חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מועדון ”ליונס מודיעין ” מנקים את הסביבה ביום הניקיון הבינלאומי

 

חברי מועדון "ליונס מודיעין" בשיתוף בני נוער ממושב שילת מנקים את חצר מועדון הנוער בשילת ביום הניקיון הבינלאומי.  

 

חברי מועדון "ליונס מודיעין" ובני הנוער מצטרפים בזאת  למיליוני אנשים ברחבי העולם ולעשרות תלמידים, חיילים, סטודנטים, חניכי תנועות נוער, פעילי סביבה ואזרחים בישראל ,  שיוצאים לניקוי גנים ופארקים כדי להעלות את המודעות לחשיבות ניקיון הסביבה ומניעת זיהומה במסגרת פרוייקט "מנקים את העולם", שמובילה קק"ל בישראל החל משנת 2001.

 "מנקים את העולם" (Clean Up the World) הוא ארגון בינלאומי שמטרתו להמריץ קהילות בכל רחבי העולם לשפר את מצב הסביבה ולשמור עליה.  הוא מהווה את אחד המפעלים הסביבתיים הגדולים בעולם שבבסיסם התארגנות קהילתית, כל זאת בשיתוף התכנית הסביבתית של האו"ם.

מאז מבצע "מנקים אם העולם" הראשון, שהתקיים בשנת 1993, הביאה פעילותם של מיליוני המשתתפים בפרויקט ברחבי העולם לתוצאות יוצאות דופן בכל תחומי איכות הסביבה.

הכול החל מבונה יאכטות אוסטרלי בשם איאן קירנאן,שבשנת 1989 בעודו מפליג מסביב לעולם נחרד לגלות את הזיהום הרב שנתקל בו בדרכו, במיוחד במרכז האוקיינוס האטלנטי ובאיים הקריביים. עם חזרתו לסידני יזם יחד עם חבריו יום ניקיון במפרץ המקומי. 40,000 מתנדבים הצטרפו לפעילות שבמסגרתה פונו מהמפרץ שלדי מכוניות ישנות, פסולת פלסטיק וזכוכית ובדלי סיגריות.

בעקבות המבצע המקומי שהתקיים בסידני ב- 1989, הבינו איאן וחבריו שניתן להרחיב את הפעילות לרמה לאומית ובינלאומית תוך שיתוף פעולה עם תכנית איכות הסביבה של האו"ם.

בשנת 1998 זכה איאן קירנאן בפרס יוקרתי לאיכות הסביבה מטעם האו"ם על כך שהניע מיליוני אנשים ברחבי העולם להפגין אחריות לסביבתם וכאות הערכה על פועלו.

כתבה: חיה כץ , מועדון ליונס מודיעין

צילום: שמחה שידלובסקי, נשיא המועדון

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות