חיפוש

 

 
לדף הבית >>     יוסי בר דוד, התחדשות עירונית, מודיעין >>

mcity חשף כבר בנובמבר: 3 חד` במודיעין בכ– 570.000 שקל

 

הידיעה המקורית מנובמבר אשתקד! של ידיעה ש”נחשפה” היום ( 18/2/15) בכלי תקשורת מקומיים: שנתיים ממתינים בחברות הבניה לסיום פיתוח הקרקע כדי להתחיל שיווק של 167 דירות לחסרי דיור במחירים הלקוחים משנות ה 90. עכשיו זה ממש קרוב אבל עדיין מרגיז שלחרדים המחירים יורדים לשנות ה - 70

 

 לפניכם הידיעה המקורית באמת שפורסמה כבר לפני 3 חודשים:

550-580.000 שקל,  זהו טווח המחירים שנתנו בשנת 2012 הקבלנים שהציעו חברות הבניה:  אלמוג כדאי, פרץ בונה הנגב, דונה, האחים אוזן  וזלברמינץ לדירות 3 חדרים בשכונת הציפורים, וזאת במכרז שהוציא בזמנו משרד השיכון.  השבוע כך מסר לנו יוסי בר דוד, (סגן ראש עירית מודיעין בעבר) מנכ"ל אלמוג פינוי בינוי, שהיא חב’ בת של אלמוג כדאי, כי בשטח הסתיימו עבודות הביוב והמים ובקרוב מאוד יתחילו בסלילה ראשונה.

התחזית: ינואר, קרי עוד כחודשיים שלושה. למה זה לקח כל כך הרבה זמן, בהמשך... מה שיש לצפות שמשרד השיכון יצא כל רגע עם הודעה על תחילת השיווק. כרגע באתר המשרד, כל הפרטים מופיעים למעט המחירים ומועד ההגרלה.

על פי תחזית זו, עד ינואר יצא משרד השיכון בפרסום שיווק 167 דירות אלו (היתר כאמור יצאו מזמן במחירי השוק כמובן) ויתנו מס’ שבועות לחסרי הדיור לנסות את מזלם כאן כי בלוטו לא כל כך הולך להם. המחירים שפורסמו עם תחילת השיווק הרגיל בינואר אשתקד, דיברו על מחירי בסיס של כ 560.000 שקל מינוס פלוס אליהם יש להוסיף את מדד תשומות הבניה מאז, כ 4% בערך.

אז בכמה דירות בסה"כ מדובר: 670 דירות, מתוכם 167 במחירי מחיר למשתכן, למשל: דירת 4 חדרים אצל אלמוג כדאי, על פי יוסי בר דוד, נמכרת בכ 1.7 מיליון שקל ודירות מחיר למשתכן (רק 3 חד’) מחירן נכון לינואר 2013 כ 560.000 שקל.

 

הפיתוח: אחרי שנתיים והפיתוח לא הסתיים לחלוטין

כאמור, אין מדובר במחירי כל הדירות בפרויקטי הבניה בהם הקבלנים זכו, אלא בחלק, אלה המשתייכים למבצע "מחיר למשתכן". מחירי יתר הדירות שאגב, חלקם הגדול כבר נמכר,  הם מחירי שוק לכל דבר. ועוד דקירה קטנה בבלון האופטימיות, סביר להניח כי בסך הכל   לכל  167 הדירות הללו ייגשו (לכל פרוייקט בנפרד) אלפי חסרי דיור שירצו לנסות את מזלם. אבל למה לוותר, לכל אחד יש אותו סיכוי.

אז רגע לפני שעידן מחיר למשתכן נופח את נשמתו ומפנה מקומו לטרנד החדש: מחיר מטרה (20% פחות ממחיר השוק), נסביר בכמה מילים על מיזם זה שכאמור יורד מהבמה והכל בגלל, איך לא, מלחמות פוליטיקה קטנוניות שאינן רואות את האזרח ממטר.

רעיון מחיר למשתכן מדהים בפשטותו, המדינה, קרי מינהל המקרקעין, יצאה במודיעין (כמו באלעד, נשר, יקנעם ועוד... ) במכרז שיווק קרקעות במתחם הציפורים או בשמו הישן דרום קייזר, במחיר הנמוך במחצית מהמחירים המקובלים לאותו מקום, ובניגוד למכרזים רגילים בהם המדינה קובעת למעשה את רמת המחירים שם הקבלן שנותן את המחיר הגבוה לקרקע הוא שזוכה, כאן הקונוס הפוך: הקבלנים המשתתפים במכרז נדרשים ל"שים בצד" חלק, (רבע בדרך כלל לציבור הכללים וכמחצית במכרזים לחרדים)  מהדירות ובהם על הקבלן לנקוב במחיר הדירה, המחיר שהרוכש משלם.

התחרות , כך מתברר, ולכאורה במפתיע,  היא גדולה וכל קבלן משך למטה את המחיר עד כדי מחציתו והרבה יותר ממחיר השוק. הגיוני? לא ממש, אלא שמשרד השיכון הכין להם כאן סוכרייה: את יתר הדירות בפרויקטים ניתן היה למכור מחירי השוק. אז מה עושים... מושכים את המחירים עד למה שמכונה מחיר השוק ובכך קיזזו הקבלנים את סבסוד הדירות של מחיר למשתכן.

 

רק לחרדים - 212.000 שקל לדירה של 75 מ"ר

ומסתבר שהם עושים עסק לא כל כך רע. עובדה, בביתר עילית המחירים הגיעו עד כדי 250.826 שקל לדירה בת 75 מ"ר (כך צוטט אתמול באחת מרשתות הרדיו אחד מבעלי חברת טרקלין הבונה את הפרויקט) ואם חוק מע"מ האפס יתקבל המחיר יצנח ל 212.000 שקל!!! מי צריך את ברלין. נכון שזו נקודה לא כל כך חשובה וזניחה ממש, אבל חשוב להדגיש שהמחירים המיוחסים הללו נועדו רק בפרויקטים שלצידם הכותרת: "הפרויקט הינו עם צביון דתי". ממש זניח.

אם  המחירים שניתנים למגזר החרדי מרגיזים את הציבור הכללי, הרי שאת חברות הבניה מרגיז משהו אחר לחלוטין. בר דוד: "לא ברור מדוע לקח למשרד השיכון כשנתיים כדי לסיים את הפיתוח, יכלו לסיים הרבה יותר מוקדם".

יוסי בר דוד: אלמוג כדאי לבדה "מימנה" מיליון שקל

וכשאיש אלמוג כדאי ממורמר, הרי זה לא רק בגלל הזמן הרב שחלף מאז פורסם שגם הם זכו במכרז (ינואר 2013) אלא גם בשל הנזק הכספי: "שם לא מבינים את הנזק שבם גרמו לנו. חב’ אלמוג כדאי לבדה שילמה למינהל 24 מיליון שקל , שווי הקרקע שהוקצה ל - 2 הפרויקטים שלה. המיליונים הללו שהועברו למשרד השיכון עבור פיתוח השטח,  הינם כספי מימון שהחברה נתנה מקופתה וסכומים אלה לו היו מופקדים בבנק היו מניסים לפחות מיליון שקל".

וזו רק חברה אחת מ 5 החברות והקבלנים. תעשו את החשבון לבד. עכשיו יוסי בר דוד מצפה כמו הרוכשים שכבר רכשו ואלה הממתינים לשיווק  הדירות המוזלות בחצי מחיר, כי אכן עד ינואר זה יסתיים.

 

מצא את ההבדלים (טבלת משרד השיכון לפני קיזוז המע"מ במידה וחוק מעמ 0 יאושר)

שם החברה פרויקט מספר היחידות לזכאים מחיר הדירות לזכאים (החל ב): מדד תשומות הבנייה     הערה
טרקלין ייזום ובנייה בע"מ ביתר עילית, שכונת B2 18 יחידות דיור בנות 2.5 חדרים 300,845 ש"ח ספטמבר 2014 (139.97 נק’)     צביון דתי
טרקלין ייזום ובנייה בע"מ ביתר עילית, שכונת B2 20 יחידות דיור בנות 2.5 חדרים 250,826 ש"ח ספטמבר 2014 (139.97 נק’)     צביון דתי
               צביון כללי
י.א אלון בנייה בע"מ נשר, שכונת רמות יצחק 72 דירות בנות 4 חדרים  1,220,972 ש"ח  

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות