חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ביבס על סגנו: ”הוא לא עושה כלום חוץ מזה, וגם את זה הוא לא עושה”

 

דברים קשים חסרי תקדים של ראש העיר בישיבת מועצת העיר על סגנו מיכאל חרל"פ על רקע סוגיית התמיכה בתנועת "בני עקיבא". חרל"פ: "דבריו נאמרו בעידנא דריתחא". ולקינוח עקיצה לסגנו השני: "אני לא הולך לשום מקום"

 

לישיבת מועצה כזו חיכינו זמן רב, זמן רב מידי. אחרי עשרות ישיבות מועצה מעלות פיהוקים עם הבלחות רענון של שרון מעוז, הגיעה הישיבה אמש יום ד’.

על הרקע לנושא שהקפיץ את ראש העיר, mcity פרסם ידיעה נפרדת בתחילת היום http://www.mcity.co.il/index.php?id=54773 ובה הפולמוס בין ראש העיר ומחזיק תיק התרבות נוער וספורט אלעד שמעונוביץ מול חברת סיעתו של סגן ראש העיר מיכאל חרל"פ, הילה שי וזאן. הנושא: סוגיית התמיכות בתנועות הנוער ובעיקר לדידה, האפלייה לרעה של בני עקיבא.

מה שלא הופיע בכתבת הבוקר, היתה מתקפה חסרת תקדים של ראש העיר חיים ביבס על סגנו שלא נכח בישיבה, אבל הראיס שהיה משוכנע שהדברים יגיעו לסגנו כמעט באון ליין, ניצל את הסוגיה שהעלתה הילה שי וזאן ואמר מה שרבים כאן סבורים, שוכב לו בבטן ואתמול כנראה נוספה לכוס טיפה אחת יותר מידי.

"הוא לא עושה כלום"

במהלך אותו עימות מילולי בין ראש העיר ושמעונוביץ מול הילה שן וזאן, ביבס ניסה להבהיר להילה את הסוגיה. משנואש החליט לאמר לה ישירות את מה הוא חושב על סגנו שלא נכח ואשר לדידו היה אמור לדעת את העובדות ולעדכן את חברתו לסיעה שלא נכחה בדיון בנושא בישיבת ההנהלה.

"הוא (חרל"פ) לא עושה כלום חוץ מזה וגם את זה הוא לא עושה".  בהמשך הזכיר ראש העיר "כדרך מקרה" מס’ פעמים את העובדה שחרל"פ הינו סגן בשכר וההיקש: הסגן מקבל שכר ולמעשה לא עושה כלום.

ראש העיר, סגנו מיכאל חרל"פ והילה שי וזאן בימי טובים יותר כשחתמו על הסכם עודפים

לאחר הישיבה בשיחה עם מקור בכיר ביקשתי לקבל הבהרה באשר לכוונתו של ראש העיר: "סגני ראש העיר אחרים בעבר טיפלו בתיקים כבדים, כגון, חינוך, (מויש) תחבורה וכו.", אומר לי הבכיר, "חברי מועצה אחרים שאינם מקבלים שכר מחזיקים תיקים לא פשוטים כגון, סחלבים (שלמה פאסי). לעומת כל אלו, סגן ראש העיר שמקבל שכר ושכר גבוה מטפל בתרבות תורנית, מחשוב שאין לו הרבה מה לעשות שם ובינוי כנ"ל. מן ההיגיון היה שחרל"פ היה מעדכן את חברתו לסיעה, מברר בעצמו את הסוגיה ולא זורק את התפוח הזה בפרהסיה באמצעות הילה כשהוא עצמו לא נוכח".

תגובתו של סגן ראש העיר מיכאל חרל"פ: "לא הייתי בישיבת המועצה ואיני יודע על מה מדובר. אפגוש את ראש העיר מחר או ביום א’, אשמע הבהרות ובטוחני שניישב את הענין, מאחר ובטוחני שמדובר בדברים שנאמרו בעידנא דריתחא. אני מוקיר את מה שעושה ראש העיר והכל נעשה בשיתוף פעולה ובהסכמה".

• לא ידעת שהילה תעלה את הנושא?

"לא ידעתי איך ומה היא תאמר בדיוק"

סגן ראש העיר שביקש להדוף את דברי הבכיר פירט אחת לאחת חלקים מתחומי פעילותו: "איני יודע מי המקור הבכיר ולא אומר לציטוט מה אני חושב עליו. לגופו של ענין, אני עוסק בתחומים רבים: הרפורמה החדשה של תכנון ובניה המחולקת למס’ שלבים, רפורמת הפרגולות, תוכנית המתאר שבאה להראות איך אנו רוצים את השכונות החדשות ומה אנחנו רוצים במתחמים הקיימים (הרחבות ותוספות)"

"בנוסף, אומר חרל"פ, "אני חבר בועדת ההגוי , פועל במח’ ההנדסה, בנושא הסכמי הגאז, בתכנון השכונות החדשות ועוד. בנושא המחשוב אנחנו צריכים להכין את הערכות העירייה  למה שנכון לנו בעוד שנה. מינואר 2016 הכל יעבור דרך המערכת הממוחשבת כבר לא יהיו ניירות גדולים (גרמושקה) וכמובן שאני מעורב בכל הדיונים שוטפים ובהשתלמויות".

ובאשר לסוגיית התמיכות שהיתה המנוע של כל מה שארע אמש, אומר סגן ראש העיר: : "יהיו שינויים בקריטוריונים באשר לתמיכות בתנועות הנוער. הבוקר הענין טופל על ידי וזה מקובל גם ע"י הגזבר"

מקור המקורב לחרל"פ סיפר לנו כי ההתרעמות הינה על גורם מסוים בעיריה שחישב בתוך שיקולי קביעת התמיכות גם נושאים שאינם נוגעים ישירות למספרי החניכים כגון: בכמה אירועים עירוניים השתתפות חניכי התנועות.

בתגובה מסר אלעד שמעונוביץ העומד בראש ועדות הנוער והספורט: "אין כרגע שום החלטה על שינויים בקריטוריונים. התבחינים והקריטוריונים ידונו בשתי הועדות על פי הנוהל".


אתנחתא קלה מהסגן חרל"פ לסגן בן סעדון

ואם כבר בסגנים עסקינן, רק נציין שבמהלך אותו דיון סוער "הסביר" חיים ביבס למי שטרם הפנים: "יש כאלה שרוצים שאני "אתקדם" (להתמודד הפריימריס לכנסת) אני חוזר ואומר, אתם יכולים "להירגע", אני נשאר פה ואיני הולך לשום מקום. תפקיד ראש העיר יותר חשוב". למי הכוונה, לא צריך להיות מהמר כבד כדי להבין שהכתובת לדברים הינה סגנו השני אילן בן סעדון שמקורביו חוזרים ומצהירים שפני בן סעדון להתמודדות בעתיד על כיסא ראש העיר.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות