חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ממשיכים להשתפר: 82.93% מכלל תלמידי העיר זכאים לתעודת בגרות

 

כמעט 83% מכלל תלמידי כיתות י"ב בשנת תשע"ג הגרים במודיעין מכבים רעות זכאים לתעודת בגרות. כך עולה מנתונים שפרסם השבוע משרד החינוך.

 

 משמעות נתון זה הוא שחל שיפור נוסף של 1.62% בנתוני הזכאות לבגרות, העומדים השנה על 82.93% בקרב תלמידי כיתות י"ב המתגוררים במודיעין מכבים רעות לעומת 81.31% בשנה שעברה. נתון זה הכולל את כל התלמידים, בוגרי כיתה י"ב בשנת תשע"ג, המתגוררים בעיר כולל אלה שאינם לומדים בה, מדרג את העיר במקום ה-13 בארץ.

בעירייה ציינו כי כאשר בוחנים את טבלת 15 הישובים המובילים רואים כי מרבית הישובים המופיעים בה הם ישובים בהם יש פחות משני בתי ספר בישוב, ובחלק מהישובים אין כלל בית ספר על יסודי, למעשה למעט מודיעין מכבים רעות, בה יש כיום עשרה בתי ספר על יסודיים המגישים לבגרות (לרבות בית הספר "גוונים") ביתר הישובים, למעט רעננה המדורגת במקום התשיעי והרצליה שבמקום ה-15, בכל יתרת הישובים יש לא יותר מחמישה בתי ספר על יסודיים. כאשר בוחנים את נתון הזכאות לבגרות של מערכת החינוך העירונית בנוגע לתלמידים הלומדים בבתי הספר בעיר עולה אחוז התלמידים הזכאים לתעודת בגרות בשנה"ל תשע"ג לכדי 84.05%.

זוהי השנה הרביעית ברציפות בה יש מגמת שיפור באחוז זכאות התלמידים, תושבי העיר, לתעודת הבגרות בעיר: בשנת תש"ע נרשמה עלייה של 2.76% בשיעור, בשנה"ל תשע"א חלה עלייה של 4% הזכאים לבגרויות, בשנה שעברה היתה עלייה של 1.75% בזכאות לתעודת הבגרות, והשנה כאמור היתה עלייה של 1.62% ובסך הכל הושלמה עלייה של יותר מ-10% בתוך ארבע שנים. בעירייה הדגישו כי גם בשנת הלימודים האחרונה, כמו בשנים קודמות אחוז גבוה מאוד של תלמידים נגש לבחינות מסך תלמידי העיר כאשר מתוך 1304 התלמידים הלומדים ברשות ניגשו לבגרויות 1288 תלמידים, סך הכל 98.77% מכלל הלומדים.

נתון מצוין זה שהוא אחד הנתונים הגבוהים בארץ, משקף את מדיניות מערכת החינוך העירונית לפיה אסור לוותר על אף תלמיד במערכת לרבות החינוך המיוחד המהווה כ-7% מכלל התלמידים. בעירייה ציינו כי בשנים האחרונות הפעילה מערכת החינוך העירונית תוכנית מיוחדת לשיפור הזכאות בבגרות כמו תכניות איתור ותגבור תלמידים מתקשים בקבוצות למידה קטנות לקראת מבחני הבגרות, מסלולי לימוד מיוחדים, מחשוב מערכת החינוך בתוכנית רב שנתית כולל הקצאת כיתות חכמות ופתיחת מגמות ייחודיות.

ראש העיר חיים ביבס בירך על הנתונים והעלייה באחוזי הזכאות ואמר: "מערכת החינוך של מודיעין מכבים רעות היא ממערכות החינוך הטובות בארץ והנתונים שפורסמו השבוע רק מחזקים אמירה זו. התוכנית הרב שנתית שהנהגנו לשיפור אחוזי הזכאות בבגרות ונמצאת כרגע בעיצומה. הנתונים מציגים את איכותה של מערכת החינוך העירונית בכל הפרמטרים אך אנחנו לא מסתפקים בכך: בשנים הקרובות נמשיך לעבוד קשה בכל בתי הספר ועם כל תלמיד ותלמידה באופן אישי על מנת להוסיף ולשפר את מערכת החינוך העירונית ולהעלות את אחוזי הזכאות.

ברצוני להודות לרבים ולטובים שעושים הכל כדי לשפר את המערכת החינוך, לאנשי מנהל החינוך, מנהלי בתי הספר, צוותי המורים, ההורים והנהגת ההורים והכי חשוב!!! לתלמידים עצמם על העבודה הקשה והמשמעותית לקידום מערכת החינוך בעיר ולהפיכתה לאחת ממערכות החינוך המובילות במדינת ישראל."

חברת המועצה ומחזיקת תיק החינוך הילה בן אליעזר: "עיריית מודיעין מכבים רעות שמה את נושא החינוך בעיר בראש סדר העדיפויות העירוני והתוצאות בהתאם. גם בשנה הקרובה נמשיך להגביר את ההשקעה בלימודים לקראת בחינות הבגרות ונעודד את תלמידי העיר לשפר את איכות התעודה ולהיבחן בבגרות מורחבת במספר מקצועות לימוד על מנת לפתוח בפניהם את הדלתות בעתיד בלימודים גבוהים זאת בנוסף לקידום הלימוד המדעי טכנולוגי בקרב תלמידות. אני רוצה להודות לצוותים החינוכיים שנרתמו לטובת הצלחת הילדים בשיתוף עם הנהגות ההורים בעיר וכן לקודמי בתפקיד מויש לוי."

ראש מינהל החינוך בתיה שוכן-אורבוך: "העלייה באחוז הזכאים לבגרות בעיר בשנים האחרונות היא תוצאה של העבודה הנהדרת שעשו כל אנשי החינוך בעיר החל מהמנהלים, דרך צוותי ההוראה בסיוע ההורים וכמובן התלמידים. אני רוצה להדגיש כי למרות השיפור באחוזי הזכאות לבגרות שהיא חשובה מאין כמותה, אך לא פחות מההשגיות חשובה גם הדרך, טיפוח האקלים הבית ספרי והחינוך לערכים. מערכת החינוך של מודיעין מכבים רעות רואה חשיבות רבה שהתלמידים יסיימו את מערכת החינוך לא רק עם תעודת בגרות איכותית, אלא שיהיו בראש ובראשנה אזרחים ערכיים, מוסריים המחויבים לחברה והמדינה ועל כך גאוותנו הגדולה."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות