חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

משה שכטר הוטמן בבית העלמין במודיעין

 

משה שכטר, ראש העיר שליווה את העיר מיום הקמתה מביתו בגבעתיים נטמן בבית העלמין בעיר. ביבס בפני מאות תושבים בלובי העיריה: "שכטר ייסד עקרונות חשובים לצביונה ואופייה של העיר"

 

אתמול בשעה 15.00, התקבצו ובאו לבנין העיריה מאות תושבים, משם יצא מסע הלוויה של משה שכטר,  ראש העיר הראשון של מודיעין לבית העלמין בעיר.

עוד בטרם המסע יצא, התארגנו בעיריה במהירות ובפני מאות התושבים שהגיעו, נשאו ראש העיר חיים ביבס והרב הראשי לישראל ורבה לשעבר של מודיעין הרב לאו, דברים לזכרו של משה שכטר. עם תום הנאומים הקצרים יצאה שיירה ארוכה מאוד של כלי רכב לבית העלמין, שם כבר המתינו המונים נוספים שהגיעו ישירות להלוויה.

שכטר שבעוד שבועיים ימלאו לו 82, הגיע אלינו מהעיר גבעתיים, שם כיהן ראש העיר. למי שאינו יודע, בדצמבר 1993 הונחה אבן הפינה להקמת העיר מודיעין ושכטר החל לרכז את הנושא שנה לאחר מכן. ביולי 1996 החל תהליך האכלוס של המקום. עם אירוע זה נבחר משה שכטר לתפקיד ראש המועצה המקומית. בנובמבר של שנת   1998 נערכו הבחירות הראשונות בעיר, בהן נבחר משה שכטר לכהן בשנית כראש המועצה המקומית.

צילום: אלי גל

דצמבר 2001 הוכרזה המועצה המקומית מודיעין כעיר, בתקופת כהונתו של שכטר. בשנת 2003  נעשה איחוד רשויות בין עיריית מודיעין לבין מועצת מכבים-רעות אל ישות אחת, מודיעין-מכבים-רעות, ובאותה שנה נערכו בשנית בחירות בעיר. שכטר התמודד בבחירות, אך נחל הפסד. הזוכה בבחירות היה משה ספקטור, שהחל לכהן כראש העיר בסוף שנת 2003.

2008: שכטר וספקטור מעבירים את מפתח העיר לחיים ביבס

למי שהיה כאן בשנים הראשונות זוכר בוודאי את החדרים הקטנים בקומה השנייה במרכז המסחרי ברעות, החדרים הללו היוו בעצם את משרדי ההקמה של העיר ומשם שכטר ניהל את העיר עד למעבר למבנה הנוכחי, שאגב אף הוא נבנה במקור כבית ספר.

ראש העיר חיים ביבס פרסם הבוקר בעמוד הפייסבוק שלו דברים לזכרו של שכטר: "משה שכטר, ראש העיר הראשון של מודיעין הלך הלילה לעולמו בגיל 81. הכרתי את משה עוד מימיה הראשונים של העיר, כשהגיע מגבעתיים לבנות את פרוייקט חייו: עיר חדשה ומרכזית בישראל. שכטר ייסד עקרונות חשובים לצביונה ואופייה של העיר המלווים אותנו עד היום: מערכת חינוך מצליחה ומובילה,, חברה וקהילה תומכת ומעורבת, עיר פלורליסטית המקבלת את כל תושביה החדשים המבטיחה להם איכות חיים ומקום טוב לבנות את ביתם. אנחנו נמצא את הדרך להנציחו בעיר ולזכור את התרומה הגדולה שלו עבורה. אני שולח חיבוק גדול לשושנה והילדים, יהי זכרו ברוך"

הלכנו לשמוע עוד על שכטר ממי שליווה אותו והכירו היטב , יגאל צדוק ששימש משנת 1996 כמנהל התפעול  של העירייה ובהמשך כמנכ"ל העיר וזאת עד 2004: "שכטר נקבע ע"י יצחק רבין במסגרת פרויקט 7 הכוכבים שיצא אז לדרך על הקמת העיר מודיעין . שכטר החל לעבוד על הפרויקט ב 1994, בתחילה מביתו בגבעתיים, אחר כך ממשרדי המועצה הממונה ברעות,  בהמשך מהקראוונים בכניסה לעיר  ולבסוף בבנין העירייה דהיום".

כששכטר פגש את בן גוריון. תמונה פרטית של המשפחה

"כבר בתחילת הדרך", ממשיך צדוק, "שכטר ניחן בראיה מוניציפאלית רחבה, גישה ליברלי לית לכל הזרמים הן התחום החינוך והן בדת. היה פלורליסט בדעותיו, איש בעל ידע תרבותי שעמד על כך שגם יוקמו מוסדות תאסות בעיר וגם ימולאו בתוכן. שכטר מטבעו היה איש אוהב אדם, בעל יד רחבה שנתן בסתר למי שנצרך ומצוות גמילות חסדים היתה נר לרגליו".

דרור אטרי, יו"ר איגוד העסקים מודיעין והשפלה: "תושבי העיר והקהילה העסקית מודיעין אבלה היום עם לכתו של ראש העיר הראשון שלנו משה שכטר ז"ל ,איש יקר,שאהב מאוד את תושביו, ותושביו אהבו אותו. הגעתי למודיעין בשנת 1997 שרובה הייתה הרים וגבעות, את שכטר שקיבל צו 8 לבנות עיר ואם בישראל, הכרתי בתחילת פעילותי הציבורית (2002) בעיר. מאזור של הרים הפך אותה לעיר העתיד של ישראל עם איכות חיים, מערכת חינוך מהמוצלחות בארץ, קהילה המכבדת את כל מגזריה דתיים וחילונים כאחד,ולגאוות כל תושביה. לבנו עם הרעייה שושנה והמשפחה כולה, תהי נשמתו צרורה בצרור החיים" 

תקופת כהונתו של שכטר שבמהלכה נעשה האיחוד עם מכבים רעות, הייתה סוערת ומרתקת, ולפחות מבחינתינו  התקשורת, לא היה רגע דל. בשנתיים האחרונות כחבר  הפרלמנט הנפגש מידי שישי ב"רולדין", הקפיד שכטר להגיע לכל המפגשים והיה אחד מעמודי התווך שלו. יהיה זכרו ברוך.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות