חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

דברים מהלב : אחרי החגים

 

שלום ילדים איזה כייף החגים נגמרו וגם החופשים אתם בטח הייתם רוצים שזה ימשך אבל לכל דבר טוב יש גם סוף וחוזרים לשגרה

 

שלום ילדים איזה כייף החגים נגמרו וגם החופשים אתם בטח הייתם רוצים שזה ימשך אבל לכל דבר טוב יש גם סוף וחוזרים לשגרה מי לגן ומי לבית הספר וההורים לעבודה שגרה זה דבר טוב וצריכים כל אחד מאיתנו למקם את עצמו בסדר היום שהולך להיות קבוע וזה אומר ללכת לישון מוקדם לקום בבוקר לא עייפים ולהתחיל יום בכיף ללכת לגן או לבית הספר עם חיוך גדול ולחזור בצהריים בכיף הביתה .

כמובן שגם מבחינת האוכל אנו צריכים להתרגל לשגרה שזה אומר לקום בבוקר ולאכול לפני שיוצאים מהבית זה מאוד חשוב לא לפסוח על ארוחת הבוקר וכמובן לקחת כריך ופרי לאמצע היום. וכמובן ארוחת צהריים ולא לשבת מול הטלביזיה עם חטיפים דבר שקורה הרבה אצל ילדים .בתקופה זו מתחילים גם החוגים השונים למי שהולך. והילדים הגדולים יותר הולכים גם לתנועות הנוער ויש כאלה שהולכים ברגל ויש כאלה שמסיעים אותם מי שהולך ברגל גם לגן או לבית הספר או לחוגים חשוב מאוד לציין שהולכים רק על המדרכה ואת הכביש חוצים רק במעבר החצייה וילד עד גיל 9 צריך לחצות כביש רק בעזרת מבוגר.

אני כל כך שמח שהחגים נגמרו כי כל הזמן אכלנו ישנו טיילנו וראינו טלביזיה וזה הזמן בדיוק לקחת את עצמינו בידיים ולהתחיל שנת לימודים מוצלחת ללא אלימות עם כבוד הדדי אחד לשני והרבה סבלנות וויתורים אם נדע להקשיב אחד לשני ולכבד זה את זה נוכל לעבור את השנה בכיף ובאהבה. אני מזמין אתכם להיות חברים שלי בפייסבוק בעברית תחפשו את איציק הליצן ללא הפסקהותוכלו לקבל עדכונים שותפים על הופעות ותוכניות שאני משתתף בהם כיום המחשב מאפשר לנו להיות בקשר גם מרחוק וזה מראה כמה העולם מתפתח כי בעזרת המחשב והאינטרנט אני מדבר עם חברים שלי בכל העולם ובחינם .אז שבוע טוב לכולם וחזרה לשגרה קלה .מאיציק הליצן.

פינת המעשה הטוב :            השבוע אספר לכם על משפחת אהרון  מפתח תקווה שבחג הסוכות הזמינו אליהם להתארח בסוכה זוג קשישים שגרים איתם בבניין שאין להם משפחה לעשות איתה את החג אם המשפחה דלית ספרה לי שהרעיון היה של הילדים שלה שהזמינו את הקשישים ועזרו להם לעלות ולרדת לסוכה והם קוראים להם סבא וסבתא זה מרגש אותי מחדש לשמוע סיפורים על ילדים שאיכפת להם מקשישים עריריים.כל הכבוד לכם. 

פינת המכתבים :

שאלה :לאיציק הליצן שלום קוראים לי מעיין ואני בת 12 גרה ברמת גן ומאוד אוהבת את מה שאתה כותב לילדים גם אני כותבת הרבה שירים וסיפורים ואני מקנאת בך שאתה יכול לפרסם בעיתון את מה שאתה כותב אולי אתה יכול לעזור לי או להציע לי איך אני יכולה לפרסם את מה שאני כותבת אולי בעיתון שלך תענה לי דחוף זה חשוב לי מאוד אני רוצה להיות סופרת או עיתונאית מחכה לתשובה מהירה מעיין.

תשובה :למעיין החמודה נתחיל בזה שהעיתון לא שלי ואני רק כותב בו את המדור שלי. ובעבר התייחסתי לשאלה כזו , וגם אני כפוף לעורכת של המדורים השונים בעיתון .כחבר אני יכול רק להמליץ לך כילדה כשרונית ,ומאוד אהבתי את מה ששלחת אלי אני מציע לך לפנות לעיתוני ילדים כמו  אצבעוני ואחרים ולהציע להם להיות כתבת צעירה בעיתון ואני יודע שהם תמיד מחפשים כתבים צעירים שיביאו רעיונות חדשים לעיתון ומשם תוכלי להתפתח הלאה ולגבי מה שאת כותבת תשמרי את זה ויום אחד אולי תוכלי להוציא את זה לאור. בהצלחה.

 

ההמלצה השבועית:
השבוע אמליץ לכם על ספר ילדים חדש מסיבת פירות בהוצאת אופיר ביכורים. מסיבת הפירות הגדולה מתחילה, אבל יש מי שלא הוזמן לחגיגה. מאיה התותית עורכת מסיבת פירות במועדון "הקומפוט". כל הפירות נרגשים ושמחים, מתהדרים מתכשטים ומגיעים למועדון שם מחכה להם תזמורת שמנגנת. הפירות מפזזים על הרחבה בהנאה גדולה. מחוץ למועדון עומד הדובדבן שלא הוזמן למסיבה ואף אינו יודע את הסיבה. בעודו עומד עצוב מחוץ למועדון מגיעה חברתו הדובדבנית ומנסה לעודד את רוחו. היא מציעה לו לרקוד לאור הירח והכוכבים. הדובדבן נאות להצעה וכך הם רוקדים בהנאה. כאשר לפתע נשמע מכל עבר מחיאות כפיים סוערות , הדובדבנים ראו להפתעתם את כל הפירות מקיפים אותם במעגל. 
מאיה התותית מתנצלת בפני הדובדבנים שלא הזמינה אותם למסיבה ומזמינה אותם למועדון. הדובדבנים משיבים לה כי לרקוד ניתן בכל מקום. "צריך רק מנגינה בלב ושיתוף פעולה בין שניים". 
באמצעות הסיפור מעבירה המחברת, נחמה בלו, לקוראים הצעירים והגדולים כאחד כי גם שכקשה ניתן למצוא את השמחה שבלב, איך להפוך עלבון ליתרון ועל התמודדות חברתית מוצלחת. איוריו מרהיבים של איתן אביבי מעצימים את חוויות הקריאהמומלץ בחום איציק הליצן.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות