חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

דברים מהלב : יום כיפור קרב

 

לירין החמוד אני מעריץ אותך על הרגישות וההתחשבות שלך אבל לדעתי אתה חייב לספר על המקרה הזה למורה כי היום זה חטיף ומחר זה יהיה הרבה יותר חמור

 

שלום ילדים השבוע הוא שבוע של חשבון, נפש השבוע של "הימים הנוראים" ,שהם עשרת ימי תשובה. בין ראש השנה ליום הכיפורים ,שיתקיים בסוף שבוע זה . אומרים שיום הכיפורים סולח בין אדם לאלוהים, על כל מיני דברים שעשינו ,במסגרת הדברים שהתורה אסרה עליהם.

אבל יום הכיפורים לא סולח, על דברים לא טובים שקרו בין אדם לחברו. וזה אומר שאם פגענו בחבר, או בסתם קרוב אחר, אם בכוונה או לא בכוונה, אנו חייבים לבקש סליחה זה מזה. ולהשלים ,אם עשינו ברוגז עם חבר או שכן ,זה הזמן בדיוק להשלים .

היות ובעבודתי כליצן אני פוגש הרבה ילדים, ועד לכל מיני מריבות, ובבית החולים אני פוגש לפעמים ילדים שהיו קורבן לאלימות ,ובחדשות שומעים על ילדים שנפגעו מאלימות, זה בדיוק הזמן בשנה החדשה ,לפני יום הכיפורים לעשות חשבון נפש כל אחד מאתנו, ולחשוב אולי פגעתי במישהו ,אפילו לא בכוונה, ותבקשו סליחה.

וכך תתחילו שנה חדשה נקייה מאנרגיות שליליות שאספנו בשנה הקודמת .כי כעס או ברוגז עם מישהו יכולים להפריע לנו בתפקוד היומי. והמחשבות ילוו אותנו גם בזמן המנוחה ושנת הלילה אז קדימה נעשה צעד אחד ביחד ונבקש סליחה .גם מההורים אפשר לבקש סליחה אם לא שמענו בקולם, או הכעסנו אותם. כך אני נוהג עם הורי ילדי והחברים שלי . אני רוצה לנצל את המדור שלי ולבקש סליחה אמיתית מכל הלב ממי שאולי פגעתי בו באופן כל שהו.

בשנה החולפת אני יודע שיש הרבה ילדים ששולחים לי מכתבים ,ולא תמיד ,אני מצליח לחזור לכולם במהרה, ואולי נפגעתם מכך ואני מתנצל מראש .כי כל שבוע יש לי פניות רבות של ילדים ואני עושה השתדלות גדולה לרצות את כולם .וזה קשה מאוד לעמוד בציפיות הרבות של כולם ולפעמים גם מאוד משונות .

יום הכיפורים הוא יום שרבים מהילדים רוכבים על אופניים או גלגיליות מכל הסוגים אל תשכחו לחבוש קסדה ,ומגנים על הידיים והרגליים ,שישמרו עליכם בזמן נפילה .לסיום אני באמת ומכל הלב מבקש סליחה אם יש משהו שנפגע ממני בשנה החולפת גמר חתימה טובה ושנה מצוינת. איציק הליצן

פינת המעשה הטוב :

השבוע אספר לעם על הודיה נאמן מפתח תקווה , שתרמה את האופניים שלה, לילד נזקק. היא שלחה אלי מכתב, ובו כתבה שיש לה אופניים כמעט חדשות ,ורוצה לתת אותן למי שבאמת זקוק להן. אז יצרתי איתה קשר, ואת האופניים מסרנו לילדה, שמאוד שמחה לקבל את המתנה היפה לשנה החדשה. כל הכבוד לך על המחשבה והנתינה .

ההמלצה השבועית :

: השבוע אמליץ לכם על ספר ילדים חדש אפושון צחצוחון עכברון ממצמץ בעיניו ומרחרח. לפתע נבהל וכמעט בורח. מפנה הצידה את חוטמו הרגיש כי ריח מוזר שכזה הוא מרגיש..." למה נבהל העכברון? מדוע הוא כמעט בורח? ומי זה אפושון צחצוחון?" "אפושון צחצוחון" ספר חדש מאת ליאור קומרובסקי, בהוצאת הספרים "אוריון" הוא סיפור עם מוסר השכל המתמקד בחייו של ילד בגיל הגן.

הילד חווה התמודדויות רגשיות-חברתיות לא קלות, ואנו מתוודעים אליו במצבים שונים שמערבים מציאות ודמיון - סיטואציות שהן ’הדיבור הפנימי של הילד’: בבוקר בדרך אל הגן, במהלך השהות בגן ובערב בבית כאשר אביו מנחם, מכוון ומחזק אותו. למרות אירועי היום הקודם קם הילד בכל בוקר עם תחושה אופטימית. הרעיון המרכזי של הספר נסוב סביב הקשרים החברתיים, היכולת להתמודד חברתית, חשיבות הפתיחות והשיתוף בין הילד ואביו - האבא נוכח, מסייע ומכוון. את הבעיה מציג המחבר באמצעות היגיינת הפה וצחצוח השיניים והפתרון נמצא כאשר "אפושון מוצא את צחצוחון", ובאמצעות צחצוח השיניים פותר את המצוקות החברתיות מומלץ בחום.

 

פינת המכתבים :

שאלה:לאיציק הליצן שלום קוראים לי ירין ואני בן 8 רק חזרנו לבית הספר וילד מהכיתה שלי שקוראים לו נתנאל גנב לי מהתיק חטיפים הבאתי שיהיו לי לחוג אחרי בית הספר אני אמרתי לו למה לקחתה לי את החטיפים מהתיק והוא אומר שזה לא הוא למרות שיש שתי בנות שראו אותו וסיפרו לי אני יודע שהוא ילד עני והרבה עוזרים למשפחה שלו כל שבוע עם אוכל. תעזור לי בבקשה אני לא יודע אם לספר למורה או לא מה אתה חושב שאני צריך לעשות? זה מציק לי תענה לי דחוף.

תשובה :לירין החמוד אני מעריץ אותך על הרגישות וההתחשבות שלך אבל לדעתי אתה חייב לספר על המקרה הזה למורה כי היום זה חטיף ומחר זה יהיה הרבה יותר חמור.אם כל ההתחשבות במצבו הקשה של הילד בבית אין לו זכות לקחת ממך ללא רשותך דברים השייכים לך והדיווח שלך למורה או ליועצת אולי יצילו את הילד מלעשות דברים לא טובים לשאר הילדים אני בטוח שבית הספר מודע למצב משפחתו של נתנאל והם ידעו אייך לטפל בו בצורה הטובה ביותר ואל תחשוב לרגע שאתה "מלשן" בהצלחה.

הבדיחה השבועית:

שאלה: מה אומרת הכביסה לחבל ?
תשובה: "איזה חום פה אני מתייבשת !!!!"

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות