חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ארגוני האמנים בפנייה לראשי ערים: פעלו להשבת המוזיקה הישראלית למרחב הציבורי בעירכם

 

השבוע פנו ארגוני המוזיקאים ל-35 ראשי ערים שבהן יש מרכזי קניות וקניונים וקראו להם להפעיל השפעתם להשמעת מוזיקה ישראלית ברחבי הקניונים וברשתות השיווק. בלשכת הדוברות כאן לא שמעו על זה

 

מאבקם המתמשך של האמנים והמוזיקאים המבצעים להחזרת פס הקול של המוזיקה הישראלית למרחב הציבורי מגיע לזירה המוניציפלית.

35 ראשי ערים קיבלו השבוע פנייה אחידה מראשי ארגוני האמנים והמוזיקאים המבצעים, עילם ואשכולות, בבקשה להפעיל את השפעתם על מנהלי הקניונים ומנהלי סניפי הרשתות הגדולות בעירם, למען ישמיעו מוזיקה ישראלית במרחב הציבורי.

בין היתר, בוצעה פנייה לראש עיריית מודיעין, יעקב גוטרמן, אשר טרם התקבלה תשובתו.

במכתב, עליו חתומים אילי גורליצקי, יו"ר אשכולות - החברה לזכויות מבצעים של אמני ישראל ועו"ד דני גוטפריד, מנכ"ל עילם - העמותה הישראלית לזכויות מוזיקאים מבצעים, מגוללים השניים פרשה כאובה, הנמשכת מזה זמן, של הדרת מוזיקה ישראלית מהמרחב הציבורי.

וכך כותבים השניים:

"חלק מהרשתות הארציות, שיש להן נוכחות בקניונים בעירך, החליטו להפסיק השמעת מוזיקה ישראלית בסניפי הרשת ובכך להימנע מתשלום תמלוגים זעומים לציבור האמנים המבצעים הישראלים. לצערנו, מאותן סיבות גם הקניונים ממעטים או נמנעים מהשמעת מוזיקה ישראלית במרחב הציבורי.

"מיותר לציין, כי מדובר במוזיקה האהובה מאוד על ציבור הקונים והמבלים וגם על העובדים בחנויות. המוזיקה הישראלית היא פס הקול של חיינו והיא תורמת רבות לתחושת הביחד, גאווה לאומית וסולידריות.

"כידוע לך, ציבור המוזיקאים והאמנים המבצעים בישראל תורם רבות לחיי התרבות בישראל וניצב בראש שורת המתנדבים בעיתות חירום וגם בשגרת היום-יום. פרנסתו ועתידו הפנסיוני של ציבור האמנים והמוזיקאים המבצעים בנויים בחלקם הלא מבוטל על תמלוגים שהם זכאים להם מכוח החוק, בגין השימוש בביצועיהם. הדרת המוזיקה הישראלית פוגעת פגיעה חמורה במקור פרנסתם וביכולתם של האמנים המבצעים להמשיך וליצור".

מזה חודשים מנהלים הארגונים מאבק ציבורי מול הקניונים והרשתות למען השבת פס הקול של המוזיקה הישראלית למרחב הציבורי. משלחת של האמנים והמוזיקאים המבצעים, נפגשה עם חברי כנסת וביוזמה משותפת התחילו עוד בכנסת היוצאת, בקידום הצעת חוק להשמעת זמר עברי במרחב הציבורי.

כחלק מהמאבק, ייפגשו ראשי הארגונים עם ראשי הערים ויפעלו יחדיו להשבת פס הקול  של המוסיקה הישראלית לקניונים בהם הופסקה השמעה זאת.

זהו שלב נוסף במאבקם המתמשך של ארגוני האמנים והמוזיקאים המבצעים ובשבועות אלו הוא ילבש אופי מקומי ביחד עם נבחרי הציבור העירוניים.

פנינו ללשכת הדוברות בעיריית מודיעין אבל כאן לא שמעו ולר קיבלו שום פנייה בנושא. אחת הסיבות האפשריות לכך הינה העובדה שבאחת הפניות הוצג ע"י הפונים שמו של ראש עיריית מודיעין עילית כראש עיריית מודיעין.  

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות