חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

דוד ד’אור עם שחר בענאבה

 

מי שלא השכים קום בשישי האחרון ורץ לפארק ענאבה לשמוע את ד’אור מרעיד את הגבעות, הפסיד בגדול

 

זה ארוע שלא קורה כל יום ואפילו לא כל שנה. סליחות אנו רגילים לקשר אותם עם הכותל ובית הכנסת בשעות הקטנות של הלילה. אבל מתברר שבעיר קורים דברים ולמעלה מ 1500 איש שהשכימו ביום שבו נוהגים לגנוב עוד כמה שעות שינה, קיבלו תמורה מלאה לשעות השינה שהפסידו.

ומדובר למי שעד כה לא ניחש, בסליחות ההמוניות והיחודיות ביותר שהדעה העיר ולא רק היא. מחלקת התרבות היהודית בעיריה, עליה יש לעיתים טרוניות ותלונות ובצדק, הרימה הוקר או אם תרצו שחר יחודי אליו נהרו ההמונים לשמוע כשעיניהם עדיים חצי עצומות לשמוע סליחות אבל לא סתם סליחות של חזן זה או אחר אלא של הזמר המיוחד שביותר שהכרנו, דוד ד’יאור שביחד עם עם ליאור אלמליח נתנו בוקר של סליחות עם האוירה והנוף היחודיים של פארק ענאבה.

שבוע הסליחות שהחל ביום שלישי ונמשך עד מוצאי שבת כלל מספר אירועי סליחות ופיוטים לפי המנהגים הנהוגים בבתי הכנסת השונים. אבל האירוע המרכזי כאמור היה מופע הפיוטים של דוד ד’אור וליאור אלמליח שהתקיים בפארק ענבה ביום שישי בבוקר. האירוע נעשה בשיתוף פעולה בין אגף תרבות ואירועים - המחלקה לתרבות יהודית, עמותת סחלבים ומנהל החינוך ובסיוע האגף לתרבות תורנית במשרד החינוך. עם עלות השחר הגיעו ביום שישי האחרון אל הפארק תלמידי כיתות ו’, הורים ותושבים על מנת לציין את חודש הסליחות ולצפות במופע המשותף "קול מן השמיים" שכלל מבחר שירים ופיוטים.

 

צילום: אמציה דויטש  

 זוהי השנה השלישית בה מציינים בעיר את חודש הסליחות יחד עם תלמידי כיתות ו’ כאשר השנה לקחו חלק באירוע 14 בתי ספר יסודיים בעיר. לאחר המופע המרגש נערך טקס "תשליך" מסביב לאגם שהוכן על ידי צוות מורים מבתי ספר שונים בעיר (ממלכתיים וממ"דים) בהובלת פארי סינקלר מנהלת "אורים" התוכנית העירונית לזהות יהודית-ישראלית בעמותת סחלבים. המשתתפים השליכו מעליהם את הכעסים, את הרוגז, את המריבות, את שנאת החינם ואת לשון הרע, על מנת לקבל את השנה החדשה צחים ורעננים.  הרב צ’קוטאי בירך את המשתתפים ותקע בשופר והקהל הצטרף בשיר ובתפילה. לאחר הטקס כל כיתה תפסה פינה מוצלת, אכלה ארוחת בוקר, חלק התפללו והמשיכו בבוקר של פעילות חינוכית ברוח הסליחות.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק תרבות יהודית, מיכאל חרל"פ: "ערב השנה החדשה היה לי העונג לקחת חלק באירוע הסליחות בהשתתפות אלפי ילדים ומבוגרים. האירוע היה מכובד ביותר וניכר כי המשתתפים נהנו מכל רגע. אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולאחל לכלל תושבי העיר שנה טובה וגמר חתימה טובה."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות