חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מהומה בישיבת המועצה: בכמה נופחו מס’ חניכי ”בני עקיבא” בבקשות לתמיכה

 

ישיבת המועצה היתה משמימה ועמדה להיסגר ואז פתחה הילה שי וזאן, חברת סיעתו של סגן ראש העיר תיבת פנדורה ושמה: הקצבת התמיכה העירונית ל"בני עקיבא". הילה:"ניפוח מספרי החניכים בבקשות לתמיכות קיים בכל תנועות הנוער"

 

השעה 7.25 באולם ישיבות מועצת העיר. שרון מעוז חבר המועצה שמכניס קצת משב לרוח שבדרך כלל לא זזה, איחר שלא כהרגלו ובאין הצעות לסדר שלו, נראה היה שהפעם נספיק הביתה גם לתוכנית החיסכון שלפני מבט.

אבל "התאכזבנו" והפעם לא תאמינו, אבל זו ששברה את שיגרת הנמנום הייתה חברת המועצה הילה שי וזאן מסיעתו של חרל"פ שלא נכח בישיבה. בתחילה לא היה ניתן לנחש שדווקא בסעיף כה שיגרתי תתחולל הסערה. הנושא שעמד לאישור: הקצבת העירייה לתנועות הנוער.

לפני ההצבעה, הילה ביקשה רשות דיבור, שלפה מתיקה דף שדאגה מבעוד מועד לצלמו וחילקה אותו בין כל חברי המועצה. רשימת ושמות תנועות הנוער בעיר, מס’ הפעילים בהם על פי מס’ חתכים ולבסוף, מס’ הילדים ובני הנוער על פי הם כל תנועה זכתה לתמיכה בשנת 2014 וזהו המנגנון בו ישתמשו מין הסתם בתמיכות לשנה הבאה. ועל כך יצאה קצפה של חברת המועצה.

על פי הילה שי וזאן שדיברה וניתחה באריכות את הנתונים במסמך, מס’ בני הנוער ב"בני עקיבא" (תנועת הנוער הדתית הקשורה לסיעתה) על פיו ניתנה התמיכה (בשנת 2014)  נמוך משמעותית (כ 1.500) ממס’ בני הנוער שנמסרו לועדת התמיכה ועמד על למעלה מ 2.000 ילדים ובני נוער.

על פי ניתוח זה, נראה לכאורה כי ועדת התמיכות  "התעלמה" מכמות נכבדה של פעילים בניגוד לתנועות הנוער האחרות, שם הפער היה נמוך משמעותית. נקדים ונאמר שהילה בתחילת דבריה נימקה את בקשתה בכך היא לא השתתפה בישיבת ההנהלה שדנה בסוגיה.

דבריה אלה של הילה הכעיסו את מחזיק תיק התרבות נוער וספורט אלעד שמעונוביץ ושל ראש העיר עצמו. חבר המועצה הצעיר ניסה להסביר להילה שכאמור לא נכחה בישיבת ההנהלה את מהות המסמך והוסיף : "מדובר במסמך שעל פי נבנה המנגנון לקביעת התמיכה ולא יותר. המינימום שהיית צריכה לעשות זה לשבת איתי ולבקש הסברים מפורטים שהיו חוסכים את הדיון כאן. לא עשית זאת וחבל. חבל גם שהמסמך הזה יושב לו שנה שלמה "ללא דורש" ופתאום נזכרו להציגו עתה".

ראש העיר שניסה בתחילה לשבת בסבלנות ולהקשיב, החליט בשלב זה לעצור את המשחק ולהפסיק לנסות להסביר כי "הילה מימלא לא מוכנה לשמוע". קצפו של ראש העיר יצא על עקשנותה של חברת המועצה על כי מפלים לרעה את "בני עקיבא" והוא רמז יותר מפעם אחת על סיוע נוסף "לא רשמי" שניתן לתנועה: "רוצים שנעבוד לפי הפרוטוקול? אין בעיה... נעבוד לפי הפרוטוקול". כוונתו של ביבס היתה לכך שהתעקשותה של חברת המועצה עלולה רק לקלקל לה מאחר ואם כלל הסיוע יהיה בדיוק על פי הנוהלים, "בני עקיבא" עלולה להפסיד הרבה יותר.

אז מה והיכן האמת. ברור שלעולם לא ניתן להגיע למספרים מוחלטים, אבל בעירייה מניסיון העבר ככל הנראה, למדו שהתופעה של אי התאמה בין הנתונים שניתנים לבין מה שבפועל קיים בקטן ובתנועות הנוער הדתיות, רווחת יותר וזאת גם בשל ההרכב הייחודי (משפחות מרובות ילדים וכו...) ואולי גם בשל סיבות נוספות. הציפיה היא שגם כאן צריכים ראשי התנועה למצוא דרכים שימנעו את התחושה של מאן דהוא בעיריה או בועדת התמיכות שאולי נעשה כאן ניפוח מכוון.

לסבר את האוזן, תקציב תנועות הנוער מגיע מ 3 גורמים: תשלום ההורים, תמיכת העירייה ותמיכת המדינה.  יש כאן הסבורים שאין ל "בני עקיבא" מה להלין כי יש ברמה הארצית גורמים נוספים פוליטיים בעיקר המסייעים  ותומכים ובמילים אחרות, לא אלמן ישראל...

חיים ביבס: "רוצים שנעבוד על פי הפרוטוקול... בבקשה"

 וחזור אלינו . כאן הלכנו לברר ולהבהיר מה בדיוק אמר והתכוון אתמול בישיבת המועצה, חבר המועצה ומחזיק בין היתר את תיק הנוער אלעד שמעונוביץ: "הפעילות של החוגים למשל ברורה, שם מס’ המשתתפים נקבע לפי תשלומי ההורים ושם הכל ברור. בתנועות הנוער לעומת זאת, התמונה אפורה ומשתנה, קיים מעבר של ילדים וישנם מקרים של ילדים שאינם משלמים בשל מצב כלכלי או מס’ ילדים. בכל התנועות זה קיים וזה משתקף במסמך אבל הפערים שם מינורים. לעומת זאת בב"בני עקיבא" הדתית, הבעיה בולטת באופן חריג. ישנם משפחות מרובות ילדים , מס’ הלא משלמים גדול יותר והמעבר שם גדול יותר"

אלעד שמעונוביץ: אין אפליה, כולם ילדינו

"בכללי" אומר מחזיק תיק הנוער, "יש לעשות צדק ושוויון בין התנועות ולתת כמה שיותר למי שמגיע לו. לשנה החדשה למשל הוסיף לתמיכה בתנועות ראש העיר  100.000 שקל נוספים וזאת מפאת ראייה בפעילות  משאב חשוב בחינוך הבלתי פורמלי".

באשר לטענתה של חברת המועצה שהנתונים במסמך אינם משקפים, אומר אלעד: "אנו בקשר עם תנועות הנוער כל השנה, אנו מבקרים בכל האירועים והפעילויות ולכן יש לנו תמונה פחות או יותר ברורה על מס’ הילדים ובני הנוער הפעילים באמת. הדף שכאמור מתייחס לשנה היוצאת הוא מנגנון בדיקה לבדוק כמה בני נוער יש בפעילות שלהם כדי להגיע למס’ האמיתי. חשוב לי להדגיש, אין אפליה או העדפה. כולם ילדים שלנו".

תגובתה של חברת המועצה הילה שי וזאן: "ניפוח מספרי החניכים בבקשות לתמיכות קיים בכל תנועות הנוער ברמה זו או אחרת ועלינו לטפל בזה בצורה אחידה עפ"י כלים מדידים וברורים. צר לי שמועצת העיר בחרה לאשר את התמיכות החשובות כל כך לתפקוד השוטף של הסניפים והשבטים, עפ"י מדדים מופרכים ובלתי מדדים שגם ראש העיר הסכים שהינם בעייתיים ויש לשנותם.

הדאגה לתנועות הנוער היא מבחינתי אחת המטרות העיקריות שהצבתי לעצמי כחברת מועצה. זה מתבטא בעזרה למרכזות התנועות באירוח משפחות, חיבור לקהילות, טיפול באירועים בלתי צפויים 24/7 וכמובן, גם הדאגה לתקצוב השוטף. אמשיך להילחם למען מטרה זו תמיד גם בעתיד ובכל מחיר".

עד מועד העלאת הידיעה לא הצלחנו להשיג את תגובתו של סגן ראש העיר וחברה לסיעה של שי וזאן, מיכאל חרלפ.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות