חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

אזדרכת - in, הרצל ובן גוריון - out

 

אין עיר המכבדת עצמה שלא תנציח ברחובותיה המרכזיים את גדולי האומה: הרצל, זבוטינסקי או בן גוריון. חוץ ממודיעין

 

אין לי מושג מי מאכלס היום את ועדת השמות במודיעין. אין לי מושג, אבל מי שלא ישב שם לדורותיה על בטוח, טייל פה ושם באירופה ושם לא להאמין נמצאו רחובות אפילו על שמות אישים ישראלים או יהודיים.

אין לי מושג, אבל ברור לי גם שכולם פה ושם יצאו לטייל ברחבי ישראל ובוודאי שמו לב למשל שהרחוב שמתחיל בשוק בפתח תקווה במזרח ונגמר מול חוף הים בתל אביב קרוי על שמו של זבוטינסקי מאבות האומה וזה הראשי החותך מצפון לדרום מראשון עד גדרה הוא הרצל.

אבל לא רק הרצל, שדרות בן גוריון, ויצמן ועוד. אין כמעט עיר ואם בישראל כולל עיירות פיתוח ששם לא תמצאו את האישים האלה על שלטי הרחובות והמרכזיים שבהם.

אמר מי שאמר שזה שאינו מכבד את עברו, לא מגיע לו עתיד. מודיעין עיר העתיד על אחת כמה וכמה שהיתה צריכה לכבד את העבר של המדינה ולא רק של העבר המקראי  החשמונאי והמכבי עליו יש מחלוקת בכלל באשר לצורך להנציחו כפרק חיובי בתולדות העם. (דם המכבים?!)

ולגופו של ענין. מי שמע למשל על "אזדרכת", "מנתור" ושאר צמחים ופרחים שבוודאי מוזכרים אי שם בספרי הצמחולוגיה. מישהו מועדת השמות שמע עליהם בכלל?

אבל נעזוב את הרחובות הקטנים....

אבל למה עמקים. למה שעמק בית שאן לא יקרא שדרות עמק בן גוריון, עמק זבולון לשדרות הרצל וכביש 431 בתוך העיר ( למה 431?) לשדרות זבוטינסקי. וזו סתם דוגמא.

ושניים כן מצאו לנכון להנציחם, רבין ובגין. בגין המסכן נתקע בכביש הניצב כמעט על הקו הירוק, כביש חגורה שהוא ספק כביש חיצוני ספק כביש עירוני ורבין... רבין, המצביא המהולל הסתפק ברחובון קטן המתחיל בצומת 431 ונגמר אחרי 20 שניות נסיעה. זה רחוב זה?

אז יאלה, חברה שם בועדת השמות. במקום לנסות למחוק מהזיכרון הקולקטיבי ללא הצלחה שהכרמים זה השמשוני החדש על שני חלקיו, ואבני חן זה הקייזר החדש, נסו, מה אכפת לכם להכניס לכל העמקים את שמות גדולי האומה. ככה מחנכים את הדורות הבאים וככה מכבדים את העבר ונותנים תקוה לעתיד.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות