבריאות אשר הציגה את עיקרי התוכנית. בפני אנשי המקצוע הציגו את עבודת צוותי הטיפול במסגרת התוכנית הלאומית. הצגת הקשר בין המערכת והרצף הטיפולי, מפת שירותים ועבודה עם גורמי טיפול וסיוע. בסיום ההכשרה הוצגה היחידה למו"מ של המשטרה בכל הנוגע להתערבות בשעת חירום: ’האדם על הגג’.

קטעים מעיקרי הדברים שנאמרו: "כמעט אף פעם לא מוצאים אדם שהתאבד סתם כך. בדרך כלל מאחורי נסיון אובדני או מחשבות אובדניות, נמצא מצב נפשי מתמשך ומורכב איתו האדם מתמודד. התערבות אינטנסיבית במצבים של מחשבות והתנהגות אובדנית היא חשובה מאוד. ראשית, חשוב לאבחן את קיומן של נטיות כאלה.

התערבות של רשתות תמיכה משפחתיות וחברתיות, התערבויות מקצועיות בתחום, עשויים להפחית מחשבות אובדניות, ולמנוע ניסיונות אובדניים. אנשים אובדניים זקוקים למקום בטוח ולתמיכה רבה."

"אובדנות והתאבדות הינן התופעות המפחידות ביותר בהן נתקלים במקצועות בריאות הנפש, היא התופעה של מחשבות אובדניות והתנהגויות אובדניות. זה נוגד את כל האינסטינקטים שלנו. ככל בעלי החיים, גם אצל בן האדם יצר החיים בדרך כלל חזק מהכל. אנחנו יצורים השרדותיים, אנחנו מנסים לחיות גם בתנאים הקשים ביותר, גם כאשר החיים מזמנים לנו צרות וסבל"

סגן ראש העיר אילן בן סעדון סיכם: "אובדנות והתאבדות הינן התופעות המפחידות ביותר בהן נתקלים במקצועות בריאות הנפש, היא התופעה של מחשבות אובדניות והתנהגויות אובדניות. זה נוגד את כל האינסטינקטים שלנו. ככל בעלי החיים, גם אצל בן האדם יצר החיים בדרך כלל חזק מהכל. אנחנו יצורים השרדותיים, אנחנו מנסים לחיות גם בתנאים הקשים ביותר, גם כאשר החיים מזמנים לנו צרות וסבל

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות