חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

זוכרים את אמנון ליפקין שחק

 

ביום ראשון שעבר התקיימה בישיבת ההסדר "מאיר הראל", אזכרה במלאות שנתיים לפטירתו של רא"ל במיל’ אמנון ליפקין שחק ז"ל, שהיה תושב העיר

 

באזכרה השתתפו, בני משפחתו של ליפקין-שחק, ראש העיר לשעבר, משה ספקטור, סגן ראש העיר, מיכאל חרל"פ, הרב יעקב צ’קוטאי, ראש הישיבה הרב אליעזר שנוולד, תא"ל במיל’ יהודה דובדבני שהיה סגנו של שחק ז"ל במהלך השירות והחזן הצבאי הראשי, שי אברמסון שאמר את תפילת א-ל מלא רחמים.

באזכרה סיפר ראש הישיבה, הרב שנוולד כיצד ליווה אמנון ז"ל את משפחתו בעת שאחיו סמ"ר מאיר שנוולד נפל בכפר דרום, וכיצד סייע בהקמת הישיבה למרות ההתנגדויות שהיו בהקמתה. "זכיתי להסתופף בצילם של גדולים בתורה, ולמדתי מהם רבות", אמר שנוולד "אולם מאמנון למדתי, כיצד מכבדים כל אדם, כיצד מתייחסים למשפחות השכול, בנאמנות ובאמיתיות ולא מהשפה ולחוץ, למדנו ממנו גם שלמרות שהוא לא היה מהמגזר, הוא סייע בהקמת הישיבה, כיוון שהאמין בכוחה של המסורת היהודית, וראה ערך באחדות של עם ישראל, וסבר שישיבת הסדר תתרום לבנין העיר."

שנוולד הוסיף והזכיר את פועליו של שחק ובהם מבצעי הגבורה שלו בצבא, העלאת יהודי אתיופיה במבצע שלמה,. שנוולד ציין כי ליפקין שחק היה האיש שהגה את הרעיון של תכנית בר המצווה, הנקראת היום על שמו, והפכה לתכנית כלל ארצית תחת מנהלת הזהות היהודית שבמשרד לעניניני דת והקרן למורשת הכותל ואמר כי "אנחנו מתחנכים לערך הרוחני של הכרת הטוב, כערך ולא כחשבונאות, של מה קיבלתי ומה אני מחזיר, ואנו מרגישים הכרת טובה ותודה לאמנון ז"ל."

תא"ל יהודה דובדבני ריגש את השומעים בסיפוריו על אמנון ועל הקמת חטיבת גבעתי באמצעות תלמיד ישיבות ההסדר, והקמת הנחל החרדי בתקופת אמנון כרמטכ"ל. את האזכרה חתמה אלמנתו, טלי ליפקין שחק, בדברי זכרון לאמנון ובתודה לשיתוף הפעולה עם הישיבה בהנצחת זכרו. "כעת אמנון שם למעלה ביחד עם סמ"ר מאיר שנוולד ז"ל וסגן הראל שרם ז"ל, ללא הבדלי דרגות ומעמד."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות